Ift. performance etc. er prisen vel ikke helt skæv, hvis man vil have det sidste med (LR har dog rigeligt).
Men synes at den bliver ret hårdt ramt på rækkevidden.
Ift. performance etc. er prisen vel ikke helt skæv, hvis man vil have det sidste med (LR har dog rigeligt).
Man kan ikke tilkøbe anhængertræk til den, så er alverdens performance eller rækkevidde underordnet
Så hurtig behøver man heller ikke være på genbrugspladsen
Hk er lidt spøjst
Der er formentlig tale om en skrivefejl på den danske side.
På globalt plan er signalet formentlig rigtig nok, vigende efterspørgsel vil skabe et pres på priserne. Måske endda noget der vil komme bilkøberne i Dk (Skandinavien?) til gode, da noget af overskudsproduktionen både nyt og brugt vil blive kanaliseret i vores retning?Jay-Jay skrev: ↑24. apr 2024, 16:22Interessant artikel - bliver spændende at se, om "de" får ret mht priskrig :
https://avisendanmark.dk/erhverv/blodba ... 65b8d92-24
Nu har jeg haft min model i ca. 10 måneder. Kan bare sige jeg har ikke fortrudt det på noget tidspunkt. Det er ren fornøjelse. Model 3 Long Range fra december 2022.akaup skrev: ↑24. apr 2024, 13:36Har gået og overvejet om det skulle være tid til en elbil til fruen, og nu har Tesla jo igen sat prisen ned på model 3, såe...
Udgangspunktet er nyt eller 1-2 år gammel. Anhængertræk og ellers generelt nyeste bil/bedste WLTP for pengene - i de allerede kendte mærker, dvs. ingen Fisker, BYD osv.
Nuværende A4:
Ca 20.000km/år - pt ca 17.000dk årligt i diesel. 5500dkk i forsikring. 5260dkk i vægtafgift. Service/reservedele anslået 12.000dkk/år. Årlig udgift ca 40.000dkk. Restværdi på bilen - ca 60.000dkk.
Ny Model 3 i billigste udgave med træk ligger pt i 336.000dkk
Har lige fået "tilbud" på forsikring - vandvittige 9700dkk/år Det må kunne gøres mindre dyrt?
Hvad siger panelet- det er vel det tråden handler om - hvilken ny eller nyere elbil i 250-350kkr-segmentet giver mest mening i vores tilfælde, når man ikke er mere mærkespecifik ud over at det skal være "anerkendte mærker", og en bil der nogenlunde kunne erstatte en Audi A4 mht. plads, dog uden nødvendigvis at være en stationcar?
Og det er lige præcis sådan det er andre steder end Danmark...BrianB skrev: ↑25. apr 2024, 10:23Jeg er egentlig ikke så overrasket, hvis fossilbiler og elbiler havde samme registreringsafgift herhjemme tror jeg markedsandelene ville set markant anderledes ud. Jeg ved heller ikke hvordan strømpriserne er i Tyskland og om de har samme mulighed for fx refusion ved hjemmeladning, det kan også spille en del ind - hvis både bilens pris og prisen pr. kørt kilometer er tæt på det samme, så kan jeg godt forstå at mange vælger det fossile som de er vant til. Især hvis man ikke har mulighed for hjemmeladning, så er en el-bil for upraktisk i min optik.
Der følger så også en hel række "CAUTION" og "WARNING" med til listen af hvordan man rengør ydersiden...To prevent damage to the exterior, immediately remove corrosive substances (such as grease, oil, bird droppings, tree resin, dead insects, tar spots, road salt, industrial fallout, etc.). Do not wait until Cybertruck is due for a complete wash. If necessary, use denatured alcohol to remove tar spots and stubborn grease stains, then immediately wash the area with water and a mild, non-detergent soap to remove the alcohol.
Havde din bordplade og vask været købt i en Home Depot, så havde der sikkert siddet de samme mærkater og advarsler. Det er amerikanere - det er bare sådan det er, over there.VWAU skrev: ↑26. apr 2024, 08:58Hvad er det for noget lorte-stål Tesla anvender?
Mit udekøkken består bl.a. af en 1,5 mm "rustfri" stålplade der er bukket ved forkanten. Den er 6 år gammel og er blevet overskidt af fugle et utal gange. Jeg har aldrig gjort noget specielt for at fjerne diverse "substanser" / nedfald / syreregn - er kun blevet rengjort når køkkenet skulle anvendes. Pladen har ingen pletter eller korrosion. Det samme gælder for min billige IKEA vask.
Det lyder jo ikke fedt med lavere ydelse. Men læste om det på Forum. Det 79kwh batteri der er i kinøjseren skulle så åbenbart levere bedre ydelse ved lav SOC samt yde bedre i koldt vejr end Panasonic udgave på 82. Men peak hk under optimale betingelser er den amerikanske model at foretrække.JSA skrev: ↑26. apr 2024, 09:191. Tesla havde ikke skrevet forkert, der er rent faktisk forskel på Model 3 Performance i USA kontra Europa. Der benyttes
forskellige batterier, og batteriet Tesla bruger på Shanghai fabrikken kan ikke aflevere tilstrækkeligt med strøm til den høje ydelse.
2. Konen har fået sin EX30, og ganske rigtigt, den er fuld af bugs: Netforbindelsen virker kun sporadisk, fartpiloten er ikke altid tilgængelig og telefonen connecter ikke hver gang hun sætter sig ind i bilen, og ......
Nu bliver det spændende om koret af Tesla-haters er ligeså energiske Volvo-haters