Kobling DSG7 - UDATE

Alt vedr. gear, kobling mv.
Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 1. sep 2011, 10:37

Er havnet i en kedelig sag omkring kobling på DSG7 og en grum regning :( . Skal nok komme tilbage når jeg har svar/nyt fra SMC.
Det er bare lige en lille advarsel til andre der oplever, at der sker en rysten/huggen i 0,5-1 sek. nærmest om om ESP'en aktiveres (opleves som om bilen får en kuldegysning) ved gearskift - nok typisk i lave gear. Hvis i oplever det inden for garantiperioden så er det bare af sted på værksted, og få fundet ud af fejlen.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 14. sep 2011, 11:29

chilli skrev:Er havnet i en kedelig sag omkring kobling på DSG7 og en grum regning :( . Skal nok komme tilbage når jeg har svar/nyt fra SMC.
Det er bare lige en lille advarsel til andre der oplever, at der sker en rysten/huggen i 0,5-1 sek. nærmest om om ESP'en aktiveres (opleves som om bilen får en kuldegysning) ved gearskift - nok typisk i lave gear. Hvis i oplever det inden for garantiperioden så er det bare af sted på værksted, og få fundet ud af fejlen.

Håber nogen kan give mig et godt råd her.

Tilbage i marts mens der stadig var garanti på bilen - G6 1,4 tsi - kørte jeg på aut. værksted for at få lokaliseret og udbedret problemet med periodevis rysten ved gearskift fra 1.-2. gear, men de kunne på daværende tidspunkt ikke finde fejlen. I den efterfølgende tid indtil en dag i august er fejlen kun forekommet et par gange, hvor den så fremkom 10 gange i rap. På værksted igen med bilen, og nu kunne de så godt finde fejlen, og har så anbefalet udskiftning af koblingen. Pris 17000 minus diverse kulance (70% på delen og 50% på arbejdslønnen) så vi endte på ca. 6500. Efter sidste værkstedsbesøg har jeg så ikke oplevet fejlen igen, og jeg står lidt tilbage med den der anbefaling om udskiftning af kobling om det er lidt legen "tampen brænder" med min konto som sponsor, og eftersom fejlen ikke er mere forekommende end tilfældet (i snit 1 gang på 14 dage), om jeg skal tage i mod tilbuddet. Jeg er i kontakt med FDM's juridisk afdeling, men indtil jeg har hørt fra dem igen håber jeg at nogen kan give et godt råd med på vejen.
Det skal nævnes at bilen nu har kørt 49000 km og er 2,5 år gammel.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af GaSelle » 14. sep 2011, 11:32

Eftersom du har reklameret indefor garantiperioden, vil jeg mene, du har en god sag. Hvis du altså har det på skrift. For Vw´s service og garanti virker godt nok sørgelig...

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 14. sep 2011, 15:15

Og det er så lige det med dokumentationen, for værkstedet har ikke længere registreret, at de har haft bilen inde indenfor garantiperioden ligesom den garantisag de oprettede, og som jeg skrev under på ikke længere findes!
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 96 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Lau16 » 14. sep 2011, 15:23

chilli skrev:Og det er så lige det med dokumentationen, for værkstedet har ikke længere registreret, at de har haft bilen inde indenfor garantiperioden ligesom den garantisag de oprettede, og som jeg skrev under på ikke længere findes!
Du har vel en kopi!
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 15. sep 2011, 11:15

Lau16 skrev:
chilli skrev:Og det er så lige det med dokumentationen, for værkstedet har ikke længere registreret, at de har haft bilen inde indenfor garantiperioden ligesom den garantisag de oprettede, og som jeg skrev under på ikke længere findes!
Du har vel en kopi!

Fik jeg aldrig, så tror jeg sagen havde været ligetil, og bad ikke om en kopi da jeg var af den overbevisning at når en kunde reklamerede og værkstedet registrerede en bil ind i systemet, så blev det ikke slettet selvom man ikke fandt fejlen, og var noget målløs da jeg så fik en forklaring, at jeg efter en reklamation/reparation havde 28 dage til at reklamere yderligere hvis fejlen igen dukkede op. Da jeg så ikke havde reklameret inden for de 28 dage var sagen slettet, og de derfor ikke kan se at jeg har reklameret tidligere.
Jeg ved at min sag ikke er verdens bedste hvorfor jeg personligt mener at det tilbudte forlig er til at acceptere omend det ikke er med min gode vilje.
Jeg er nok lidt mere ude i om jeg skal lade bilen reparere, og så håbe at problemet er løst eller om jeg skal lade det være og håbe at det ikke udvikler sig, og så endelig huske at oplyse om problemet når jeg skal sælge bilen eller en helt 3. løsning at købe koblingen til den nedsatte pris og så have den liggende og så skifte den når/hvis problemet udvikler sig.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af qasq » 15. sep 2011, 12:03

Surt surt surt.
Jeg havde selv en sag med min a-kasse da jeg blev færdiguddannet, hvor jeg mistede ca. 20.000 fordi jeg indsendte nogle papirer for sent. Den gang havde jeg over to gange haft telefonisk fat i dem, hvor de sagde alt var i orden og at jeg ikke skulle fortage mig yderligere – siden da er jeg blevet totalt paranoid og vil have alt på skrift.

Jeg ville få det lavet, når noget er i stykker fikser det sjældent sig selv. Prøv at slå en handel af med dem hvor de udføre service el.lign. – noget hvor de har stor avance på arbejdstiden.

Tror enlig det er ganske normal praksis at ens reklamation bliver lukket efter nogen tid hvis man ikke indlevere produktet (hvilket man strengt taget godt kunne argumentere for var tilfældet her) husk på, du har bevisbyrden efter de første 6 måneder.
Det er dog temmelig ringe at du ikke er blevet oplyst (antager jeg) om dette.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Fanoe » 15. sep 2011, 12:22

Dit problem lyder nøjagtigt som det vi også oplevede på vores bil, også en Golf VI, 160. Bilen var fra foråret 2009, og havde vel kørt omkring de 30.000 km da fejlen begyndte at komme.
Især din beskrivelse af en kulderysten/gysen er helt rigtig. Hos os var de tydeligst med sommerdæk, og er faktisk ikke sikker på om vi nogensinde oplevede rystelserne med vinterdækkene. Og derudover syntes jeg også at de kom oftest når hjulene var drejet lidt ved igangsætningen, og der var lidt vægt i bilen (udover mit 0,1 ton ;) ). Var selvfølgelig på værksted (SMC) et par gange med problemet, men de kunne ikke finde fejlen. Kørte endda en tur med bilen fyldt op med fire mekanikere for at fremprovokere rystelserne, men det lykkedes ikke.

Udover at SMC ikke fandt fejlen, mener jeg at de gjorde hvad de kunne for at finde fejlen. En udlæsning af DSG'en blev blandt andet sendt til Tyskland og kassen blev grundindstillet efter deres anvisningerne, men desværre uden at det gjorde en forskel.

Vi indbyttede bilen til vores nuværende for en måned siden, og jeg brugte blandt andet frygten for gearkassen som en undskyldning for at prøve noget nyt. Så noget godt kom der da ud fejlen :lol:

Håber at du får held til at få VW til at betale hele gildet, for fejlen har jo været der længe.
Jacob F.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Anders D » 15. sep 2011, 12:34

Da jeg havde problemer med glidende kobling/gear i min DSG7 fik jeg udbedret det på importørens regning 3 mdr. ud over fabriksgaranti perioden. De tilbød i første omgang 70% kulance på reservedelen og jeg skulle betale resten.


Efter en længere dialog mellem ham jeg købte bilen af og lé Director i Semlergruppen skrev de: "værkstedet udbedrer problemet uden omkostning for dig, dette skyldes bilens alder, lave kilometertal og fejlens karakter".

De skiftede hele gearkassen og koblingerne.

Min havde da kørt 60.000, ASO (endda hos intern værksted hos SMC) og var 27 mdr. gammel.

Her efter yderligere 10.000 km. er jeg begyndt at få samme problem som dig og Fanoe. Rusken ala svinghjulsproblem ved indkobling i 2. gear primært når hjulene ikke står lige ved opstart, og problemet er ligesom Fanoe's størst på sommerhjul (19") for her efter jeg af andre årsager har skiftet til 17" vinterhjul er problemet ikke helt så tydeligt, så mit bud med belastningen på drivlinien (er størst når hjulene ikke står lige ud) plus evt. tungere hjul) peger i mine øjne mod svinghjulet!

Jeg køber næppe DSG7 igen.

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 15. sep 2011, 14:21

Jeg forventer nu også at FDM anbefaler mig at tage i mod tilbuddet. Jeg tror ikke jeg kommer meget længere med sagen hos SMC og værkstedet.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

mrbrunodk
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af mrbrunodk » 15. sep 2011, 14:35

Jeg har mærket det samme med min Skoda Superb med DSG7, jeg synes nærmest det føles som elektronisk diff. spær, eller ESP.
Det er kommet når jeg er bakket ud, starter i 1. og så en lille rystelse ved skift til 2. altså når hjulene ikke står lige ud ved acceleration

Jeg vil lige prøve om jeg kan fremprovokere det igen.
VW Arteon 2.0TSI R-Line. Atlantic blau, Nappa, Discover Pro II, ACC, DCC, Easy-Open, Head-Up, Bak kamera, 20” Rosario Billede
Mercedes 300CE, 1989. Rauch Silber med Royal Blau læder. Billede
Porsche Boxster 2.5, 1997, Artic Silver, Boxster Red læder Billede

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 15. sep 2011, 17:06

mrbrunodk skrev:Jeg har mærket det samme med min Skoda Superb med DSG7, jeg synes nærmest det føles som elektronisk diff. spær, eller ESP.
Det er kommet når jeg er bakket ud, starter i 1. og så en lille rystelse ved skift til 2. altså når hjulene ikke står lige ud ved acceleration

Jeg vil lige prøve om jeg kan fremprovokere det igen.

Lige præcis den følelse, som når ESP tager fat - hvilket jeg også nævnte ved mit 2. værkstedsbesøg. Hvis du stadig har garanti på bilen er det bare at se og komme forbi værksted, og husk lige at få noget dokumentation for din reklamation.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Indlæg: 690
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 15. sep 2011, 17:29

Det er åbentbart en kendt fejl...også ude i den store verden.... :(

http://www.motor-talk.de/forum/probleme ... tml?page=1

Må sku sige det er dybt useriøst af SMC at slette en reklamationssag... hvorfor ikke lade den stå.. det er vel kun fordi der spekuleres i at DU intet kan bevise og så slipper SMC billigere?
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af ClausP » 15. sep 2011, 18:00

Ja det er lidt kedeligt, men at du har reklameret inden for garantiperioden, og at de så ikke løste problemet skal vel ikke komme dig til skade.

Men jeg kan godt se at der er et problem med bevisførelsen, men at der står noget registreret beviser jo at du har været der.
Jeg ville forsøge at presse dem yderligere efter AndersD metode, og så uanset udkommet tage imod det tilbud der så måtte foreligge = max 6500 kr.

Ud fra to betragtniner.
1 - Du får uanset hvad en ny kobling, som MÅSKE er en forbedret type.
2 - Du har så 2 års reklamationsret på reparationen.

6500 er også en slags penge, men jeg mener at det er det bedste at gøre i situationen.
Husk! pkt 7 i Murphys lov: Når ting bliver overladt til sig selv, vil de gå fra at være dårlige til virkelig dårlige (= før eller siden vil en periodisk fejl udvikle sig til en permanent fejl).
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 16. sep 2011, 08:14

ClausP skrev:Ja det er lidt kedeligt, men at du har reklameret inden for garantiperioden, og at de så ikke løste problemet skal vel ikke komme dig til skade.

Men jeg kan godt se at der er et problem med bevisførelsen, men at der står noget registreret beviser jo at du har været der.
Jeg ville forsøge at presse dem yderligere efter AndersD metode, og så uanset udkommet tage imod det tilbud der så måtte foreligge = max 6500 kr.

Ud fra to betragtniner.
1 - Du får uanset hvad en ny kobling, som MÅSKE er en forbedret type.
2 - Du har så 2 års reklamationsret på reparationen.

6500 er også en slags penge, men jeg mener at det er det bedste at gøre i situationen.
Husk! pkt 7 i Murphys lov: Når ting bliver overladt til sig selv, vil de gå fra at være dårlige til virkelig dårlige (= før eller siden vil en periodisk fejl udvikle sig til en permanent fejl).


Jeg er grundlæggende helt enig, men har skrevet et pænt brev til Semler Gruppen omkring hele sagen som jeg føler er håndteret noget ukorrekt. Jeg har lagt op til en fornuftig og fordragelig løsning, men jeg mene ikke at 6500 ligger helt indenfor de rammer. Jeg er opdraget på den måde, at når en kunde reklamerer over et stykke dårligt arbejde er det en gylden mulighed for for at udbedre/rette fejlen så samarbejdet kan forsætte.
Som nævnt forventer jeg da også at tage i mod tilbuddet; jeg er jo i bund og grund glad nok for bilen og for produktet generelt.
Sørgeligt er jo så at værkstedet har heller ikke længere har registreringen af mit første værkstedsbesøg i deres system længere!!!
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af chilli » 2. nov 2011, 12:58

Så blev koblingen skiftet, og det har hjulpet. Synes faktisk at den går bedre nu end inden fejlen opstod. At værkstedet så oven i købet fixede det lidt billigere end aftalt skæmmer jo ikke ligefrem.
Sørgeligt er så at Semler ikke har reflekteret på min henvendelse om produktet, med henvisning til deres eget værdigrundlag, og sådan tolker jeg sgu' som arrogance, måske endda erkendelse af at de har et mere generelt problem, og har leveret et l....produkt.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af Flamiq » 2. nov 2011, 14:34

chilli skrev:Så blev koblingen skiftet, og det har hjulpet. Synes faktisk at den går bedre nu end inden fejlen opstod. At værkstedet så oven i købet fixede det lidt billigere end aftalt skæmmer jo ikke ligefrem.
Hvilke dele af reparationen endte du med at skulle du betale for :?:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af chilli » 3. nov 2011, 12:01

Leona skrev:
chilli skrev:Så blev koblingen skiftet, og det har hjulpet. Synes faktisk at den går bedre nu end inden fejlen opstod. At værkstedet så oven i købet fixede det lidt billigere end aftalt skæmmer jo ikke ligefrem.
Hvilke dele af reparationen endte du med at skulle du betale for :?:

70% kulance på koblingen og 50% på arbejdslønnen. Endte på 5800
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af ClausP » 3. nov 2011, 17:33

chilli skrev: 70% kulance på koblingen og 50% på arbejdslønnen. Endte på 5800
Det er aldrig sjovt at skulle af med penge for "ingenting" men efter min mening en OK løsning - seti det lys at du nu har en frisk kobling.
Og nu har du så 2 års garanti på den nye.

Jeg ville være OK tilfreds.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Anders D » 4. nov 2011, 09:38

17.000 for at skifte en kobling :o

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Seth-Enoch » 4. nov 2011, 12:13

Anders D skrev:17.000 for at skifte en kobling :o
Jeg gætter på det er noget mere bøvlet at skulle skille en DSG kasse ad og skifte koblingen. Frem for bare at skifte en alm. kobling?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af chilli » 4. nov 2011, 12:15

ClausP skrev:
chilli skrev: 70% kulance på koblingen og 50% på arbejdslønnen. Endte på 5800
Det er aldrig sjovt at skulle af med penge for "ingenting" men efter min mening en OK løsning - seti det lys at du nu har en frisk kobling.
Og nu har du så 2 års garanti på den nye.

Jeg ville være OK tilfreds.

Jeg er OK tilfreds med ny kobling, og har hele tiden været indforstået med at jeg ikke skulle slippe gratis, men synes sataneme stadig at en kobling der begynder at skabe sig ved 40000 km er noget l... :( . Vi kan så herfra og til dommedag diskutere hvor meget det er fair at bruger skal betale i sådan en sag.
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Uffe » 4. nov 2011, 12:15

Anders D skrev:17.000 for at skifte en kobling :o
Er der ikke 2? Så er det kun 8.500kr per kobling.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 4. nov 2011, 12:17

Uffe skrev:
Anders D skrev:17.000 for at skifte en kobling :o
Er der ikke 2? Så er det kun 8.500kr per kobling.

Vist nok 1 stk dobbeltkobling
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Uffe » 4. nov 2011, 12:25

chilli skrev: Vist nok 1 stk dobbeltkobling
Jeg har faktisk hørt at det er en halv firdobbelt kobling der sidder i ...
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Turbotrim » 4. nov 2011, 13:53

Nu ved jeg ikke med dsg7 men min DSG6 har en enkelt dobbeltkobling som koster 3000kr + moms ved vw, så syntes sku der langt op til de 17000

Brugeravatar
chilli
Nyt medlem
Indlæg: 268
Tilmeldt: 9. jul 2008, 11:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Måløv
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af chilli » 4. nov 2011, 15:42

Turbotrim skrev:Nu ved jeg ikke med dsg7 men min DSG6 har en enkelt dobbeltkobling som koster 3000kr + moms ved vw, så syntes sku der langt op til de 17000
Pris for koblingen alene er 5943 + moms
"I 1969 holdt jeg op med at drikke og at gå med kvinder. Det er de værste 20 minutter i mit liv" - George Best

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Kobling DSG7 - UDATE

Indlæg af Seth-Enoch » 4. nov 2011, 18:50

chilli skrev:
Turbotrim skrev:Nu ved jeg ikke med dsg7 men min DSG6 har en enkelt dobbeltkobling som koster 3000kr + moms ved vw, så syntes sku der langt op til de 17000
Pris for koblingen alene er 5943 + moms
5943 * 1,25 = 7428,75kr

17000 - 7428,75 = 9571,25kr til timeløn.

Tager de 800kr. i timen? 9571,25 / 800 = 11t 58min
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af ClausP » 4. nov 2011, 21:40

chilli skrev: Jeg er OK tilfreds med ny kobling, og har hele tiden været indforstået med at jeg ikke skulle slippe gratis, men synes sataneme stadig at en kobling der begynder at skabe sig ved 40000 km er noget l... :( . Vi kan så herfra og til dommedag diskutere hvor meget det er fair at bruger skal betale i sådan en sag.
Du har fuldstændig ret, ville heller ikke være tilfreds med 40.000 km på en kobling.
Var bestemt ikke ude på at rose deres indsats, #1 ville være hvis de har dækket med 100% kulance.
Men de giver 2 års garanti, og det har man jo ligesom vedkendt sig ved handlen.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Kobling DSG7 - NY UDATE

Indlæg af Anders D » 15. nov 2011, 09:05

chilli skrev:Jeg er OK tilfreds med ny kobling, og har hele tiden været indforstået med at jeg ikke skulle slippe gratis, men synes sataneme stadig at en kobling der begynder at skabe sig ved 40000 km er noget l... :( . Vi kan så herfra og til dommedag diskutere hvor meget det er fair at bruger skal betale i sådan en sag.
40.000 er lidt under hvor min brokkede sig.. det var ved 57.000 - 2.000 km. efter jeg købte bilen. Min gled i kobling 2 ved fuldlast. Var det samme problem med din?

Til de andre i tråden:

Jeg er ikke bekendt med at det skulle være mere besværligt at skifte koblingen på den end på en manuel gearkasse. Da jeg fik skiftet gearkassen på Golf'en tog det SMC biler lidt over en formiddag. Da havde de fået bilen ind kl. 8 så mange timer kan det ikke tage. Nu var det så et komplet skifte med koblinger und alles, men jeg kan ikke forestille mig andet, end at det må tage endnu kortere tid når gearkassen ikke skal af ligesom i mit tilfælde.

Besvar

Tilbage til "Transmission"