Efter at have været Kia ejer i 8 år, var det på tide at prøve noget andet. Det blev en Octavia kombi 1.5 TSI 150 hk 2018 med DSG.
Jeg har kigget meget med på dette forum de sidste par måneder, og der er virkelig mange gode emner som er guld værd, og folk der deler deres erfaring. Tak for det, i var grunden til jeg turde købe en bil med DSG.
Jeg har altid været meget skeptisk med DSG gearkasser fordi man hører de går i stykker som et ondt år, men tog dog chancen alligevel og her efter snart 1 måneds ejerskab er jeg næsten fuldt ud tilfreds.
Har i dag fået skiftet mecatronic olie og gearolie, også selvom Skoda siger det aldrig skal skiftes.
Begge dele var en del mørkere end det nye der blev hældt på, specielt gearolien - der blev også kun tappet 1,4l gearolie af, og ikke de 1,7l der står
Næste skridt er Landberg DSG mod på tirsdag + fjernelse af ACT og start/stop. Det eneste der gør jeg ikke er fuldt ud tilfreds er jeg savner mit 1 gear som alle andre nævner herinde. Jeg skal nok vende tilbage på tirsdag når det er klaret, men tænker det kun kan blive godt. Han roses i hvert fald til skyerne med optimering af DSG.
Ville måske ikke så meget med denne tråd, udover måske lige at vise fanen, og ikke bare er en gæst der kigger med.