Undervogn Golf V GTI

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
Nico29
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Undervogn Golf V GTI

Indlæg af Nico29 » 6. apr 2015, 15:41

Hej :)

Køre med en Bilstein B12 sportline undervogn, men synes ikke den sænker nok. Der mangler lige de sidste 20 mm.
Har overvejet H&R fjedre (dem der sænker mere en Eibach sportline) sammen med bilstein B8 dæmperne. Men er i tvivl om, om de vil sænke nok.
Så er også ude i at anskaffe en gevindundervogn. Har Bilstein B14 i tankerne. Bare det er til at leve med dagligt.

Så skal jeg vælge fjedre eller gevind? Nogle der har prøvet de forskellige kits?

Bilen: Golf V GTI 5 dørs, manuel gear. Køre med 18" fælge, Dæk 225/40 18

/Nico

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Undervogn Golf V GTI

Indlæg af jakethemoss » 6. apr 2015, 16:51

Nico29 skrev:Hej :)

Køre med en Bilstein B12 sportline undervogn, men synes ikke den sænker nok. Der mangler lige de sidste 20 mm.
Har overvejet H&R fjedre (dem der sænker mere en Eibach sportline) sammen med bilstein B8 dæmperne. Men er i tvivl om, om de vil sænke nok.
Så er også ude i at anskaffe en gevindundervogn. Har Bilstein B14 i tankerne. Bare det er til at leve med dagligt.

Så skal jeg vælge fjedre eller gevind? Nogle der har prøvet de forskellige kits?

Bilen: Golf V GTI 5 dørs, manuel gear. Køre med 18" fælge, Dæk 225/40 18

/Nico
B14 er absolut til at leve med til dagligt, du vil nok bedre opnå dit mål med dem end at vælge andre fjedre :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Stefan
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Undervogn Golf V GTI

Indlæg af Stefan » 7. apr 2015, 07:34

H&R's fjedre der sænker 55mm giver i hvert fald en pæn sænkning og jeg mærkede stort set ingen ændring rent komfortmæssigt ift. standardfjedre på min Octavia. Den er hård, men vi bruger den dagligt som familiebil - også til at køre på ferie i med fuld oppakning.

Men med gevind har du jo også muligheden for selv at finde det rette kompromis mellem sænkning og komfort, som det lyder som om du er ude efter.

Besvar

Tilbage til "Undervogn"