Jeg undres. Men har set det tit skrevet. Måske det er baseret på tidligere versioner af software eller det er parkeringsensorer det rettes mod? Den slår min gamle GTE ( der havde alt hvad angår sikkerhedssystemer fra VW) med mange længder og tager højde for nærmest alt på autopilot. Så jeg ved ikke hvad kritikken kommer af. Jeg synes det er ren fornøjelse og er dybt imponeret.DanielPT skrev: ↑12. apr 2024, 08:38Det forstår jeg ikke. Assistent systemerne bliver haglet ned stort set over alt.claussor skrev: ↑12. apr 2024, 08:30Som det fungerer nu kan jeg ikke se hvad der er de store problemer med. Vinduesviskerne er blevet bedre uden at det når det niveau man forventer af en bil. Men ellers kan jeg ikke se hvad der er at kritisere. Det nye grafiske overview virker rigtig godt ved parkering mv. Adaptiv fartpilot, lane assist og alt det der er virkelig tilfredsstillende og fungerer.
Min gamle Golf var virkelig vild til at gør OBS på tværgående trafik (den havde sensorer hele vejen rundt) når man skulle bakke ud, det savner jeg. Men ellers savner jeg ikke baksensor mv. mere.
Og det med at fjerne sensor før Tesla vision fungere på samme højde synes jeg er tåbeligt!
Den tager højde for indkommende trafik fra tilkørsel, biler der kører på stregerne (kører usikkert). Sørger for ikke at overhale indenom. Er enormt god til at køre komfort stil på adaptiv afstand. Dvs. Ingen kængurukørsel. Den stopper selv for biler der holder for rødt (som ikke var på"radaren" under kørsel). Jeg synes den fungerer uhyre intelligent og smooth. Den kører snorlige i midten konstant (aktiv laneassist style).
Den reagerer tidligt og langt mere blødt, så snart en bil begynder at krydse vejbane, i stedet for først når en bil er halvt eller helt ovre i den bane man kører i.
Hvis streger forsvinder fortsætter den med at køre og holde til højre på fx. En landevej uden at slå fra(efter bedste evne).
Jeg kommer i tanke om den fortsat ikke læser farttavler. I hvert fald elektriske. Det var min Golf bedre til. Og jeg er helt enige i det tåbelige i at fjerne sensorer før Vision fungerer. At køre Tesla er som at have et Google produkt. Du er konstant i beta:)
Jeg har ikke prøvet en ID.4 eller Enyaq mht. deres assistent systemer. Det kan være de kan nøjagtigt det samme og mere til. Det nyeste jeg har prøvet hvor jeg dyrkede assistenterne er Cupra Born. Så det er ikke skrevet for at starte en krig med folk herinde.