1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 19. dec 2012, 08:25

esseva skrev: Rigtig ærgeligt at høre, at andre har haft dårlige opleveler med VW. I denne sag har jeg oplevet at VW har været meget imødekommende og forsøgt at afhjælpe og på ingen måde følt at de har forsøgt at fravige sig deres ansvar, tværtimod. Det er jo bare et pokkers uheldigt forløb, som forhåbentligt for VW er et enkeltstående tilfælde.

Mobilitetsservice, der i DK er udliciteret, mangler derimod noget beslutnings og handlekraft uden for almindelig kontortid. Men det tror/håber jeg nu de vil arbejde på fremadrettet.

Jeg tror sagen her lander med en ny bil, eller samme, men med en kraftigt udvidet garanti – er lidt i tvivl om den del af sagen, altså hvad jeg skal vælge.
Det kan være at jeg lyder som måske gnavet og sur på VW, men det er jeg langt fra. Er blot skuffet over behandlingen jeg fik.
I starten var jo alt fint hos mig også. De var rigtigt imødekommende og så ud til at være villig at hjælpe. Jeg fik også udskiftet gearkassen, ved den mindste mistænke at det var den det var galt med. Nok fordi fabrikken ville have den tilbage for at kigge på den. Det skal siges, at jeg ikke har ikke krævet gearkassen udskiftet eller noget. Jeg kom blot med klagen og ville have det fikset. Vidste ikke hvad der var galt.

Men efter 3-4 gange på værkstedet for samme problem, begynder man at undre sig hvad det kan være så galt.
Og her skifter så tonen fra dem. Jeg var træt af at jeg fik bilen i samme stand jeg fik den leveret til reperation. Så ja, jeg stillede spørgsmål og da jeg købte bilen for at bruge den, og ikke for at den skal være hos dem i garagen, så krævede jeg at det skal fikses nu eller så skal vi tale om annullering/ny bil.
Og ja, det var et ultimatum, men bilen var 6 måneder gamel og har været på værkstedet i 2-3 uger. Jeg skulle på ferie inden længe til Sydeuropa og jeg skal ikke have noget bøvl med den. Fik at vide, jeg blot skal køre, ingen problem.

Men efter ferien (7-8 måneder gamel bil) begyndte deres tvivl om mine berettninger at intræffe. Og de begyndte at bide mig ind at den skal sige sådan. Og jeg var naivt nok til at tro på dem.
De troede ikke på at jeg op til flere gange blev nød til at stoppe bilen undervejs, da den kastede ud af gear mens vi var i farten. Heldigvis skete dette ikke på autobahn, men på de statstrasser og regionale veje gennem Tyskland og Slovenien og når jeg var på vej op af bakker.

Jeg håber dine, eller nogens andre, problemer ikke ender ligesom mine. Og mine indberettninger var egentlig kun information til dig, at du skal være opmærksom på hvad det kan finde på at sige efter de ikke kan løse/finde problemet. Da VW ikke er hvad de har været. Deres image er plettet i mine øjnene nu, og der skal meget før jeg vælger deres DSG7 igen, hvis det overhoveder bliver en VW bil næste gang.

Du er måske heldig at det er VW DE der har din bil, og at det er en Golf som måske ikke er begrænset i produktionstal som min udgave af Touran er i DK.
Håber vitterlig at du få løst problemet hurtigst med din bil.
ph skrev:NY BIL!!
til Hver en tid!
Jo man kan da håbe på at der ikke kommer andet på den
i så fald har du ik noget at bruge udvidet garanti til
men inden de finder årsagen til at den dræber motorer kan der jo gå mange lånebiler
Og er Dét det eneste der er galt med bilen eller er det en ægte Mandagsbil i alle eller bare flere henseender

Hvis det er en mulighed så Jo Ny bil!
Ja, jeg vil også klart vælge ny bil, hvis jeg blev præsenteret for muligheden.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Cralle
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 6. mar 2009, 10:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Cralle » 23. dec 2012, 15:31

9had skrev:du skal være opmærksom på hvad det kan finde på at sige efter de ikke kan løse/finde problemet.
Slå nu lige kold vand i blodet, tror du selv helt og holdent på at de ville løbe fra hans problemer, motor der hakker, ingen trækkraft og tilmed lysende motorlampe? :?
Lyder til at du har haft et uheldig valg af VW værksted, der er desværre altid rådne æbler i blandt.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 23. dec 2012, 15:50

Cralle skrev:
9had skrev:du skal være opmærksom på hvad det kan finde på at sige efter de ikke kan løse/finde problemet.
Slå nu lige kold vand i blodet, tror du selv helt og holdent på at de ville løbe fra hans problemer, motor der hakker, ingen trækkraft og tilmed lysende motorlampe? :?
Lyder til at du har haft et uheldig valg af VW værksted, der er desværre altid rådne æbler i blandt.
Det har skam været meget koldt i hele to år.
Det er ikke et men to forskellige værksteder og VW DE/fabrikken, ifølge importøren der har sagt, den er god nok, det er sådan jeg skal forvente den skal opføre sig.
Så de har løbet fra mit problem, håber ikke det sker for andre.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af RIX » 23. dec 2012, 21:03

hvis du kun har været til service/fejludbedring i dk,ved du ikke hvad vw de siger,da alt info går igennem semler.


VH:

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 23. dec 2012, 21:19

RIX skrev:hvis du kun har været til service/fejludbedring i dk,ved du ikke hvad vw de siger,da alt info går igennem semler.


VH:
Det er rigtigt. Det kan jeg ikke vide.
Men importøren og servicen har informeret mig at de har talt med VW de / fabrikken så derfor nævner jeg dette og derfor også den "ifølge".
Og hver gang de skulle udskifte noget skulle de, ifølge hvad de har fortalt mig, spørge importøren for godkendelse. Og flere gange sagde de, at informationer og opfordringer til det garanti arbejde, kommer fra VW de.

Jeg har selvfølgelig ikke talt med VW de direkte.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af RIX » 23. dec 2012, 21:24

det er bare set flere gange at med disse specielle tilfælde er det nemmere med en tysk forhandler,da det i dk er semler(importøren) der står med aben og de er ikke rigtig særlig gode til og formidle til de,så kunderne for den hjælp de egentlig burde få ;)
så ham med golf 7 kan ikke være i bedre hænder lige pt
VH:

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 23. dec 2012, 21:28

Det håber jeg også på, da det her jeg har fået af behandling ingen burde få.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Mikelux
Nyt medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. jan 2009, 18:26
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Luxembourg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Mikelux » 24. dec 2012, 11:25

Ja, har ikke proevet en Golf VII, praecis som 9had havde jeg interessante problemer med min Golf VI TSI DSG omend mine blev udbedret (for min regning da bilen var over 2 aar gammel)

Basalt set begyndte bilen at ryste naar vi skiftede fra anden til tredie. Jeg laeste mig saa frem til at det er et 'normalt' problem paa lige denne udgave og det kan vaere starten paa et mere fundamentalt problem med motoren.

Bilen er 2.5 aar paa dette tidspunkt og har koert massive ca 33tkm :-)

Smider den til rep og de siger at jeg skal have ny kobling og de tager 50% af udgifterne til delen men resten skal jeg selv betale, tror det ender i 5 eller 8 hundrede EUR. Men den bliver reppet.

Saa begynder vand at dryppe ind i kabinen fra bakspejlet i loftet.

Igen afsted til rep og de siger at det bare er fordi at kanten mellem rude og karros er fyldt op med slam og de renser den saa ????

Naa paa dette tidspunkt er vi ligesom traette af bilen og jeg toer ikke have den mere paa grund af de problemer der er omkring 1.4TSI motoren fra denne aargang (2009).

Saa den er skudt afsted her i august eller september. Det blev en afskrivning paa DKK 70K i vaerditab over 3.5 aar, men temmelig skuffet over kvaliteten da det er irriterende at have vand der drypper ind i bilen paa gearstangen :-)

Vi koebte en Passat inden problemerne rigtig traadte igennem da jeg havde laest at der ikke var de samme problemer med TDI'eren og DSG6 - og lad os vaere aerlig, bagagerummet er ENORMT, perfekt baby container. Der har da heller ikke vaeret store problemer men efter 6 maaneder er den lige kommet tilbage fra 18 dages vaerksteds besoeg.....

Der var en lyd de ikke kunne lokalisere, saa de lovede tre dage blev til 18... eneste positive jeg kan sige er at de i det mindste gjorde en indsats for at finde fejlen istedet for at smide den tilbage i hovedet paa os uden at goere arbejdet.

Nu har vi saa Pishatten tilbage og vi faar heldigvis ny konebil den 5 Januar (istedet for Golfen).

Det blev ikke en Golf VII, konen naegtede at betale ekstra for en kvalitet som ikke blev leveret.

Saa det ende med en Tysk bil med INTET maerkepondus men godt udstyret og forhaabetlig en vi kan leve med i mange aar.

Dette er ikke en klagesang eller surt opstoed (synes 70K i vaerditab over 3.5 aar er ok), det er bare for at laegge til de oplevelser som folk har haft med den nye Golf VII og 9had med sin (Golf VI ?)

Vedroerende den splittede Golf VII, jeg haaber de giver dig en ny bil for det er jo urimeligt og min oplevelse er jo ingenting mod din.

Sidste aar havde jeg dog en BMW 335i fra 2009 som ville kunne konkurrere uden problemer - der blev skiftet (jeg kan ikke huske det hele): camshaft, HPFP, LPFP, Turbos, ECU, VANOS, ogsaa lige en hel masse andre smaating, tilgiv mig hvis forkortelserne er forkerte. Det endte med at BMW ikke ville lade mig se hvad de havde reperareret paa bilen..... Serioest. Og hvis du synes du faar daarlig service i DK, saa havde jeg en service medarbejder her der grinte da han ikke kunne levere min bil paa den lovede dag saa jeg mistede et salg af bilen. Saa konen vil ikke have BMW igen.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 24. dec 2012, 11:41

hej Mikelux,

Tak for din beskrivelse og oplevelsen af dine problemer med din golf og dsg7, jeg skal lige spørger dig om, jeg kan bruge din berettning på facebook siden og min blog, som omhandler disse problemer med DSG7?

Du fik en afskrivning på 70.000,- efter 3,5 år... jeg blev tilbudt afskrivning på ca. 140.000,- på min 18 måneder gammel bil (på det tidspunkt kørte den omkring 40.000 km), hos samme forhandler, endda samme sælger, som solgte bilen til mig fra ny.
Begrundelsen for værditabbet var, "han stod selv med regninger for reparation af fejlen". Alt imens, hans værksted og VW importør påstod at bilen var som den skal være.
Jeg begyndte at grine af desperation, men fik hurtigt kold sved på panden, da jeg indså at han mente det seriøst, og han ikke ville give sig i sagen.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Mikelux
Nyt medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. jan 2009, 18:26
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Luxembourg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Mikelux » 24. dec 2012, 12:07

9had skrev:hej Mikelux,

Tak for din beskrivelse og oplevelsen af dine problemer med din golf og dsg7, jeg skal lige spørger dig om, jeg kan bruge din berettning på facebook siden og min blog, som omhandler disse problemer med DSG7?

Du fik en afskrivning på 70.000,- efter 3,5 år... jeg blev tilbudt afskrivning på ca. 140.000,- på min 18 måneder gammel bil (på det tidspunkt kørte den omkring 40.000 km), hos samme forhandler, endda samme sælger, som solgte bilen til mig fra ny.
Begrundelsen for værditabbet var, "han stod selv med regninger for reparation af fejlen". Alt imens, hans værksted og VW importør påstod at bilen var som den skal være.
Jeg begyndte at grine af desperation, men fik hurtigt kold sved på panden, da jeg indså at han mente det seriøst, og han ikke ville give sig i sagen.
Hej 9had,

Nej, jeg vil ikke have noget paa Facebook, har ikke en Facebook konto og oensker ikke mit liv ud i et offentligt forum udover dem jeg selv har adgang til.

Vaerditab: Jeg bor i Luxembourg og mine biler er selvfoelgelig indregistreret under den lovgivning der gaelder her. Afgiften paa biler er nul, men man skal betale moms (15%) af bilens indkoebspris. Derudover fik jeg, hvad jeg fandt, et meget godt tilbud (og god service) af et andet vagcars medlem som saelger VW biler saa jeg afhentede bilen i DK til en langt bedre pris end hvad der var tilgaengeligt hernede.

Alt i alt stod bil mig i (cirka priser EUR): bil EUR 25K med moms + vinter faelg EUR 700 + Krog EUR 850

Solgte PRIVAT for EUR 17,500 med 38 eller 39TKM (3.5 aar gammel) - Jeg saelger ALDRIG til forhandlere bliver altid tilbudt fuldstaendige til grin priser. Har proevet at blive tilbudt 50% af bilens nybilspris (efter fratraek af rabat ellers under 50%) efter 12 maaneder :-)

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 24. dec 2012, 12:34

Mikelux skrev:
9had skrev:hej Mikelux,

Tak for din beskrivelse og oplevelsen af dine problemer med din golf og dsg7, jeg skal lige spørger dig om, jeg kan bruge din berettning på facebook siden og min blog, som omhandler disse problemer med DSG7?

Du fik en afskrivning på 70.000,- efter 3,5 år... jeg blev tilbudt afskrivning på ca. 140.000,- på min 18 måneder gammel bil (på det tidspunkt kørte den omkring 40.000 km), hos samme forhandler, endda samme sælger, som solgte bilen til mig fra ny.
Begrundelsen for værditabbet var, "han stod selv med regninger for reparation af fejlen". Alt imens, hans værksted og VW importør påstod at bilen var som den skal være.
Jeg begyndte at grine af desperation, men fik hurtigt kold sved på panden, da jeg indså at han mente det seriøst, og han ikke ville give sig i sagen.
Hej 9had,

Nej, jeg vil ikke have noget paa Facebook, har ikke en Facebook konto og oensker ikke mit liv ud i et offentligt forum udover dem jeg selv har adgang til.

Vaerditab: Jeg bor i Luxembourg og mine biler er selvfoelgelig indregistreret under den lovgivning der gaelder her. Afgiften paa biler er nul, men man skal betale moms (15%) af bilens indkoebspris. Derudover fik jeg, hvad jeg fandt, et meget godt tilbud (og god service) af et andet vagcars medlem som saelger VW biler saa jeg afhentede bilen i DK til en langt bedre pris end hvad der var tilgaengeligt hernede.

Alt i alt stod bil mig i (cirka priser EUR): bil EUR 25K med moms + vinter faelg EUR 700 + Krog EUR 850

Solgte PRIVAT for EUR 17,500 med 38 eller 39TKM (3.5 aar gammel) - Jeg saelger ALDRIG til forhandlere bliver altid tilbudt fuldstaendige til grin priser. Har proevet at blive tilbudt 50% af bilens nybilspris (efter fratraek af rabat ellers under 50%) efter 12 maaneder :-)
Tror du misforstod mig. Jeg vil ikke have dit navn eller noget, men blot kopiere dette du har skrevet og postere det. Der vil ikke være tilføjet mere eller mindre til det du har skrevet her. Så hvis dette er anonymt nok for dig, ville det andet også være. :)
Men hvis du stadig har samme holdning så vil jeg respektere den og ikke postere det.
Jeg prøver blot at indsamle beretninger om problemer, så jeg kan bruge det som argumentation, at det ikke er blot min bil men at der findes mange andre med samme problem. Og at der nogle steder ses dette som problem, men ikke i DK. I DK er det normalt ifølge VW DK.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Mikelux
Nyt medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. jan 2009, 18:26
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Luxembourg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Mikelux » 24. dec 2012, 13:51

9had skrev:
Mikelux skrev:
9had skrev:hej Mikelux,

Tak for din beskrivelse og oplevelsen af dine problemer med din golf og dsg7, jeg skal lige spørger dig om, jeg kan bruge din berettning på facebook siden og min blog, som omhandler disse problemer med DSG7?

Du fik en afskrivning på 70.000,- efter 3,5 år... jeg blev tilbudt afskrivning på ca. 140.000,- på min 18 måneder gammel bil (på det tidspunkt kørte den omkring 40.000 km), hos samme forhandler, endda samme sælger, som solgte bilen til mig fra ny.
Begrundelsen for værditabbet var, "han stod selv med regninger for reparation af fejlen". Alt imens, hans værksted og VW importør påstod at bilen var som den skal være.
Jeg begyndte at grine af desperation, men fik hurtigt kold sved på panden, da jeg indså at han mente det seriøst, og han ikke ville give sig i sagen.
Hej 9had,

Nej, jeg vil ikke have noget paa Facebook, har ikke en Facebook konto og oensker ikke mit liv ud i et offentligt forum udover dem jeg selv har adgang til.

Vaerditab: Jeg bor i Luxembourg og mine biler er selvfoelgelig indregistreret under den lovgivning der gaelder her. Afgiften paa biler er nul, men man skal betale moms (15%) af bilens indkoebspris. Derudover fik jeg, hvad jeg fandt, et meget godt tilbud (og god service) af et andet vagcars medlem som saelger VW biler saa jeg afhentede bilen i DK til en langt bedre pris end hvad der var tilgaengeligt hernede.

Alt i alt stod bil mig i (cirka priser EUR): bil EUR 25K med moms + vinter faelg EUR 700 + Krog EUR 850

Solgte PRIVAT for EUR 17,500 med 38 eller 39TKM (3.5 aar gammel) - Jeg saelger ALDRIG til forhandlere bliver altid tilbudt fuldstaendige til grin priser. Har proevet at blive tilbudt 50% af bilens nybilspris (efter fratraek af rabat ellers under 50%) efter 12 maaneder :-)
Tror du misforstod mig. Jeg vil ikke have dit navn eller noget, men blot kopiere dette du har skrevet og postere det. Der vil ikke være tilføjet mere eller mindre til det du har skrevet her. Så hvis dette er anonymt nok for dig, ville det andet også være. :)
Men hvis du stadig har samme holdning så vil jeg respektere den og ikke postere det.
Jeg prøver blot at indsamle beretninger om problemer, så jeg kan bruge det som argumentation, at det ikke er blot min bil men at der findes mange andre med samme problem. Og at der nogle steder ses dette som problem, men ikke i DK. I DK er det normalt ifølge VW DK.
9had, ingen misforstaaelse og jeg tog det paa ingen maade negativt op og saetter pris paa du spoerger foerst.

Et postulat som mit uden kilde er uden vaerdi saa at laegge det ind i din blog er nok temmelig vaerdiloest. Jeg foreslaar du linker hertil hvis man kan det i FB, er det et ok kompromis ?

Med hensyn til problemet med DSG7 og 1.4TSI motoren, specielt i den aargang vi havde vil du finde meget om paa tyske hjemmesider, google.de er din ven.

Det er et af denne type problemer hvor jeg faar indtrykket af at producenten laver en kold og kynisk beregning i stil med:

DKK (((Rep X (kulance %) X antal kunder) + negativ avis omtale omsat til kolonnespalter og derigennem beloeb) < total Recall faulty problem cost X antal kunder)

Saa laenge ovenstaaende algoritme er sand saa sker der ikke et total recall ?

En kammerat fortalte mig at der havde vaeret saa mange problemer med den 1.4TSI motor at den der sidder i Golf VII faktisk er en spritny ny 1.4 men VW har gaaet lidt stille med doerene omkring det, ved ikke om der er nogle der kan bekraefte/afkraedte det herinde som ved flere fakta end jeg.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 24. dec 2012, 14:38

Mikelux skrev:
9had, ingen misforstaaelse og jeg tog det paa ingen maade negativt op og saetter pris paa du spoerger foerst.

Et postulat som mit uden kilde er uden vaerdi saa at laegge det ind i din blog er nok temmelig vaerdiloest. Jeg foreslaar du linker hertil hvis man kan det i FB, er det et ok kompromis ?
Alle de link hertil jeg har sendt til ikke medlemmer af vagcars er blevet besvaret med:
Vi kan ikke læse link da man skal være medlem for at læse det
Muligt at nogle forum herinde kan læses af ikke medlemmer...
vil umiddelbart mene at det ikke kan skade dig at copy paste til FB og så lægge et link hertil Hvis man vil se hvem der har skrevet det...
Men så længe du ikke vil ha det lagt på FB ...Andet end som et link hertil... og 9had accepterer dit ønske om ikke at få det lagt på FB så...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Peder » 24. dec 2012, 17:27

Mikelux skrev: En kammerat fortalte mig at der havde vaeret saa mange problemer med den 1.4TSI motor at den der sidder i Golf VII faktisk er en spritny ny 1.4 men VW har gaaet lidt stille med doerene omkring det, ved ikke om der er nogle der kan bekraefte/afkraedte det herinde som ved flere fakta end jeg.
Det er en helt ny, den kører også med tandrem og ikke kæde.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 24. dec 2012, 19:37

ph skrev:
Mikelux skrev:
9had, ingen misforstaaelse og jeg tog det paa ingen maade negativt op og saetter pris paa du spoerger foerst.

Et postulat som mit uden kilde er uden vaerdi saa at laegge det ind i din blog er nok temmelig vaerdiloest. Jeg foreslaar du linker hertil hvis man kan det i FB, er det et ok kompromis ?
Alle de link hertil jeg har sendt til ikke medlemmer af vagcars er blevet besvaret med:
Vi kan ikke læse link da man skal være medlem for at læse det
Muligt at nogle forum herinde kan læses af ikke medlemmer...
vil umiddelbart mene at det ikke kan skade dig at copy paste til FB og så lægge et link hertil Hvis man vil se hvem der har skrevet det...
Men så længe du ikke vil ha det lagt på FB ...Andet end som et link hertil... og 9had accepterer dit ønske om ikke at få det lagt på FB så...
Har ikke lige prøvet det, men har åbnet denne tråd en gang uden at være tilmeldt og mener at kunne godt læse den. Så det kan måske være en løsning at linke til det og parafrasere indlægget.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 24. dec 2012, 20:26

9had skrev:. Så det kan måske være en løsning at linke til det og parafrasere indlægget.
Hvordan gør man det?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af 9had » 24. dec 2012, 21:22

ph skrev:
9had skrev:. Så det kan måske være en løsning at linke til det og parafrasere indlægget.
Hvordan gør man det?
Genfortælle i egne ord hvad én har skrevet og linke til originalen/kilden hvor man har info fra.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 25. dec 2012, 16:18

9had skrev:
ph skrev:
9had skrev:. Så det kan måske være en løsning at linke til det og parafrasere indlægget.
Hvordan gør man det?
Genfortælle i egne ord hvad én har skrevet og linke til originalen/kilden hvor man har info fra.
Fair nok... Havde lige tankerne et andet sted og håbede at du havde en måde at linke direkte til indlæg i tråden istedet for til tråden "Generelt"

...Sgu nok bare ha Google't Parafrasere istedet... :lol:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
OleRas
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 7. sep 2012, 16:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 3370 Melby
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af OleRas » 26. dec 2012, 15:33

esseva skrev: Jeg syntes det er enormt irriterende, og har ligesom ikke så meget tillid mere til min mandags Golf.
Hej

Hm, vi er for længst nået dertil hvor jeg ville forlange at få bilen byttet med en fabriksny, igen...
/Ole

VW UP! 2013 - Move up! 75 hk BMT. DK-pakke + klima. Tornado Rød.
Smart ForTwo 2012 - Passion 71 hk MHD aut. Hvid.

MikkelVAG
Medlem
Indlæg: 594
Tilmeldt: 9. feb 2012, 20:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af MikkelVAG » 28. dec 2012, 23:11

Hvordan står det til med den GOLF VII 2,0 TDI, har du fået en ny??? :(
Det gør sgu ondt i et VW-hjerte at læse sådan en historie... Øv bøv når man har gået og glædet sig til sin nye bil....

Mikkel
Tidligere
Golf MKVI GTI

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af GaSelle » 9. jan 2013, 19:48

Gad vide, om Vw har udstyret ham med en mundkurv?

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af erlingvj » 9. jan 2013, 20:06

GaSelle skrev:Gad vide, om Vw har udstyret ham med en mundkurv?
De følger sikkert med i hvad der skrives on VW derude hos importøren på Park Allé 355 :lol:

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af GaSelle » 9. jan 2013, 20:19

I så fald burde de have fået en idé eller syv til, hvordan de kan forbedre sig.

los
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:23
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af los » 9. jan 2013, 21:43

Noget nyt?
esseva skrev:Lige en update og jeg forsikrer om at dramaet langt fra er forbi og det ikke er noget jeg finder på, selvom det sagtens kunne lyde sådan, når i læser dette. Den er god nok og det er for vildt.

Hentede bilen, der altså havde fået monteret ny motor, kobling, turbo og alt.
Fyldte den op med julegaver og hvad man ellers kan få at dejlige og billigere hverdagsvarer i tyske supermarkeder.
Kørte hjemad og frydede mig igen over den lækre kabine, behagelige sæder og komfort og den fede vogn jeg var den heldige ejer af. Men det var en kort fornøjelse jeg nåede lige op på 7eren (retning Flensborg) og kørte ca. 25 km, da motoren IGEN takkede/hakkede helt vildt, motorlampen blinkede og den tabte fart. Fik den trillet ind til siden og hen og op på en rampe der lå 500 meter fremme. Kl. var 21.30 og det var -10 udenfor, så ikke nogen god timing.
Endte med at spendere 5 timer på en tankstation, mens hhv. tysk og dansk såkaldte mobilitetsservice forsøgte at hjælpe.
Måtte til sidst give op (og dermed miste endnu en arbejdsdag) og tage en taxi på Hotel. Næste dag tøffede jeg hjem, denne gang i en Opel Corsa med vinterdæk (som jeg så kan glæde mig over, at jeg ikke har købt, selvom jeg havde overvejet det – det blev en polo i stedet).
Der er ikke nogen hverken i Wolfburg, VGA Import, Den Danske Forhandler eller VW Værkstedet i Tyskland, der ikke syntes, det er ekstremt PINLIGT.
Jeg syntes det er enormt irriterende, og har ligesom ikke så meget tillid mere til min mandags Golf.
Prius plugin hybrid

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af GaSelle » 21. jan 2013, 12:58

Jeg ville også gerne høre en opdatering. Men måske, manden sidder bundet i SMC´s kælder, for at skrive negativt om deres nye produkt? :)

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Seth-Enoch » 21. jan 2013, 17:35

GaSelle skrev:Jeg ville også gerne høre en opdatering. Men måske, manden sidder bundet i SMC´s kælder, for at skrive negativt om deres nye produkt? :)
Eller han sidder på en palmeø og nyder en gratis ferie "mit alles" som kompensation ;)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ph » 21. jan 2013, 17:50

Seth-Enoch skrev:
GaSelle skrev:Jeg ville også gerne høre en opdatering. Men måske, manden sidder bundet i SMC´s kælder, for at skrive negativt om deres nye produkt? :)
Eller han sidder på en palmeø og nyder en gratis ferie "mit alles" som kompensation ;)
Tro på det! :lol: :lol:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af ABT » 21. jan 2013, 20:06

Han vender nok tilbage på et eller andet tidspunkt? ;)

Men er der virkelig ikke andre, som har været ude og lufte G7'eren? :roll:

Eller har bestilt/fået ny Golf :?:
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

HNTDI
Nyt medlem
Indlæg: 264
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af HNTDI » 21. jan 2013, 23:12

Har netop kørt 1000 km i Golf 7 1,2 TSI 105 hk med DSG kører som en drøm. :P
Tidligere havde jeg en Golf V TDI men har ikke fortrudt skiftet.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: 1. køretur i Golf 7 - hva synes du!?

Indlæg af Peder » 22. jan 2013, 09:10

Var også ude og prøve 1,4 TSi med 140 og DSG7... Kæft det kører godt :D
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"