Så er det nok ikke dén vej jeg skal kigge. Den skal gerne stå klar omkring martsHansH skrev: ↑21. nov 2022, 14:57Ja. Når du engang har fået den
Fabriksny er vist lidt en udfordring af varierende dimensioner pt, og der er Skoda Enyaq måske en af de "værste", vil rygterne vide.
Der gik 11 mdr fra underskrift på slutseddel til levering med vores, og det tror jeg faktisk ikke vi kan være specielt utilfredse med....
Selv i 80X versionen kommer jeg dog nok til at savne noget. Hurtigere fra 0-100 end en GTE, men det er marginaler...
Smag og behag Jeg er vild med det design, som Volvo har rullet ud gennem de seneste fem år. I mine øjne er det fuldt ud på højde med de tre dyre tyskere, men på en mere underspillet og elegant måde. Materialekvalitetenmagre skrev: ↑21. nov 2022, 16:12Det kan vi sagtens blive enige om - desværre - men derfra og så til at sige at en Volvo er pænere...N skrev: ↑21. nov 2022, 14:47Jeg synes desværre, at Audi er faldet lidt af på den i løbet af de seneste år. Der er gået for meget "plastikdims" og falske luftindtag/rørhaler i den. RS6 er nok det bedste eksempel på tendensen. For 10 år siden var det kun os bilnørder, som spottede ulven i fåreflokken. Nu skriger den nærmest på opmærksomhed!
Har du været ude at køre i sådan én? Jeg synes at når man ser den udefra, særligt når man kommer fra en stationcar, at så ser den stor og måske endda lidt klodset ud men da jeg fik en prøvekørsel synes jeg at den er både letkørt og nærmest let at placere og manøvrere med. Jeg kørte Superb i mange år, måske det forklarer lidt...
Enyaq er en rigtig lækker bil, generelt så er din kommentar omkring "mange penge for en Skoda" efterhånden lidt dated...
Skoda laver rigtig lækre biler og har efterhånden gjort det i mange år.
Må dog indrømme at ID serien efterhånden er vokset lidt på mig men jeg synes stadig at fx instrumentet og knapper på rattet osv. lader meget tilbage at ønske - og netop på de to parametre der virker Enyaq langt mere tiltalende...
Jeg er generelt ikke stor fan af hybrid, synes lidt at man betaler for begge dele uden egentlig at få glæde af nogen af dem. Selv i dit tilfælde hvor du egentlig har kort på arbejde så er de fleste hybrider ikke i stand til at fragte dig frem og tilbage uden at bruge benzinmotoren...
i XC60 var ligeledes i samme liga.
Jeg har ikke prøvet en e-tron (eller Q8 e-tron, som vi åbenbart skal kalde den nu), men den skal nok med på listen - på trods af, at jeg egentligt ikke er tilhænger af SUV-moden. Det er primært det æstetiske, som jeg havde afskrevet den på. For "plastikagtig" og fra ser jeg ikke andet end det her: https://weldashading.com/wp-content/upl ... 0mc9uk.jpg
Sort grill hjælper dog en del på det: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/5596442
Mht. Skoda, så er det helt klart et andet mærke, end for bare 10 år siden, men en fuldt udstyret Enyaq ender i ca. 600.000... Til den pris tager jeg altså en 350 hk Volvo i stedet!
Der var i hvert fald en bil, som jeg slet ikke havde registreretstyker skrev: ↑21. nov 2022, 20:31Hvad med en RAV4 plugin, den opfylder i hvert fald behovet ifht effekt, 306hk og 6s til 100.
Den har dog lige et par ting der måske ikke opfylder kravene, den har kunstlæder.
Og så er det ikke helt topmoderne den ikke har 100% digitalt instrument, det kommer med facelift lige om lidt sammen med en større skærm.
https://www.biltorvet.dk/bil/toyota/rav ... ut/2184878
Den kan så rent faktisk køre 70-80 km på en opladning, kontra de vel nærmere 30 en Passat GTE kan præstere.
Og så har den varmepumpe, så den kan både køle og varme kabinen før afgang.
Skulle det (mod forventning) ende med noget SUV-agtigt, så tror jeg dog det bliver 100% elektrisk.
Fedt med nogle førstehåndserfaringer!LogoZ skrev: ↑21. nov 2022, 20:32Har tilbage i april efterr 8 år solgt min passat b7 140hk til fordel for en v60 t6 recharge. Og kan kun sige en ting.... Det er den fedste bil.
Den kører fantastisk både på el og benzin. De samlede 340hk og 4-hjulstræk gør kun det hele meget sjovere. I sommers nåede jeg 52km på en opladning. De sidste 2 dage med sne på Fyn har været en ren fornøjelse og 4 hjulstrækket virker super godt. Ser frem til skiferien i uge 7 benærk den er blevet opgraderet senere (22.5 model) med et større batteri og større elmotor. Har prøvet denne også og den giver lidt mere skub på ren el.
Kvaliteten er virkelig lækker. Sæderne er betydelig bedre end passaten.
Bagagerummet er mindre, 529l. Tilgengæld er tanken på 60l, noget større end både på hybriderne fra Mercedes og BMW.
Købte en fuld inscription med læderkabine, fuld adaptive led lygter, el træk, klimapakke med varme i for og bagsæder og i rattet....
Den semiselvkørende pilotassist med kurveassisten virker også fint på landevejen, men giver mest mening på lange motorvejs stræk.
Pladsmæssigt er den rigeligt til 2 voksne og 2 børn. Midterpladsen bag er ikke det store værd.
Så kan kun anbefale den.
Ud fra fabrikanternes tal, så er bagagerummet i hhv. Passat Variant GTE og V60 ReCharge stort set identiske (483 vs. 481 liter).
Hvordan går det med rækkevidden på el, nu hvor temperaturerne er faldet? Ikke at det har afgørende betydning for mig, men det ville jo give mening, hvis den daglige kørsel kunne klares primært på strøm.