1.8T AGU GT30R

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Hyper_gti
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8T AGU GT30R

Indlæg af Hyper_gti » 1. mar 2009, 20:41

hvem af os :D
Audi a6 2.0 TDI 177hk multitronic 2013
VW 1200 1955

Skoda Superb combi 2.0 TDI 170hk DSG elegance - solgt
Skoda Citigo 1.0 75hk ambition - solgt
Seat Altea 2.0 TDI FR PD 2007 - Solgt
VW Lupo 3l 1.2 Tdi - Solgt
Audi a4 V6 tdi S-line - Solgt
VW Golf 4 gti turbo 356hk - Solgt

Brugeravatar
Noller
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: Nordicturbo
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Noller » 1. mar 2009, 22:31

Godt nok taget fra en anden vi har lavet, men det ser ens ud..

Billede
Niels Høj fra Nordicturbo.DK
http://WWW.NORDICTURBO.DK
4WD Dynomet Rullefelt / FMJ Motorstyringer / Tuningsdele (primært VW/AUDI) / Komplet tuning (inkl. Hardcore custom projekter)

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af CULT » 2. mar 2009, 05:17

Noller skrev:
Supermule skrev:Hvorfor kører i ikke med konstant stigende tryk, så de følger omdr. op????

Så den ender på 1,1 ved 6500??? Så eliminerer du de hug den får i bunden, hvor det gør allermest ondt på den. Men henter topeffekten på den...
Fordi denne ikke køre med den originale N75 ladetryksstyring længere, så det er ikke muligt at lege med ladetrykket på den måde.
Men der er da rigtigt mange muligheder for at lave pæn / kørbar motor på sådan en AGU og så på så mange forskellige måder.. Det er sku en fin motor :)

hvis i ofrede i en turbosmart eboost 2 kan man styre lade trykket efter omdr. ellers er der masser af mulighedder for at styre lade trykket efter omdr, gear og gasspjælds vinkel i fmj styring :)

Brugeravatar
Noller
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Noller » 2. mar 2009, 09:44

Cult>>
Jeg skrev netop at vi ikke kører med N75 - derfor er ladetryksstyringen i FMJ styringen jo udelukket..

Ang. øvrig ladetryksstyring, så er det nok omsonst at begynde at nævne alle de ting som diverse mærker af ladetryksstyringer kan, hvis og hvis.. :D
Det var ikke hvad tråden handlede om..

**
Note
**
Husk at dette er et normalt "billigt" kundeprojekt... Men det virker og det virker godt. Ikke så mange fancy tingeltangel, men ting som spiller godt sammen og giver et godt færdigt produkt. Motoren er stadig helt standard. Den har ikke været åbnet..
4WD Dynomet Rullefelt / FMJ Motorstyringer / Tuningsdele (primært VW/AUDI) / Komplet tuning (inkl. Hardcore custom projekter)

Brugeravatar
RpR
Medlem
Geografisk sted: Sønderborg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Indlæg af RpR » 20. mar 2009, 20:01

Jævnt mange omdrejninger den skal op på før den leverer effekt, det er ihvertfald slut med at køre den som en diesel til daglig :P
Men interessant projekt idet der ik er skiftet en pind af "indmaden".

Brugeravatar
Noller
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Noller » 4. apr 2009, 11:07

Ved 1.1bar laver den 300HK ved 5500omdr..
Det synes jeg nu ikke umiddelbart er mange omdrejninger.. men hver sin smag ;)

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 4. apr 2009, 12:52

Nu tænkte jeg også mest på max effekten :)

holocaust
Nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej

Indlæg af holocaust » 7. aug 2009, 22:28

Hyper_gti skrev:har lige lavet en slat heste på den motor også... kiesa der har kørt den ind, genial mand... mega dygtig
Er ikke helt med en accelerationstid på 0,2 sekund til en effektmåling???

Angående dette projekt må jeg indrømme at jeg mere og mere bliver overbevist om at min kommende ombygning som i første omgang indeholder en t3/t4 lader med 360 gradersleje og intern wastgate nok ender med en GT30 hybrid lader med intern wastgate.

Det jeg ikke helt kan følge i projektet er dog manglen på en 3-vejsventil. Hvorfor? Det er da bare at købe en billig 12V 3-vejs ventil til at styre ladetrykket. Det koster måske 300 kr og kan næppe slå bunden ud af budgetet på 65000 kr :) Ud over det synes jeg faktisk det virker som lidt spild af penge når i ikke kører højere tryk at skifte standard motorstyringen ud med FMJ. I når slet slet ikke begrænsningen i den originale Eprom eller bankesensoren og dermed får i ingen problemer med at mappe en standard ECU. Det ville skære prisen ned med 15-20.000 kr på dette sæt. Det er jo også værd at tage med. Dog ville i måske ende 15-25 hk lavere.

2½" udstødning 3" forrør med VUS,4" sugerør, ITG filter
Kinetic T3 topmount manifold med ekstern wastgate, Turbosmart 38 mm wastgate med fri udblæsning
GARRETT GT3076R Spiderworx indsugning, forge IC
630 ml dyser, 440 l/h walbro benzinpumpe i tanken, Eboost2

Brugeravatar
Noller
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Noller » 8. aug 2009, 14:17

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor den siger 0.2sek på acc. tiden.

Ang. boost control.
Det er nu engang den måde det bliver lavet på.
Der er taget nogen valg og det er gjort ud fra en samtale med kunden..
Man kan altid komme bagefter og sige .. hvorfor det og hvorfor det.. I denne sammenhæng var det ikke hvad projektet handlede om.
Effektkurven var ikke blevet pænere af en anden ladetryksstyring.

Det har aldrig været spild af penge at bruge de penge en FMJ styring koster kontra hvad man får ud af den.
Det kan man diskutere til evig tid.

Jeg kan ikke se hvad henvisning til bankesensoren har at sige her i forbindelse med motorstyringen.

Hilsen
Niels

holocaust
Nyt medlem

Indlæg af holocaust » 8. aug 2009, 23:44

Niels, det var nu heller ikke jeres måling der var på 0,2 sekunder :) Ud over det undrer jeg mig over hans effekt med så små dyser, men skid nu hul i det.

Synes jere GT30 projekt er rigtig fint ingen tvivl om det. Når der er tale om en kundebil er det klart at i har nogle begrænsninger dermed den manglende 3-vejsventil. Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan i kører 2 trins ladetryk uden en ventil til styringen. Men det har du nok en god forklaring på?

Angående FMJ, så er det da aldrig spild af penge, men synes i dette tilfælde at det er det når man tænker på at i ikke kommer i nærheden af at tændingsbanke (deraf referancen til bankeføleren), eller max af standard ECU'en. Det eneste jeg kan se måtte være et problem er at standard ECU'en har sine begrænsninger og dermed måske vil havne 10 hk lavere i denne effekt end FMJ'en gør.

En anden ting ERL's aquamist ville det ikke give nogle hk på denne maskien når nu vi ligger i denne effekt ville man vel med god samvittighed kunne smide sådan et kit på og ramme de magiske 400 hk på standard indmad :)

Kinetic T3 topmount manifold med ekstern wastgate, Turbosmart 38 mm wastgate med fri udblæsning

Brugeravatar
Noller
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Noller » 9. aug 2009, 09:54

Nu skifter vi dyser fra 350 -> 375HK fordi dyserne ikke havde mere brændstof.
Det er jo noget vi overvåger igennem fmj styringen.
Vi kører aldrig magert, selvom der kunne være mere effekt at hente. Vi kører mere brændstof på motorerne end andre, netop for ikke at risikere at man brænder noget af hvis man vælger at tæve sin bil.
Tror du bliver nødt til at forklare hvad du mener med små dyser ?

Vi sværger til FMJ.
Med std. ecu ryger der også en luftmassemåler i ny og næ.
Det gør der så ikke, når den slet ikke er der mere ;-)
FMJ skal bruges netop fordi den er bedre, ikke fordi man måske kan opnå tæt ved det samme med std. ecu.

Der sidder en ladetryksventil, som ja der slås til/fra.. Der er så mange muligheder for ladetryksstyring, men i denne sammenhæng ikke specielt vigtigt.

Med sættet lå vi uden nogen tændingsbanken og kører faktisk en relativ lav afr(ekstra køling), så vi kunne sagtens have hente mere effekt. Men det er jo valgt specifikt at vi ville have det sådan for at køre safe..
Wastegaten havde en 0.6bars fjeder og den kunne ikke holde udstødningstrykket ved dette niveau.
Så der har da stadig ligget mere effekt og ventet... Men nu var det en std. motor og vi havde ikke nødvendigvis noget vi SKULLE bevise.. :D

I denne sammenhæng giver det ikke noget ekstra at bruge aquamist, som vi ikke kunne hente på anden vis.
Det er heller ikke alle kunder, der gider skulle lege den lille kemiker, for at kunne køre hurtigt ;)
Det bruges normalt når ens setup ikke er effektivt nok kontra hvad motoren kan tage imod.

Sådan lige en sammenligning.
Jann's AUQ motor kører med ca. 400HK på std. egas topstykke og std. knaster og ingen aquamist.
Den har så fået forstærket bunden... ;) ARP Top / Bund / Nye Plejlstænger / Stempler osv..
Den kører 100% samme setup som agu'eren og med ca. 1.4bars ladetryk.
Egas topstykket er ikke super dårligt... det flower relativt mindre og giver således bare mindre effekt.

Hilsen
Niels Høj

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 9. aug 2009, 11:25

Hvor langt har motoren kørt med GT30 setup'et nu? Ingen problemer med holdbarhed ?

holocaust
Nyt medlem

Indlæg af holocaust » 9. aug 2009, 13:08

Noller skrev:Nu skifter vi dyser fra 350 -> 375HK fordi dyserne ikke havde mere brændstof.
Vi kører aldrig magert, selvom der kunne være mere effekt at hente. Vi kører mere brændstof på motorerne end andre, netop for ikke at risikere at man brænder noget af hvis man vælger at tæve sin bil.

-- Den med dyserne var ment på Hyper T's maskine. Synes ikke det er nogle store dyser til 350+ hk.

Vi sværger til FMJ.
FMJ skal bruges netop fordi den er bedre, ikke fordi man måske kan opnå tæt ved det samme med std. ecu.

-- Okay den havde jeg ikke lige tænkt over :) nok fordi min holder endnu hehe!

Der sidder en ladetryksventil, som ja der slås til/fra.. Der er så mange muligheder for ladetryksstyring, men i denne sammenhæng ikke specielt vigtigt.

Med sættet lå vi uden nogen tændingsbanken og kører faktisk en relativ lav afr(ekstra køling), så vi kunne sagtens have hente mere effekt. Men det er jo valgt specifikt at vi ville have det sådan for at køre safe..
Wastegaten havde en 0.6bars fjeder og den kunne ikke holde udstødningstrykket ved dette niveau.
Så der har da stadig ligget mere effekt og ventet... Men nu var det en std. motor og vi havde ikke nødvendigvis noget vi SKULLE bevise.. :D

-- Når i nu kører så lav AFR~fed blanding risikerer i så ikke senantændelse i udstødningen?

I denne sammenhæng giver det ikke noget ekstra at bruge aquamist, som vi ikke kunne hente på anden vis.
Det er heller ikke alle kunder, der gider skulle lege den lille kemiker, for at kunne køre hurtigt ;)
Det bruges normalt når ens setup ikke er effektivt nok kontra hvad motoren kan tage imod.

-- Jeg er ikke fan af ERL's produkter, men det ved jeg mange tunere er. Og det er da også værd at tage med hvis man vil køre f.eks dragrace, men synes nu selv det er sjovere at have en bil der bare virker uanset om der er methanol på tanken ;) Det var mere for at høre jeres holdning til tingene.

Sådan lige en sammenligning.
Jann's AUQ motor kører med ca. 400HK på std. egas topstykke og std. knaster og ingen aquamist.
Den har så fået forstærket bunden... ;) ARP Top / Bund / Nye Plejlstænger / Stempler osv..
Den kører 100% samme setup som agu'eren og med ca. 1.4bars ladetryk.
Egas topstykket er ikke super dårligt... det flower relativt mindre og giver således bare mindre effekt.

- Jeg har selv fået fingrene i et AUQ topstykke og portene er noget der ligner 35% mindre end AGU portene. Men det kan jo portes op til en fornuftig størrelse :)

Hilsen
Niels Høj

Brugeravatar
Noller
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Noller » 10. aug 2009, 09:43

holocaust skrev:
Noller skrev: Vi sværger til FMJ.

-- Okay den havde jeg ikke lige tænkt over :) nok fordi min holder endnu hehe!
Der er selvfølgelig flere fordele, men hvis man har mulighed for at bruge det bedste til en så lille merpris. Merprisen er faktisk ikke særligt meget kontra de fordele der er ved det.

-- Når i nu kører så lav AFR~fed blanding risikerer i så ikke senantændelse i udstødningen?
Det meget korte svar er nej

- Jeg har selv fået fingrene i et AUQ topstykke og portene er noget der ligner 35% mindre end AGU portene. Men det kan jo portes op til en fornuftig størrelse :)

AUQ er ikke fantastisk - det er bare endnu et Egas topstykke ;)

Hilsen
Niels Høj

Hyper_gti
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Hyper_gti » 26. aug 2009, 21:24

holocaust skrev:Niels, det var nu heller ikke jeres måling der var på 0,2 sekunder :) Ud over det undrer jeg mig over hans effekt med så små dyser, men skid nu hul i det.

Synes jere GT30 projekt er rigtig fint ingen tvivl om det. Når der er tale om en kundebil er det klart at i har nogle begrænsninger dermed den manglende 3-vejsventil. Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan i kører 2 trins ladetryk uden en ventil til styringen. Men det har du nok en god forklaring på?

Angående FMJ, så er det da aldrig spild af penge, men synes i dette tilfælde at det er det når man tænker på at i ikke kommer i nærheden af at tændingsbanke (deraf referancen til bankeføleren), eller max af standard ECU'en. Det eneste jeg kan se måtte være et problem er at standard ECU'en har sine begrænsninger og dermed måske vil havne 10 hk lavere i denne effekt end FMJ'en gør.

En anden ting ERL's aquamist ville det ikke give nogle hk på denne maskien når nu vi ligger i denne effekt ville man vel med god samvittighed kunne smide sådan et kit på og ramme de magiske 400 hk på standard indmad :)

hvorfor undre du dig over min effekt?? med de dyser... du kan jo ændre benzin trykket f.eks.. der kan gøre mange ting.. effekt og dyserne er jo ikk den eneste ting for effekt :-)
Audi a6 2.0 TDI 177hk multitronic 2013
VW 1200 1955

Skoda Superb combi 2.0 TDI 170hk DSG elegance - solgt
Skoda Citigo 1.0 75hk ambition - solgt
Seat Altea 2.0 TDI FR PD 2007 - Solgt
VW Lupo 3l 1.2 Tdi - Solgt
Audi a4 V6 tdi S-line - Solgt
VW Golf 4 gti turbo 356hk - Solgt

Joachim PR
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Joachim PR » 26. aug 2009, 22:52

Noller skrev:Nu skifter vi dyser fra 350 -> 375HK fordi dyserne ikke havde mere brændstof.

Hilsen
Niels Høj

Hmm. Du ved da godt hvad for små dyser er niels?
Ibiz Hvid Audi TT 3,2 Quattro s-tronic
C63 AMG PPP

holocaust
Nyt medlem

Indlæg af holocaust » 8. okt 2009, 20:12

Hyper_gti skrev:
holocaust skrev:Niels, det var nu heller ikke jeres måling der var på 0,2 sekunder :) Ud over det undrer jeg mig over hans effekt med så små dyser, men skid nu hul i det.

hvorfor undre du dig over min effekt?? med de dyser... du kan jo ændre benzin trykket f.eks.. der kan gøre mange ting.. effekt og dyserne er jo ikk den eneste ting for effekt :-)
450 ml dyser holder op til 320 hk @ 4bar. Det er stortset samme dyser jeg kører med. Og de maxer ud ved ca 320~330 hk, så den må køre en smule magert den vogn

holocaust
Nyt medlem

Indlæg af holocaust » 1. jun 2013, 14:01

Hyper_gti skrev:autoverdi plejlstænger
mahle stempler
walbro 255l/h pumpe
450ml dyser
gt2871r og det er 501s den der er rated til 400hk
3 tommer indsugning
2.5 trykrør, med fmic
3tommer forrør ned til 2,5 uds med 2 simons potter
hdi'en
alle lejer skiftet, plejlejer, hovedlejer, alle pakninger også i krumtappen
gearkassen skilt ad og renoveret, med nye pakdåser og spec 2+ kobling
toppen er kun planet så den var helt plan.. så det intet der er taget af faktisk..
toppen er med nye paraplyer og ventiler

sikkert noget jeg har glemt....
Ved godt tråden er gammel og den gode Niels Høj nok ikke kommer herinde så tit mere. Men dette setup skulle ved 1,35 bar lave 356 hk. Det har jeg svært ved at få til at hænge sammen. Dels fordi accelrationstiden på billedet siger 0,2 sekund (umuligt at lave en effektmåling på denne tid) og dels fordi der køres med 450 ml dyser. Det vil sige de kører Dutycircle på 100% @ 4 bars benzintryk eller brændstroftryk på 5,35 bar imod pumpen. Der leverer Walbro 255 altså kun ca 150 l/t hvilket ikke er nok til denne effekt. Så den må tændingsbanke en hel del. Jeg tvivler på ærligheden af denne måling. Jeg kører selv med storebroren til den turbo som Nordic har vist her i emnet med 510 ml dyser og nu med Walbro 440 lph pumpen i tanken. Den skulle på papiret kunne lave 400 hk når dyserne kører 100% men burde ende mellem 320 og 350 hk når alt er stilet sikkert ind. Jeg kører endda med Eboost2, FFJ 105-2 og så videre uden motoren har været åbnet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"