Og så passer en 'bling bling' IC altså ikke lige ind i fronten på min ellers standard Skoda
Det må gerne være diskret, så er det en tand sjovere når jeg viser baghjul til div. 18 årige der tror 'mor og fars' vogn er hurtig bare fordi den er dyr
Du skulle have set noget mere "VQ - Videns Quiz" over DR1.pcfreak skrev:Jeg tror bestemt ikke at sort farve afgiver varmen bedre på nogen måde, nok nærmere tvært imod.
brianaxel skrev:Du skulle have set noget mere "VQ - Videns Quiz" over DR1.pcfreak skrev:Jeg tror bestemt ikke at sort farve afgiver varmen bedre på nogen måde, nok nærmere tvært imod.![]()
De lavede to ens flæskestege og pakkede den ene ind i sølv papir og den anden ind i sølvpapir der var malet sort. Efter, tror det var 20min, målte de temperaturen på køddet igen og der var den i sort blevet afkølet væsentligt mere end den i ren sølvpapir.
kimhemm skrev:I det gamle forum var der vist billeder af "SorenS2"'s VR6'er der havde fået en lille omgang. Jeg mener at hans intercooler fik en gang sort maling
VW HK - DE BEDSTE skrev:er der kommet mølle på SørenS2' s vr6*??
kimhemm skrev:I det gamle forum var der vist billeder af "SorenS2"'s VR6'er der havde fået en lille omgang. Jeg mener at hans intercooler fik en gang sort maling
Ja hvid er jo SLET ikke synlig som den grå farve... skal den være "usynlig" skal den være sort...Supermule skrev:Jeg ville male den hvid.......For at beskytte den imod varmen fra motorrum osv....Hvid suger ikke varme og det er luften der køler ribberne.
Så den afkølede luft bliver inde i IC'en og "fordamper" ikke til den omgivende luft....
Mads'n skrev:jeps der er kommet vortech kompressor på
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=167092
kimhemm skrev:Ja hvid er jo SLET ikke synlig som den grå farve... skal den være "usynlig" skal den være sort...Supermule skrev:Jeg ville male den hvid.......For at beskytte den imod varmen fra motorrum osv....Hvid suger ikke varme og det er luften der køler ribberne.
Så den afkølede luft bliver inde i IC'en og "fordamper" ikke til den omgivende luft....
Ja helt ens er de da ikke, men det er samme princip vi snakker om.Supermule skrev:Ja men flæskesteg i sølvpapir og en IC er 2 forskellige ting....
Det er vi helt enige om, og et lag maling vil gør den mindre effektiv. Måske eloxering ville være bedst...Supermule skrev: Det er lamellernes evne til at fange kølingen fra vinden der afgør en IC'sa evne til at køle....
Helt sikkert, men jo mere sort jo bedre vil den afgive varme til omgivelserne. Det kan jo også være at sølv / blank alu er det bedste kompromis mht 'farve' .Supermule skrev: Og jo mere hvid den er, jo mindre varme vil den optage fra omgivelserne....![]()
Mads'n skrev:jeps der er kommet vortech kompressor på
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=167092

Møbbe skrev:Mal du den bare sort - farven har INGEN! virkning om den er sort grøn eller gul - sort tiltrækker mere varme når det er i et lukket rum, ikke i det "fri"!
En hvid bil`s lak vil blive præcis ligeså varm som en sorts (mythbusters har bevist det)