Det kan være at jeg lyder som måske gnavet og sur på VW, men det er jeg langt fra. Er blot skuffet over behandlingen jeg fik.esseva skrev: Rigtig ærgeligt at høre, at andre har haft dårlige opleveler med VW. I denne sag har jeg oplevet at VW har været meget imødekommende og forsøgt at afhjælpe og på ingen måde følt at de har forsøgt at fravige sig deres ansvar, tværtimod. Det er jo bare et pokkers uheldigt forløb, som forhåbentligt for VW er et enkeltstående tilfælde.
Mobilitetsservice, der i DK er udliciteret, mangler derimod noget beslutnings og handlekraft uden for almindelig kontortid. Men det tror/håber jeg nu de vil arbejde på fremadrettet.
Jeg tror sagen her lander med en ny bil, eller samme, men med en kraftigt udvidet garanti – er lidt i tvivl om den del af sagen, altså hvad jeg skal vælge.
I starten var jo alt fint hos mig også. De var rigtigt imødekommende og så ud til at være villig at hjælpe. Jeg fik også udskiftet gearkassen, ved den mindste mistænke at det var den det var galt med. Nok fordi fabrikken ville have den tilbage for at kigge på den. Det skal siges, at jeg ikke har ikke krævet gearkassen udskiftet eller noget. Jeg kom blot med klagen og ville have det fikset. Vidste ikke hvad der var galt.
Men efter 3-4 gange på værkstedet for samme problem, begynder man at undre sig hvad det kan være så galt.
Og her skifter så tonen fra dem. Jeg var træt af at jeg fik bilen i samme stand jeg fik den leveret til reperation. Så ja, jeg stillede spørgsmål og da jeg købte bilen for at bruge den, og ikke for at den skal være hos dem i garagen, så krævede jeg at det skal fikses nu eller så skal vi tale om annullering/ny bil.
Og ja, det var et ultimatum, men bilen var 6 måneder gamel og har været på værkstedet i 2-3 uger. Jeg skulle på ferie inden længe til Sydeuropa og jeg skal ikke have noget bøvl med den. Fik at vide, jeg blot skal køre, ingen problem.
Men efter ferien (7-8 måneder gamel bil) begyndte deres tvivl om mine berettninger at intræffe. Og de begyndte at bide mig ind at den skal sige sådan. Og jeg var naivt nok til at tro på dem.
De troede ikke på at jeg op til flere gange blev nød til at stoppe bilen undervejs, da den kastede ud af gear mens vi var i farten. Heldigvis skete dette ikke på autobahn, men på de statstrasser og regionale veje gennem Tyskland og Slovenien og når jeg var på vej op af bakker.
Jeg håber dine, eller nogens andre, problemer ikke ender ligesom mine. Og mine indberettninger var egentlig kun information til dig, at du skal være opmærksom på hvad det kan finde på at sige efter de ikke kan løse/finde problemet. Da VW ikke er hvad de har været. Deres image er plettet i mine øjnene nu, og der skal meget før jeg vælger deres DSG7 igen, hvis det overhoveder bliver en VW bil næste gang.
Du er måske heldig at det er VW DE der har din bil, og at det er en Golf som måske ikke er begrænset i produktionstal som min udgave af Touran er i DK.
Håber vitterlig at du få løst problemet hurtigst med din bil.
Ja, jeg vil også klart vælge ny bil, hvis jeg blev præsenteret for muligheden.ph skrev:NY BIL!!
til Hver en tid!
Jo man kan da håbe på at der ikke kommer andet på den
i så fald har du ik noget at bruge udvidet garanti til
men inden de finder årsagen til at den dræber motorer kan der jo gå mange lånebiler
Og er Dét det eneste der er galt med bilen eller er det en ægte Mandagsbil i alle eller bare flere henseender
Hvis det er en mulighed så Jo Ny bil!