2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Hej
Hvorfor siger min bil sådan her? Den siger det når den er kold, og når den begynder at krybe/trille. Uden brug af speeder. Efter et par minutter stopper den.
https://youtu.be/_NPmTWAGix8
Hvorfor siger min bil sådan her? Den siger det når den er kold, og når den begynder at krybe/trille. Uden brug af speeder. Efter et par minutter stopper den.
https://youtu.be/_NPmTWAGix8
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
JEG synes det lyder forkert (Ligeledes gør andre der står udenfor bilen).
Andre med 2.0 tsi 190hk der kan fortælle om de oplever den samme lyd?
Andre med 2.0 tsi 190hk der kan fortælle om de oplever den samme lyd?
- DUC-fan
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midt på Djursland
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 35 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Kan ikke fortæller hvad det er ud fra video , ved bare at vores Kodiaq ikke siger sådan
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus *Fruen's Ellert*
2021 BMW X3 M40i, van *Firma fornøjelsen*
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
2021 Enyaq IV 80 Plus *Fruen's Ellert*
2021 BMW X3 M40i, van *Firma fornøjelsen*
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2425
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 167 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Kan man høre det inde fra bilen?
Jeg har ihvertfald ikke hørt min TFSI sige sådan.
Jeg har ihvertfald ikke hørt min TFSI sige sådan.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Medlem
- Indlæg: 540
- Tilmeldt: 29. jun 2008, 14:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 12 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Vi havde engang en superb hvor den især hvæsset ved stop af motor det var nået med tryk i klima anlæg
Vh robert
Vh robert
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Jeg har tidligere hørt "skurren" inde fra bilen. Troede det var bremserne.
Det er ikke nemt at høre inde fra bilen, men meget nemt når man står udenfor bilen.
Jeg tror det har noget med gearkassen at gøre.... et defekt lejer, svinghjul eller noget. Jeg har også været utilfreds med gearskiftet siden dag 1.
MIn forhandler har tid om ~3 uger. En anden i mit nær område har tid til at kigge på den om 5 uger.
... Så er de vist også selv ude om det hvis det resulterer i at der skal udskiftes en større del.
.... Første VAG bil.
Det er ikke nemt at høre inde fra bilen, men meget nemt når man står udenfor bilen.
Jeg tror det har noget med gearkassen at gøre.... et defekt lejer, svinghjul eller noget. Jeg har også været utilfreds med gearskiftet siden dag 1.
MIn forhandler har tid om ~3 uger. En anden i mit nær område har tid til at kigge på den om 5 uger.
... Så er de vist også selv ude om det hvis det resulterer i at der skal udskiftes en større del.
.... Første VAG bil.
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Nå, her til morgen var det NEMT at høre det inde fra bilen. Det gør det nok nemmere når den holder i garagen.
Det kan også være noget med turboen. wastegate.
Det kan forklare hvorfor jeg føler bilen kan være utilregnelig ved bykørsel. Hvis der sidder en ventil der ikke kører ordentligt frem og tilbage...
Det kan også være noget med turboen. wastegate.
Det kan forklare hvorfor jeg føler bilen kan være utilregnelig ved bykørsel. Hvis der sidder en ventil der ikke kører ordentligt frem og tilbage...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 30. mar 2013, 21:19
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Det kunne godt lyde som ventilering fra trykrør frem til gasspjældet. Ikke meningen det skal lyde sådan.
2019 VW Arteon
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
... Har fået at vide det skulle være motoren der suger ekstra luft, for at få motoren hurtigere varm.....
Hvorfor starter det så ikke med det samme når man tænder den kolde motor? Lyden begynder først når den ruller?
Andre med 2.0 tsi 2019 modeller (wltp testede) der kan fortælle om de også har lyden?
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5059
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4571 times
- Been thanked: 2018 times
- Kontakt:
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Noob-spørgsmål - er det samme der ligger i vores A4 B9 2.0 190 hk?
Det er jo bare for sjovt
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5059
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4571 times
- Been thanked: 2018 times
- Kontakt:
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Kan lige tjekke når den er kommet hjem i stalden så.
Det er jo bare for sjovt
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Der må være andre med den motor.... 2019 udgave med partikelfilter. 2.0 tsi/tfsi 190hk.
Mit skoda værksted har afvist at der er noget der lyder forkert. Importøren henviser til skoda kundeservice, der "desværre" ikke kan lave en vurdering af lydklippet, da den der optaget i en garage. De stoler dog på skoda værkstedet.
Så det er hermed min advarsel til alle potentielle 2.0 tsi kunder. Medmindre i vil have en bil der lyder som om den har en defekt turbo eller lignende, så hold jer væk fra den motor.
Mit skoda værksted har afvist at der er noget der lyder forkert. Importøren henviser til skoda kundeservice, der "desværre" ikke kan lave en vurdering af lydklippet, da den der optaget i en garage. De stoler dog på skoda værkstedet.
Så det er hermed min advarsel til alle potentielle 2.0 tsi kunder. Medmindre i vil have en bil der lyder som om den har en defekt turbo eller lignende, så hold jer væk fra den motor.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Syntes nu ikke lyden virker “forkert” ud fra dit videoklip. Jeg har haft 2 af disse motorer med partikelfilter (dog Audi) og 2 før de fik partikelfilter. Jeg syntes de nye med partikelfilter har flere vacuum/tryk lyde end modellen uden partikelfilter. De kører også et anderledes opstartsprogram for at få varme i udstødningen som jeg syntes også kan mærkes på bilens opførsel.SkodiaqDK skrev: ↑13. jun 2019, 14:57Der må være andre med den motor.... 2019 udgave med partikelfilter. 2.0 tsi/tfsi 190hk.
Mit skoda værksted har afvist at der er noget der lyder forkert. Importøren henviser til skoda kundeservice, der "desværre" ikke kan lave en vurdering af lydklippet, da den der optaget i en garage. De stoler dog på skoda værkstedet.
Så det er hermed min advarsel til alle potentielle 2.0 tsi kunder. Medmindre i vil have en bil der lyder som om den har en defekt turbo eller lignende, så hold jer væk fra den motor.
Oplever du andre problemer med bilen? Eller er det “bare” lyden du er utilfreds med?
Kør da hen på et ander Skoda værksted og få dem til at diagnostisere på lyden. Du har allerede fået en mening om det fra det første værksted, hvis du får samme svar fra næste værksted?
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Der er meget turbotøven og/eller dårlig speeder respons og så er jeg heller ikke imponeret af gearskiftet. Wltp har ikke gjort noget godt for køreoplevelsen.hansen123 skrev: ↑13. jun 2019, 15:54Syntes nu ikke lyden virker “forkert” ud fra dit videoklip. Jeg har haft 2 af disse motorer med partikelfilter (dog Audi) og 2 før de fik partikelfilter. Jeg syntes de nye med partikelfilter har flere vacuum/tryk lyde end modellen uden partikelfilter. De kører også et anderledes opstartsprogram for at få varme i udstødningen som jeg syntes også kan mærkes på bilens opførsel.SkodiaqDK skrev: ↑13. jun 2019, 14:57Der må være andre med den motor.... 2019 udgave med partikelfilter. 2.0 tsi/tfsi 190hk.
Mit skoda værksted har afvist at der er noget der lyder forkert. Importøren henviser til skoda kundeservice, der "desværre" ikke kan lave en vurdering af lydklippet, da den der optaget i en garage. De stoler dog på skoda værkstedet.
Så det er hermed min advarsel til alle potentielle 2.0 tsi kunder. Medmindre i vil have en bil der lyder som om den har en defekt turbo eller lignende, så hold jer væk fra den motor.
Oplever du andre problemer med bilen? Eller er det “bare” lyden du er utilfreds med?
Kør da hen på et ander Skoda værksted og få dem til at diagnostisere på lyden. Du har allerede fået en mening om det fra det første værksted, hvis du får samme svar fra næste værksted?
Sorry, men når folk der står 4-5 meter væk fra mig kommer hen og siger der er da noget galt, så synes jeg ikke det er acceptabelt. Bevidst eller ej.
Jeg er sikker på at de kan se i deres systemer, at bilen har været undersøgt før på et skoda værksted, og så fremstår man som en kværulant. Smc tager heller ikke kritikken seriøst, for så ville de henvise til et andet værksted. Istedet siger de at de stoler på værkstedets undersøgelse.
... Men så må det så også være fint med dem at jeg informerer potentielle købere om hvordan deres biler lyder.
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5059
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4571 times
- Been thanked: 2018 times
- Kontakt:
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
https://youtu.be/H2vijpxiN3Y
https://youtu.be/YFdPhOiyQP4
Ved ikke om de to her hjælper? Synes ikke selv, jeg kan høre noget galt eller noget.
Vores speeder-respons er virkelig sløv i efficiency, men i dynamic er den mindst lige så voldsom som polo’en vi havd
https://youtu.be/YFdPhOiyQP4
Ved ikke om de to her hjælper? Synes ikke selv, jeg kan høre noget galt eller noget.
Vores speeder-respons er virkelig sløv i efficiency, men i dynamic er den mindst lige så voldsom som polo’en vi havd
Det er jo bare for sjovt
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2425
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 167 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
DanielB12 skrev: ↑14. jun 2019, 07:55https://youtu.be/H2vijpxiN3Y
https://youtu.be/YFdPhOiyQP4
Ved ikke om de to her hjælper? Synes ikke selv, jeg kan høre noget galt eller noget.
Vores speeder-respons er virkelig sløv i efficiency, men i dynamic er den mindst lige så voldsom som polo’en vi havd
Daniel: "kan du sige farvel til Audi-motoren.." - datter/søn ?? : "neeeej".
Den lyder da rigtig fin - lille smul "brummen"/tubine lyde på sidste film, uden at det overhoved er slemt. Det tvivler jeg på nogle kan høre ved siden af bilen uden klappen åben og hoved nede mellem tændrørene.
Må lige høre min egen senere idag (fra før de skiftede navn til 40 TFSI - men samme motor... Dec17 indreg.)
SkodiaqDK's har jo en helt anden/forkert lyd så.... jeg kommer til at tænke på aircondition/klima når jeg hører den.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Jeg siger tak for indsatsen.
...meeeeen sørger i for at bilen den "triller, kryber, kravler".
= Slipper bremsen, uden brug af speeder.
...meeeeen sørger i for at bilen den "triller, kryber, kravler".
= Slipper bremsen, uden brug af speeder.
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5059
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4571 times
- Been thanked: 2018 times
- Kontakt:
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Nej - det kan jeg lige prøve i eftermiddag, når den er blevet kold igen
Det er jo bare for sjovt
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Super. Husk at få en til at hjælpe dig, så den ikke stikker af....
(Eller hold telefonen ud af vinduet).
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5059
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4571 times
- Been thanked: 2018 times
- Kontakt:
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Er det med åben eller lukket motorhjelm?
Jeg holder foran denne bil, så tror det bliver uden for p-kælderen i stedet :
Det er jo bare for sjovt
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Opvarmning af Katylasator / opvarmning af motor er den officielle forklaring.
Hvis vi går ud fra det er tilfældet, hvad betyder det så?
Skoda har monteret en motorvarmer?
Hvordan opvarmer man en katylasator? Brødrister teknologi? Brødristere suser/hvæser ikke.
Og det vel og mærke en funktion der først skulle starte når den kryber?
Jeg er desværre ikke mekaniker, men jeg synes det lyder underligt. Nogle der er klogere end mig der kan bidrage?
....
Hvis vi går ud fra det er tilfældet, hvad betyder det så?
Skoda har monteret en motorvarmer?
Hvordan opvarmer man en katylasator? Brødrister teknologi? Brødristere suser/hvæser ikke.
Og det vel og mærke en funktion der først skulle starte når den kryber?
Jeg er desværre ikke mekaniker, men jeg synes det lyder underligt. Nogle der er klogere end mig der kan bidrage?
....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 13. okt 2018, 16:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Det lyder meget som på mine tfsi’er hvor jeg har monteret direkte luftfilter.
Bider selv mærke i den “ støvsuger lyd” der er fra luftfilteret når bilen er kold og “chokeren” er slået til. Forsvinder efter ca 1 min....
Kunne det være i den retning. En luftfilterkasse der ikke er helt tæt eller ødelagt/skævt filter etc.
Er overhovedet ikke fagmand......!!
Bider selv mærke i den “ støvsuger lyd” der er fra luftfilteret når bilen er kold og “chokeren” er slået til. Forsvinder efter ca 1 min....
Kunne det være i den retning. En luftfilterkasse der ikke er helt tæt eller ødelagt/skævt filter etc.
Er overhovedet ikke fagmand......!!
-
- Medlem
- Indlæg: 652
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 164 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Pas. Skoda siger den lyder som den skal. Kører nok til fdm og hører om de har en anden forklaring. Selv om det nok er penge ud af vinduet.Petera skrev: ↑24. jun 2019, 21:34Det lyder meget som på mine tfsi’er hvor jeg har monteret direkte luftfilter.
Bider selv mærke i den “ støvsuger lyd” der er fra luftfilteret når bilen er kold og “chokeren” er slået til. Forsvinder efter ca 1 min....
Kunne det være i den retning. En luftfilterkasse der ikke er helt tæt eller ødelagt/skævt filter etc.
Er overhovedet ikke fagmand......!!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 7. mar 2010, 15:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Hej SkodiaqDK eller andre venlige oplyste sjæle
Fandt nu nogensinde udfordringen med din irriterende lyd?
Jeg er selv den lykkelige ejer af en SuperB, med selv samme EA888 gen. 3B motor med ca 20.000km på klokken, og har nu i nogle uger desværre haft samme irriterende lyd fra mit motorrum.
lyden kommer ved helt svag acceleration og holder jeg den længe nok (stadig ved lave omdrejninger) så kommer der "flutter", "prutten" fra motorrummet når gassen slippes, lidt som hvis wategate, BOV, DV (kærtbarn mange navne) snakker.
Der er masser af effekt på bilen og igen lyd med landevejs eller motorvejskørsel, kun ved bykørsel med start stop og lave hastigheder.(1. 2 gear)
Har haft den forbi Skoda, som først mente det var indsugningsslangen på sugesiden af turboen der har skævt monteret, hvilket efter en tur ud af deres indkørsel og 250kr fattigere kunne tilbagevises.
Næste bud fra dem var så at det var wastegate ventilen der var træt, kombineret med en regenerering eller noget.
Der er dagsdato skiftet / forstærket wastegate med et DV+ sæt fra GFB.com, hvilket intet har hjulpet på lyden / problemet desværre.
I forbindelse med at værktøjet var fremme og knægten kunne side bag speederen imens jeg lage øre til fandt jeg frem til at lyden kom inde fra luftfilterkassen. Den blev åbnet og så skal jeg love for at lyden var tydelig. det er helt tydeligt at når bilen holder i tomgang og får et pulver med speederen som så slippes hurtigt igen så aflaster wastegate helt perfekt og så derefter kommer den prutten hvæsen / susen imens turbo reduceres i omdrejninger.
jeg er virkelig nervøs for at det er en dyr lyd, som om der er et leje eller andet der kører tørt.
Fandt nu nogensinde udfordringen med din irriterende lyd?
Jeg er selv den lykkelige ejer af en SuperB, med selv samme EA888 gen. 3B motor med ca 20.000km på klokken, og har nu i nogle uger desværre haft samme irriterende lyd fra mit motorrum.
lyden kommer ved helt svag acceleration og holder jeg den længe nok (stadig ved lave omdrejninger) så kommer der "flutter", "prutten" fra motorrummet når gassen slippes, lidt som hvis wategate, BOV, DV (kærtbarn mange navne) snakker.
Der er masser af effekt på bilen og igen lyd med landevejs eller motorvejskørsel, kun ved bykørsel med start stop og lave hastigheder.(1. 2 gear)
Har haft den forbi Skoda, som først mente det var indsugningsslangen på sugesiden af turboen der har skævt monteret, hvilket efter en tur ud af deres indkørsel og 250kr fattigere kunne tilbagevises.
Næste bud fra dem var så at det var wastegate ventilen der var træt, kombineret med en regenerering eller noget.
Der er dagsdato skiftet / forstærket wastegate med et DV+ sæt fra GFB.com, hvilket intet har hjulpet på lyden / problemet desværre.
I forbindelse med at værktøjet var fremme og knægten kunne side bag speederen imens jeg lage øre til fandt jeg frem til at lyden kom inde fra luftfilterkassen. Den blev åbnet og så skal jeg love for at lyden var tydelig. det er helt tydeligt at når bilen holder i tomgang og får et pulver med speederen som så slippes hurtigt igen så aflaster wastegate helt perfekt og så derefter kommer den prutten hvæsen / susen imens turbo reduceres i omdrejninger.
jeg er virkelig nervøs for at det er en dyr lyd, som om der er et leje eller andet der kører tørt.
Martin
Skoda SuperB 3V5 2,0 TSI (ea888 gen. 3b) DSG 2019, Standard, 190HK 320Nm , nu 276HK 487Nm
Vw UP! 1,0 MPI 2015, standard 60HK, nu 72Hk
Skoda SuperB 3V5 2,0 TSI (ea888 gen. 3b) DSG 2019, Standard, 190HK 320Nm , nu 276HK 487Nm
Vw UP! 1,0 MPI 2015, standard 60HK, nu 72Hk
-
- Medlem
- Indlæg: 1143
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 513 times
- Been thanked: 246 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Mange HK ekstra på Superb kan vel godt give lidt slitage på delene
Når det er sagt, så er det vel ikke ok…der må være noget der er forkert..det er vel ikke kommet i forbindelse med opgradering af motor
Kan du evt høre andre med 2.0 Tsi om du må lytte til den.
Men jeg har F.eks 1.5 tsi hvor der er er hvæsen prutten, når den er kold, når den er varm og man genstarter den, så kører den op/ ned i omdrejninger.. den er så træls
Når det er sagt, så er det vel ikke ok…der må være noget der er forkert..det er vel ikke kommet i forbindelse med opgradering af motor
Kan du evt høre andre med 2.0 Tsi om du må lytte til den.
Men jeg har F.eks 1.5 tsi hvor der er er hvæsen prutten, når den er kold, når den er varm og man genstarter den, så kører den op/ ned i omdrejninger.. den er så træls
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 7. mar 2010, 15:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Hej Hallas
Mange heste om det er på en SuperB, en Octavia, en polo GTI eller hvad der nu måtte være udstyret med mqb platformen og samtidig krydret med denne sprøde Ea888 gen 3B motor, så vil det nok måske måske ikke gøre lidt ved slidtagen, dog betrykker jeg mig ved at denne motor i tidligere arvarter har ligget under for bl.a. Golf R modeller, samt SQ3 modeller de seneste år standard pumpet til op til de tal min pt yder dog kombineret med lidt større Turbo (I38), så det er ikke der min bekymring ligger
Lyden behøver jeg ikke sammenligne med andre TSI biler magen til, har jo haft min i godt 10mdr uden den lyd, så den er ikke "standard"
opgraderingen er foretaget 2 mdr før lyden opstår så nej ikke direkte relateret umiddelbart.
lyder som om den trykker falsk luft ud et sted eller et eller andet der ikke lukker korrekt.
Mange heste om det er på en SuperB, en Octavia, en polo GTI eller hvad der nu måtte være udstyret med mqb platformen og samtidig krydret med denne sprøde Ea888 gen 3B motor, så vil det nok måske måske ikke gøre lidt ved slidtagen, dog betrykker jeg mig ved at denne motor i tidligere arvarter har ligget under for bl.a. Golf R modeller, samt SQ3 modeller de seneste år standard pumpet til op til de tal min pt yder dog kombineret med lidt større Turbo (I38), så det er ikke der min bekymring ligger
Lyden behøver jeg ikke sammenligne med andre TSI biler magen til, har jo haft min i godt 10mdr uden den lyd, så den er ikke "standard"
opgraderingen er foretaget 2 mdr før lyden opstår så nej ikke direkte relateret umiddelbart.
lyder som om den trykker falsk luft ud et sted eller et eller andet der ikke lukker korrekt.
- These users thanked the author das_rote_pherd for the post:
- Hallas
Martin
Skoda SuperB 3V5 2,0 TSI (ea888 gen. 3b) DSG 2019, Standard, 190HK 320Nm , nu 276HK 487Nm
Vw UP! 1,0 MPI 2015, standard 60HK, nu 72Hk
Skoda SuperB 3V5 2,0 TSI (ea888 gen. 3b) DSG 2019, Standard, 190HK 320Nm , nu 276HK 487Nm
Vw UP! 1,0 MPI 2015, standard 60HK, nu 72Hk
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Min RS'er gør lidt a la det samme ved belastningen. Lyder som luft der presses ud, sådan lidt tju tju tju uden du skal tænke damplokomotivdas_rote_pherd skrev:Hej Hallas
Mange heste om det er på en SuperB, en Octavia, en polo GTI eller hvad der nu måtte være udstyret med mqb platformen og samtidig krydret med denne sprøde Ea888 gen 3B motor, så vil det nok måske måske ikke gøre lidt ved slidtagen, dog betrykker jeg mig ved at denne motor i tidligere arvarter har ligget under for bl.a. Golf R modeller, samt SQ3 modeller de seneste år standard pumpet til op til de tal min pt yder dog kombineret med lidt større Turbo (I38), så det er ikke der min bekymring ligger
Lyden behøver jeg ikke sammenligne med andre TSI biler magen til, har jo haft min i godt 10mdr uden den lyd, så den er ikke "standard"
opgraderingen er foretaget 2 mdr før lyden opstår så nej ikke direkte relateret umiddelbart.
lyder som om den trykker falsk luft ud et sted eller et eller andet der ikke lukker korrekt.
Den kører og trækker præcis som den skal og er lige blevet gået igennem af JVK.
Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 7. mar 2010, 15:18
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: 2.0 tsi 190hk hvæsen/susen?
Skylder vist lige at vende retur på denne med hvad der endte med at blive en lykkelig løsningen på mit lille mareridt.
Efter indlæg her bestilte jeg tid for fejlfinding hos Skoda, men masser af udtrykte bekymringer fra deres side omkring det sw der ligger i bilen gjorde mig u til bens og jeg lod i mellemtiden bilen gennemgå af en lokalmekaniker som jeg nærer stor tillid til. Han gennemgik bilen ud fra det koncept jeg kalder sund fornuft og fejlsøgte på komponenter ud fra udelukkelses metoden. Han havde endda dele fra egen private bil (samme motor) byttet rundt for på den måde at kunne udelukke. Desværre var udfaldet uændret. den gode nyhed var dog at ingen umiddelbart dyre komponenter var beskadiget.
Ud over de symptomer som bilen havde (beskrevet længere oppe i tråden) så var den nu også begyndt at stå højt i tomgang.
ved overlevering hos skoda på den aftalte dag, januar 2022, måtte jeg endnu engang høre på deres bekymringer omkring bilens sw.
De ringede mig op senere på dagen og meddelte, at jeg kunne afhente bilen og at de ikke havde kunne fejlfinde på den, da deres fejlfindingssoftware ikke kan håndtere føler værdier i uoriginal SW. dog kunne de oplyse at gearkassetrykket var så højt at det ikke var målbart med deres sw. og yderligere kunne de oplyse, at bilen havde forsøgt regenerering 37 gange de sidste 5 dage.
Lettere frustreret og trængt op i et hjørne, men dog overbevist om at dette intet med bilens SW ændring havde at gøre tog jeg kontakt til Streetpoint i Holbæk, som uden videre indvilligede i at foretage en fejlfinding på min bil.
Bilen blev sendt med dansk auto hjælp over til dem (turde ikke køre i den med oplysningen fra Skoda omkring det høje tryk i gearkassen).
Aftalen var at når de havde en ledig stund ville de kigge på bilen.
Streetpoint laver super mange ændringer på disse motorer og kender derfor deres software og hvordan det er strikket sammen som ingen anden og ud fra de symptomer og de oplysninger jeg havde givet værkstedet kunne de uden videre konkludere at der nok var tale om et tilstoppe partikelfilter.
Ganske rigtigt!!
Ved udlæsning var sodtallet så højt at bilen var nået til alarmtrin 3 (altså en udlæsning Skoda blot kunne have foretaget).
Gutterne ved Streetpoint tvangsregenererede bilens partikelfilter og som en sky fra solen forsvandt alle symptomer og lyde.
Der blev ligeledes lavet foranstaltninger således at den manglende regenerering ikke gerne skulle opstå igen.
Tak til streetpoint og tak til deres måde at åbne deres døre for en presset jyde.
Efter indlæg her bestilte jeg tid for fejlfinding hos Skoda, men masser af udtrykte bekymringer fra deres side omkring det sw der ligger i bilen gjorde mig u til bens og jeg lod i mellemtiden bilen gennemgå af en lokalmekaniker som jeg nærer stor tillid til. Han gennemgik bilen ud fra det koncept jeg kalder sund fornuft og fejlsøgte på komponenter ud fra udelukkelses metoden. Han havde endda dele fra egen private bil (samme motor) byttet rundt for på den måde at kunne udelukke. Desværre var udfaldet uændret. den gode nyhed var dog at ingen umiddelbart dyre komponenter var beskadiget.
Ud over de symptomer som bilen havde (beskrevet længere oppe i tråden) så var den nu også begyndt at stå højt i tomgang.
ved overlevering hos skoda på den aftalte dag, januar 2022, måtte jeg endnu engang høre på deres bekymringer omkring bilens sw.
De ringede mig op senere på dagen og meddelte, at jeg kunne afhente bilen og at de ikke havde kunne fejlfinde på den, da deres fejlfindingssoftware ikke kan håndtere føler værdier i uoriginal SW. dog kunne de oplyse at gearkassetrykket var så højt at det ikke var målbart med deres sw. og yderligere kunne de oplyse, at bilen havde forsøgt regenerering 37 gange de sidste 5 dage.
Lettere frustreret og trængt op i et hjørne, men dog overbevist om at dette intet med bilens SW ændring havde at gøre tog jeg kontakt til Streetpoint i Holbæk, som uden videre indvilligede i at foretage en fejlfinding på min bil.
Bilen blev sendt med dansk auto hjælp over til dem (turde ikke køre i den med oplysningen fra Skoda omkring det høje tryk i gearkassen).
Aftalen var at når de havde en ledig stund ville de kigge på bilen.
Streetpoint laver super mange ændringer på disse motorer og kender derfor deres software og hvordan det er strikket sammen som ingen anden og ud fra de symptomer og de oplysninger jeg havde givet værkstedet kunne de uden videre konkludere at der nok var tale om et tilstoppe partikelfilter.
Ganske rigtigt!!
Ved udlæsning var sodtallet så højt at bilen var nået til alarmtrin 3 (altså en udlæsning Skoda blot kunne have foretaget).
Gutterne ved Streetpoint tvangsregenererede bilens partikelfilter og som en sky fra solen forsvandt alle symptomer og lyde.
Der blev ligeledes lavet foranstaltninger således at den manglende regenerering ikke gerne skulle opstå igen.
Tak til streetpoint og tak til deres måde at åbne deres døre for en presset jyde.
- These users thanked the author das_rote_pherd for the post:
- Hallas
Martin
Skoda SuperB 3V5 2,0 TSI (ea888 gen. 3b) DSG 2019, Standard, 190HK 320Nm , nu 276HK 487Nm
Vw UP! 1,0 MPI 2015, standard 60HK, nu 72Hk
Skoda SuperB 3V5 2,0 TSI (ea888 gen. 3b) DSG 2019, Standard, 190HK 320Nm , nu 276HK 487Nm
Vw UP! 1,0 MPI 2015, standard 60HK, nu 72Hk