larslyn skrev: ↑22. maj 2019, 06:05
hvor langt er du nået?
Der er sket lidt og det nærmer sig en kørende bil igen - men for fanden hvor har det taget lang tid. Ikke det fedeste, når man er Danmarks mest utålmodig mand og det hele helst skulle ske NU
Blokken ankom til Midtjysk Cylinder Service for et godt stykke tid siden. Her blev det opdaget, at blokken var færdig... På jagt efter en ny, hvor m power heldigvis havde en rigtig fin som han var så flink at levere til cylinder service.
Herefter blev jeg gjort opmærksom på, at de ikke kan levere stempler til den ønskede effekt. På jagt efter et sæt stempler, hvor det blev til et sæt Mahle M142 jeg kun kunne finde i England. Disse blev endelig leveret til ECS, hvorefter de så fandt ud af de ikke kunne skaffe nye lejer til motoren alligevel...
På jagt efter nye lejer, hvor det igen kun var i UK jeg kunnde finde dem. Et sæt Mahle VP2 blev det til, hvorefter jeg betalte fragt fra UK og ventede igen på de blev leveret.
Disse blev leveret og alt var fint - indtil de ringede og nævnte, at bøsningerne i IE stængerne ikke var for gode som så også skulle skiftes. På jagt efter sådan et sæt, hvilket viste sig at være en kamp uden lige... Havde kontakt til samtlige IE forhandlere jeg kunne finde, uden held. Forsøgte også at kontakte IE både i EU og US uden svar.
Jeg var ved at være ret irritteret, da problemet med bøsningerne allerede var nævnt fra Viborg Cylinder Service (blokken blev flyttet til Esbjerg afdelingen, da Viborg er ved at flytte lokaler). Havde nævnt dette, men de mente det var ok... Så at sige jeg var lettere irrriteret, er en underdrivelse
Det lykkedes dog at få dem lavet hos ECS, så blokken er færdig.
Kanon flot stykke arbejde de har lavet, selvom der har været udfordringer og irritationer undervejs. Prisen var også OK.
Blokken ankommet.
Jeg havde problemer med gearskift ved 8k RPM, hvor det var som om den ikke ville koble ud og "hang" selvom pedalen er i bund. Det skulle være et typisk problem med Sachs enkeltmasse løsninger til TFSI. Udover det, var der absolut ingen problemer med koblingen - gled aldrig og var nogenlunde kørbar til dagligdagen.
Den så også ud til at have levet et hårdt liv, så der kommer en ny i. Afventer hvornår Kim fra vagtuning kan få dem hjem, hvor der kommer en RTS Twin Plate med SMF i. Den er rated til cirka 600nm, men flere har testet den med højere også.
Den gamle kobling:
Sidst men ikke mindst er der kommer lidt nye dele til den.
Den får den HELT store tur så jeg ved den er 100% i orden. En opsummering på hvad der bliver lavet (hvis jeg husker det hele):
- Mahle PowerPak Plus M142 9,3:1 stempler
- Nye bøsninger i IE Tuscan stængerne
- Mahle VP2 lejer i hele motoren
- Ny blok med honing
- Polering af krumtap
- Knastkæde
- Tandrem
- Dynodrome stage 2 dyser
- Haldex service
- Service
- Renoveret Precision 5558
- RTS kobling og enkeltmasse svinghjul
- Slavecylinder
- Nyt luftfilter
- Indsugning/ventil rens
- Ny software (bliver med al sandsynlighed RH. Ville gerne have R-tech i UK, men afstanden er en udfordring..)
Jeg mener at det var det hele. Jeg har overvejet methanol nu jeg alligevel er i gang, men der er lidt delte meninger om det, så tror jeg afventer.
En anden ting jeg kraftigt har overvejet, er at droppe bestilingen af kobling og så få DSG i den i stedet. Nogen der har forsøgt sig med en DQ500 ombygning, der har en idé om hvor svært (dyrt) det er?