Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af superbeszzz » 22. maj 2023, 13:25

Enig med Gaselle.

Møbbes udtalelse minder for mig om noget, der kunne gå lidt som "man skal ikke bruge sit ur på en iphone. Alle ved at armbåndsure er SÅ meget federe". Jeg kan godt se, at nogle armbåndsure er federe og mekanikken kan være ret lækker. Man skal bare huske på, at 99% af alle armbåndsure er en samling komplet ligegyldige og sørgelige stumper. Det samme som gør sig gældende for biler med "almindelige" 3-4 cylindrede motorer.

Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
DanielB12Syndicate
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af Kevinff » 22. maj 2023, 13:47

Det kan vel koges ned til det betyder ekstremt meget hvilken bil man kommer fra inden man går over til elbil.
These users thanked the author Kevinff for the post:
PL

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af superbeszzz » 22. maj 2023, 14:41

Kevinff skrev:
22. maj 2023, 13:47
Det kan vel koges ned til det betyder ekstremt meget hvilken bil man kommer fra inden man går over til elbil.
Det er jo åbenlyst, at hvis man står og skruer på sin motor hver aften, elsker olie under neglene og V8-lyden er dte eneste saliggørende, skal man jo ikke vælge en elbil. Hvis man kører til/fra arbejde i skjorteuniform i sin opel astra stationcar eller andre almindelige familibiler og lyder det lidt hult, at tale om hvor meget sjæl der er i ens bil i forhold til en elbil.

Jeg kom fra an A6 V6 bitdi - det var en lækker motor, men der var også mange holdninger til den, da det var en diesel og dermed ikke en "rigtig" motor. Der er mange uskrevne regler i motorklubben :D.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 5):
HansHSyndicateDanielB12GaSelleAagaard
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af Møbbe » 23. maj 2023, 00:42

superbeszzz skrev:
22. maj 2023, 13:25
Enig med Gaselle.

Møbbes udtalelse minder for mig om noget, der kunne gå lidt som "man skal ikke bruge sit ur på en iphone. Alle ved at armbåndsure er SÅ meget federe". Jeg kan godt se, at nogle armbåndsure er federe og mekanikken kan være ret lækker. Man skal bare huske på, at 99% af alle armbåndsure er en samling komplet ligegyldige og sørgelige stumper. Det samme som gør sig gældende for biler med "almindelige" 3-4 cylindrede motorer.

Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.

Den må jeg gi dig - Fiat 500, om det er EL eller andet har charme...lige ind til der sidder en stodder bag rattet - så ryger man lige op på mandlig sygeplejerske niveauet. :mrgreen: - shit jeg var presset når jeg var tvunget over i den - men tøserne ser godt ud i den.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af HansH » 23. maj 2023, 06:01

superbeszzz skrev:
22. maj 2023, 13:25
Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
Men... nu gik det jo på eldrift vs. fossildrift, idet Møbbes udfald var 100% mod eldrift.

Og jeg går ud fra du mener, at en fossil Fiat 500 vinder lige så meget på charmen over Polo og T-Roc, som dens eldrevne søster ?

Min pointe er, at det ikke er eldriften der gør at du mener den har charme.
Du mener bare at en Fiat 500 er så meget sødere end en Polo og en T-Roc.. :)
Og det er jo fair nok.
These users thanked the author HansH for the post:
jansom
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af superbeszzz » 23. maj 2023, 06:25

HansH skrev:
23. maj 2023, 06:01
superbeszzz skrev:
22. maj 2023, 13:25
Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
Men... nu gik det jo på eldrift vs. fossildrift, idet Møbbes udfald var 100% mod eldrift.

Og jeg går ud fra du mener, at en fossil Fiat 500 vinder lige så meget på charmen over Polo og T-Roc, som dens eldrevne søster ?

Min pointe er, at det ikke er eldriften der gør at du mener den har charme.
Du mener bare at en Fiat 500 er så meget sødere end en Polo og en T-Roc.. :)
Og det er jo fair nok.
El-driften er 100% en del af charmen.

Min hustru og jeg prøvekørte for 5-6 år siden en Fiat 500. Den larmede så meget, at vi efter 100 meters kørsel kørte tilbage og spurgte om der var noget galt med den. Vi blev informeret, at den 2-cylindrede motor da godt nok larmede lidt, men sådan skulle den altså sige. Det blev den korteste prøvetur vi nogensinde har haft.

Min pointe er, at jeg ikke kæder en bils charme sammen med dens fremdrivning. Jeg ser på det samlede billede.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 3):
HansHDanielB12GaSelle
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af HansH » 23. maj 2023, 06:46

superbeszzz skrev:
23. maj 2023, 06:25
Min hustru og jeg prøvekørte for 5-6 år siden en Fiat 500. Den larmede så meget, at vi efter 100 meters kørsel kørte tilbage og spurgte om der var noget galt med den. Vi blev informeret, at den 2-cylindrede motor da godt nok larmede lidt, men sådan skulle den altså sige. Det blev den korteste prøvetur vi nogensinde har haft.

Min pointe er, at jeg ikke kæder en bils charme sammen med dens fremdrivning. Jeg ser på det samlede billede.
Haha... :D Jeg kan godt forstå at e500 vandt stort over sin fossile søster der! :)

Jeg er enig mht at drivlinjen jo blot er en del af den samlede pakke.
Der er e-Golf, iX3, Kona Electric osv - en række biler hvor det i bund og grund er samme bil, blot med anden fremdrift .. (slå mig ikke for hårdt).
Forleden var jeg ude og prøve vores venners nye Megane E-Tech, som vel i bund og grund er en slags Kadjar på elektroner. (Fin bil i øvrigt, jeg kunne lide den).
For disse biler er det lidt nemmere at udlede hvilken forskel drivlinjen alene gør.

I mange tilfælde vil en "rigtig elbil" - dvs en bil bygget på en helt ny platform der fra starten er bestemt til at være en elbil - jo være en helt anden bil. Og derfor sværere at se hvad el/fossil betyder, da der ikke er noget at sammenligne direkte med.
Man kan da godt sammenligne en ID.3 og en Golf Sportsvan .. men så synes jeg bare ikke det giver ret meget mening længere.

Møbbe's bombastiske udsagn om at elbiler ingen charme har, synes jeg selvfølgelig heller ikke holder.
Elbiler kan bare ikke brumme :)
Og forbrændings-elskere vil nok også synes det er kedeligt, at kræfterne leveres fuldstændig lineært. Ingen momentkurve. Og dermed ingen krav til gear, ingen forskellig karakter afhængig af omdr.tal osv.
These users thanked the author HansH for the post:
superbeszzz
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af DanielB12 » 23. maj 2023, 08:25

For et par uger siden havde jeg slået ‘iconic sounds by Hans Zimmer’ (😅) fra i min bil, utilsigtede. Der gik en dags tid hvor det føltes helt forkert at kører rundt i den, men kunne ikke sætte en finger på det.
Kom så i tanke om mine pillerier i indstillinger, og da lyden kom igen, kom dynamikken igen. En sjov oplevelse, som jo er sigende for elbiler..

Så ja, en elbil der intet siger er kønsløs..men synes på ingen måde det er sådan, når der er kælet lidt for oplevelsen (“omdrejningstæller” der agerer som i gamle dage, lydbilledet, sportsindstillinger etc) jeg kæmper også en kamp derhjemme om, at der skal stå noget V8 i garagen næste sommer. Lige for at prøve det, inden det bliver for midtlivskrise at kører rundt i sådan et gammelt ødsel.. men tror at en enkelt sommer vil stille lysten, og man så vil glæde sig til en elbil igen
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1396
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af Passatg 3c » 23. maj 2023, 13:38

DanielB12 skrev:For et par uger siden havde jeg slået ‘iconic sounds by Hans Zimmer’ (Billede) fra i min bil, utilsigtede. Der gik en dags tid hvor det føltes helt forkert at kører rundt i den, men kunne ikke sætte en finger på det.
Kom så i tanke om mine pillerier i indstillinger, og da lyden kom igen, kom dynamikken igen. En sjov oplevelse, som jo er sigende for elbiler..

Så ja, en elbil der intet siger er kønsløs..men synes på ingen måde det er sådan, når der er kælet lidt for oplevelsen (“omdrejningstæller” der agerer som i gamle dage, lydbilledet, sportsindstillinger etc) jeg kæmper også en kamp derhjemme om, at der skal stå noget V8 i garagen næste sommer. Lige for at prøve det, inden det bliver for midtlivskrise at kører rundt i sådan et gammelt ødsel.. men tror at en enkelt sommer vil stille lysten, og man så vil glæde sig til en elbil igen
De lyde fra Hans Z. er da også kun en gimmick, der er sjov i 30 sek. Dem jeg kender i e-BMW'er har slået det fra permanent. Billede
These users thanked the author Passatg 3c for the post (total 2):
superbeszzzGaSelle
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af DanielB12 » 23. maj 2023, 14:58

For mig giver det rigtig god mening og bidrager til køreglæden.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af TorbenRasmussen » 23. maj 2023, 15:15

Jeg har moddet Tesla'en til konstant at køre med prut-lyd. Det er ren livskvalitet.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 3):
baconbaronenDanielB12Sace
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af Nicklossi » 23. maj 2023, 16:03

TorbenRasmussen skrev:
23. maj 2023, 15:15
Jeg har moddet Tesla'en til konstant at køre med prut-lyd. Det er ren livskvalitet.
Som i pops and Bangs eller bare pruttepude? 🤣

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 294
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 81 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af Avatar » 23. maj 2023, 17:41

Nicklossi skrev:
23. maj 2023, 16:03
Som i pops and Bangs eller bare pruttepude?
Det hele, genereret vha. hvidkål :?:

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af hpo » 23. maj 2023, 17:48

TorbenRasmussen skrev:
23. maj 2023, 15:15
Jeg har moddet Tesla'en til konstant at køre med prut-lyd. Det er ren livskvalitet.
Det er standard udstyr i en årgang 2006 Q7 :roll:
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af GranTurismo » 26. maj 2023, 16:00

DanielB12 skrev:
23. maj 2023, 08:25
jeg kæmper også en kamp derhjemme om, at der skal stå noget V8 i garagen næste sommer. Lige for at prøve det, inden det bliver for midtlivskrise at kører rundt i sådan et gammelt ødsel.. men tror at en enkelt sommer vil stille lysten, og man så vil glæde sig til en elbil igen
Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil... 🔥
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
MichaelSmedN
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af xbn » 26. maj 2023, 21:41

GranTurismo skrev:
26. maj 2023, 16:00
Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil... 🔥
Jeg kører en virkelig kedelig 4-cylindret bil til dagligt. Men efter en tur i en åben BMW z4 35i i eftermiddag, så synes jeg helt klart, at der er en dimension der forsvinder med elbiler. Og som aldrig kommer igen, hvis udviklingen går som den gør.
These users thanked the author xbn for the post:
GranTurismo
Billede

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af GranTurismo » 26. maj 2023, 21:53

xbn skrev:
26. maj 2023, 21:41
GranTurismo skrev:
26. maj 2023, 16:00
Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil... 🔥
Jeg kører en virkelig kedelig 4-cylindret bil til dagligt. Men efter en tur i en åben BMW z4 35i i eftermiddag, så synes jeg helt klart, at der er en dimension der forsvinder med elbiler. Og som aldrig kommer igen, hvis udviklingen går som den gør.
Bilindustrien er heldigvis så venlige at downsize.
RS6 og M5 gik fra 10 til 8 cylindre.
63 AMG fra 8 til 6.
F1 fra 12 til 10 til 8 til 6.

Hvis det hele alligevel ender med en 3-cylindret ligesom Yaris GR, så var lyden af vaskemaskine måske at foretrække? 😂

(Ovenstående kan indeholde spor af sarkasme og sort humor)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW

Indlæg af Tor Morrison » 27. maj 2023, 22:28

GranTurismo skrev:
26. maj 2023, 21:53
xbn skrev:
26. maj 2023, 21:41
GranTurismo skrev:
26. maj 2023, 16:00
Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil... 🔥
Jeg kører en virkelig kedelig 4-cylindret bil til dagligt. Men efter en tur i en åben BMW z4 35i i eftermiddag, så synes jeg helt klart, at der er en dimension der forsvinder med elbiler. Og som aldrig kommer igen, hvis udviklingen går som den gør.
Bilindustrien er heldigvis så venlige at downsize.
RS6 og M5 gik fra 10 til 8 cylindre.
63 AMG fra 8 til 6.
F1 fra 12 til 10 til 8 til 6.

Hvis det hele alligevel ender med en 3-cylindret ligesom Yaris GR, så var lyden af vaskemaskine måske at foretrække? 😂

(Ovenstående kan indeholde spor af sarkasme og sort humor)
C63 AMG gik fra otte cylindre til fire. De har smidt 2,0 motoren fra A45 S AMG i den. Den nye C63 S AMG har 680 hk. inklusiv elmotoren.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"