Prøvekørsel af Octavia III
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Prøvekørsel af Octavia III
Fik lige trillet en tur i 1.4 tsi Ambition.
Superdejlig øse. Lækker motor omend ikke helt så benzinøkonomisk som jeg troede. God plads på bagsædet. Meget støjsvag. Ikke helt så fast i det som jeg havde håbet på.
Undrer mig over, at de gået ned i plastkvaliteten på dørkamme. På min Octavia II er det meget lækker blød plast som fingeren forsvinder et par mm ned i. På III'eren er det kun lige kvaliteten over Rapid. Lidt det samme med dørhåndtagene - ikke "åbne" grebene, men lukke grebene. Kvaliteten virker bare ikke overbevisene. Særligt lukke håndtagene virker lidt vakkelvorne med billig plast - II'erens kvalitet er højere på det område.
Superdejlig øse. Lækker motor omend ikke helt så benzinøkonomisk som jeg troede. God plads på bagsædet. Meget støjsvag. Ikke helt så fast i det som jeg havde håbet på.
Undrer mig over, at de gået ned i plastkvaliteten på dørkamme. På min Octavia II er det meget lækker blød plast som fingeren forsvinder et par mm ned i. På III'eren er det kun lige kvaliteten over Rapid. Lidt det samme med dørhåndtagene - ikke "åbne" grebene, men lukke grebene. Kvaliteten virker bare ikke overbevisene. Særligt lukke håndtagene virker lidt vakkelvorne med billig plast - II'erens kvalitet er højere på det område.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Du mener selvfølelig 1,2 tsi... Men ja plastik på dørene er ikke så lækkert som før, men at sammenligne det med en Rapid er lidt overdrevet, men det betyder så uendelig lidt. syntes at hele bilen meget helstøbt og kører dejligt, afjedring og bilens handling er super god, 1,2 tsi motoren gør det godt. små rundkørsler i 3. gear er intet problem.
Vi kan til vores familie ikke finde noget der bare nærmer sig plads, pris og udstyr i sammenligning
Ingen tvivl om at den Nye Octavia er en vinder og den vil kunne sælges i 1000000 vis. og den er måske bilen der kan flytte lidt salg fra micro macro bilerne Vi har bestemt os for en 1,2 tsi Elegance Combi til levering sidst i Juli/Start August
Vi kan til vores familie ikke finde noget der bare nærmer sig plads, pris og udstyr i sammenligning
Ingen tvivl om at den Nye Octavia er en vinder og den vil kunne sælges i 1000000 vis. og den er måske bilen der kan flytte lidt salg fra micro macro bilerne Vi har bestemt os for en 1,2 tsi Elegance Combi til levering sidst i Juli/Start August
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Mangler at prøve 1.2 tsi, men tror ikke den bliver aktuel - selv om jeg ikke har brug for 180 hk, så er det nu meget rart med lidt kraftoverskud under højrefoden.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Hvor har du prøvet en 1,4 tsipeter w skrev:Mangler at prøve 1.2 tsi, men tror ikke den bliver aktuel - selv om jeg ikke har brug for 180 hk, så er det nu meget rart med lidt kraftoverskud under højrefoden.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Virum Motor.aknedude skrev:Hvor har du prøvet en 1,4 tsipeter w skrev:Mangler at prøve 1.2 tsi, men tror ikke den bliver aktuel - selv om jeg ikke har brug for 180 hk, så er det nu meget rart med lidt kraftoverskud under højrefoden.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 18. okt 2012, 20:00
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Hvorfor tror du at lige præcis en ny Octavia kan flytte kunder fra minisegmentet? Det har jeg lidt svært ved at se logikken iaknedude skrev:Du mener selvfølelig 1,2 tsi... Men ja plastik på dørene er ikke så lækkert som før, men at sammenligne det med en Rapid er lidt overdrevet, men det betyder så uendelig lidt. syntes at hele bilen meget helstøbt og kører dejligt, afjedring og bilens handling er super god, 1,2 tsi motoren gør det godt. små rundkørsler i 3. gear er intet problem.
Vi kan til vores familie ikke finde noget der bare nærmer sig plads, pris og udstyr i sammenligning
Ingen tvivl om at den Nye Octavia er en vinder og den vil kunne sælges i 1000000 vis. og den er måske bilen der kan flytte lidt salg fra micro macro bilerne Vi har bestemt os for en 1,2 tsi Elegance Combi til levering sidst i Juli/Start August
Mercedes Benz C220 AMG Line '15
DS DS3 1.6 HDI '15
Tidligere biler:
Seat Leon 1.4 TSI ACT ST FR '15
Seat Mii 1.0 Style '13
VW Passat B7 1.6 TDI Bluemotion '11
VW Jetta 1.9 TDI Trendline '06
Seat Altea 1.9 TDI Stylance Sport-UP '05
Seat Leon 1.9 TDI Stella '04
VW Polo 6N 1.05 '95
DS DS3 1.6 HDI '15
Tidligere biler:
Seat Leon 1.4 TSI ACT ST FR '15
Seat Mii 1.0 Style '13
VW Passat B7 1.6 TDI Bluemotion '11
VW Jetta 1.9 TDI Trendline '06
Seat Altea 1.9 TDI Stylance Sport-UP '05
Seat Leon 1.9 TDI Stella '04
VW Polo 6N 1.05 '95
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: 21. jul 2008, 09:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Havde også fornøjelsen af at prøvekøre en 1,4 tsi Ambition i dag.. - sjovt nok havde jeg fuldstændig modsat oplevelse..peter w skrev:Fik lige trillet en tur i 1.4 tsi Ambition.
Superdejlig øse. Lækker motor omend ikke helt så benzinøkonomisk som jeg troede. God plads på bagsædet. Meget støjsvag. Ikke helt så fast i det som jeg havde håbet på.
Motoren trækker for hårdt i alle gear.. - imponerende!! Til sammenligning har jeg prøvet div. Passat og Superb 1,8 tsi 160 hk. som "blegner" ved siden af 1,4 tsi´s præstationer.. Har på fornemmelsen at man skal op i noget A4 tfsi180 hk. for at matche..
Affjedringen oplevede jeg lige på grænsen til at være for fast og støjdæmpningen synes jeg godt kunne have været bedre.. - oplevede en "markant" buldren fra dæk. Støj opleves selvfølgelig meget forskelligt, men det var ikke generende.
På min teststrækning som indeholdt lige dele motorvej og bykørsel imponerede det mig at kørecomputeren viste 17,2 km/l ved endt kørsel og det selvom jeg hyggede mig med "unødige" accelerationer..
Som altid sidder jeg godt i VAG-cars og Octaviaen var ingen undtagelse. Kabinekvaliteten var jeg dog ikke imponeret af.. - meget sort plastic som overvejende var hård og kedelig at se på.. - men hvad gør det når resten bare er lige i øjet.
1,4 tsi imponerer mig som sagt meget og i lyset af at den præsterer så godt, tror jeg at 1,8 tsi bliver lidt overflødig.. - men ser frem til at prøve en 1,8 tsi, som trods alt har 40 hk. mere plus en større motor - det må da alt andet lige kunne mærkes
"Keep it simple"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 30. jun 2010, 13:54
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Må lige være enig i kommentaren.... den kan jeg sku heller ikke helt forstå den sammenligning. Har lige signet på en up! fordi vores behov er udelukkende København og småture. Vi overvejede Octavia III, men skulle dels finde ca. 130.000 oveni up,'ens pris, og så er der lige værdiforringelsen på Octavia som alt andet lige må være større på en dyrere bil, specielt købt som ny. Så mon ikke dem der køber minibiler er godt tilfredse, og velmenende købe dem af en grund??MicLarDK skrev:Hvorfor tror du at lige præcis en ny Octavia kan flytte kunder fra minisegmentet? Det har jeg lidt svært ved at se logikken iaknedude skrev:Du mener selvfølelig 1,2 tsi... Men ja plastik på dørene er ikke så lækkert som før, men at sammenligne det med en Rapid er lidt overdrevet, men det betyder så uendelig lidt. syntes at hele bilen meget helstøbt og kører dejligt, afjedring og bilens handling er super god, 1,2 tsi motoren gør det godt. små rundkørsler i 3. gear er intet problem.
Vi kan til vores familie ikke finde noget der bare nærmer sig plads, pris og udstyr i sammenligning
Ingen tvivl om at den Nye Octavia er en vinder og den vil kunne sælges i 1000000 vis. og den er måske bilen der kan flytte lidt salg fra micro macro bilerne Vi har bestemt os for en 1,2 tsi Elegance Combi til levering sidst i Juli/Start August
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 37 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Kæresten og jeg var i dag ude at prøve en Octavia 1,4 TSI Ambition Plus. Motor virker støjsvag og kraftfuld. Bilen gjorde et generelt fint indtryk og interiøret er også ok, selvom vi havde håbet at det var mere på Superb niveau. Rart at bilen er mere rummelig end en Golf. Prøvekørslen ændrer dog ikke på at vores første prioritet stadigvæk hedder en brugt Superb 1,8 TSI Elegance, når vi skal have en anden bil. Og det sker først når den faceliftede model er lanceret.
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Er der nogen der har en nærmere dato på dette?Abyssinier skrev:Prøvekørslen ændrer dog ikke på at vores første prioritet stadigvæk hedder en brugt Superb 1,8 TSI Elegance, når vi skal have en anden bil. Og det sker først når den faceliftede model er lanceret.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Fik lige prøvet den igen i dag. Dæleme lækker at køre i. Superfed motor (1.4) som forhandleren siger er en COD-motor - det var blevet nævnt ved den tekniske forhandlerpræsentation . Lækker gearkasse - kunne næsten få mig til at overveje at droppe DSG. Endnu mere overbevisende 2. gang omend benzinøkonomien fortsat skuffer lidt - måske det kommer når den er kørt til. Mener fortsat, at den er lidt lidt blød i affjedringen - elsker at køre korte, hurtige sving - men Octavia har altid været lidt blød i det. Undrer mig fortsat over, at Skoda har valgt at gå ned i plastkvalitet på dørbeklædning og lukkegreb. Der holdt en Rapid ved siden af, og lukkegrebene bag virker som om de kommer fra Rapiden. Overvejer om en sadelmager kan forbedre håndtagene.peter w skrev:Fik lige trillet en tur i 1.4 tsi Ambition.
Superdejlig øse. Lækker motor omend ikke helt så benzinøkonomisk som jeg troede. God plads på bagsædet. Meget støjsvag. Ikke helt så fast i det som jeg havde håbet på.
Undrer mig over, at de gået ned i plastkvaliteten på dørkamme. På min Octavia II er det meget lækker blød plast som fingeren forsvinder et par mm ned i. På III'eren er det kun lige kvaliteten over Rapid. Lidt det samme med dørhåndtagene - ikke "åbne" grebene, men lukke grebene. Kvaliteten virker bare ikke overbevisene. Særligt lukke håndtagene virker lidt vakkelvorne med billig plast - II'erens kvalitet er højere på det område.
Alt i alt virker den rigtig fed, og så snart der åbnes op for bestilling, skal jeg bestille en combi 1.4 TSI Elegance i cappuccinobeige med DSG, 17" og lidt ekstra, der lige skal overvejes. Dog er varme i bagsædet et must ligesom alarm. Håber at den nye navi kan eftermonteres til en rimelig pris. Anhængertræk skal man vel også have, men det koster jo knap 20.000 til Golfen! Motorkabinevarmer vil også være fedt, men de er godt nok dyre. De koster jo nærmest 15 % af billigste Octavia uden afgifter.
Den kan formentlig leveres medio/ultimo juli - vil gerne have den med på sommerferien til Frankrig.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Hørte fra en forhandler at radio eftermontering ikke bare er "sådan Lige" det var noget med et nyt system så man ikke bare kunne skifte radioen længere. den radio man vil have skal bestilles fra fabrikken. (Bolero,Amundsen+,Columbus) De to små radioer (Swing,Blues) skulle dog ikke være noget problem at skifte.peter w skrev:Fik lige prøvet den igen i dag. Dæleme lækker at køre i. Superfed motor (1.4) som forhandleren siger er en COD-motor - det var blevet nævnt ved den tekniske forhandlerpræsentation . Lækker gearkasse - kunne næsten få mig til at overveje at droppe DSG. Endnu mere overbevisende 2. gang omend benzinøkonomien fortsat skuffer lidt - måske det kommer når den er kørt til. Mener fortsat, at den er lidt lidt blød i affjedringen - elsker at køre korte, hurtige sving - men Octavia har altid været lidt blød i det. Undrer mig fortsat over, at Skoda har valgt at gå ned i plastkvalitet på dørbeklædning og lukkegreb. Der holdt en Rapid ved siden af, og lukkegrebene bag virker som om de kommer fra Rapiden. Overvejer om en sadelmager kan forbedre håndtagene.peter w skrev:Fik lige trillet en tur i 1.4 tsi Ambition.
Superdejlig øse. Lækker motor omend ikke helt så benzinøkonomisk som jeg troede. God plads på bagsædet. Meget støjsvag. Ikke helt så fast i det som jeg havde håbet på.
Undrer mig over, at de gået ned i plastkvaliteten på dørkamme. På min Octavia II er det meget lækker blød plast som fingeren forsvinder et par mm ned i. På III'eren er det kun lige kvaliteten over Rapid. Lidt det samme med dørhåndtagene - ikke "åbne" grebene, men lukke grebene. Kvaliteten virker bare ikke overbevisene. Særligt lukke håndtagene virker lidt vakkelvorne med billig plast - II'erens kvalitet er højere på det område.
Alt i alt virker den rigtig fed, og så snart der åbnes op for bestilling, skal jeg bestille en combi 1.4 TSI Elegance i cappuccinobeige med DSG, 17" og lidt ekstra, der lige skal overvejes. Dog er varme i bagsædet et must ligesom alarm. Håber at den nye navi kan eftermonteres til en rimelig pris. Anhængertræk skal man vel også have, men det koster jo knap 20.000 til Golfen! Motorkabinevarmer vil også være fedt, men de er godt nok dyre. De koster jo nærmest 15 % af billigste Octavia uden afgifter.
Den kan formentlig leveres medio/ultimo juli - vil gerne have den med på sommerferien til Frankrig.
Dette er noget jeg fik at vide da jeg talte med en sælger.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Det har jeg også hørt, men nu er bilsælgere jo ikke altid de mest vidende om det de sælger, og jeg har da noteret mig, at The One tilsyneladende selv vil eftermontere sin Discovery. Måske det ikke kan lade sig gøre, tiden vil vise det, og jeg håber på det bedste. Ellers må jeg undvære for jeg vil ikke betale 30.000 - mere end 10 procent af bilens værdi - for et navianlæg.aknedude skrev:
Hørte fra en forhandler at radio eftermontering ikke bare er "sådan Lige" det var noget med et nyt system så man ikke bare kunne skifte radioen længere. den radio man vil have skal bestilles fra fabrikken. (Bolero,Amundsen+,Columbus) De to små radioer (Swing,Blues) skulle dog ikke være noget problem at skifte.
Dette er noget jeg fik at vide da jeg talte med en sælger.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Beset men ikke prøvekørt.... De var ikke helt klar i Hillerød i dag.
Meget meget elegant bil! Virker super lækker uden at være på Audi niveau, men umiddelbart på højde med en Golf. (Næsten...)
Rapid.....hvad er det?!
Meget meget elegant bil! Virker super lækker uden at være på Audi niveau, men umiddelbart på højde med en Golf. (Næsten...)
Rapid.....hvad er det?!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Man kan HELT SIKKERT ikke montere andet end originale NYE radioer i den nye octavia, da det system de bruger et helt unikt, der er en masse ting som styres fra radioen (sidespejle, låsemuligheder, + kodning af en masse ting. En sælger sagde til mig at de på sælger kurset var blevet Bedt om at huske dette nøje og forklare det til kunderne da det på ingen måde kunne lade sig gøre at eftermontere radioer.peter w skrev:Det har jeg også hørt, men nu er bilsælgere jo ikke altid de mest vidende om det de sælger, og jeg har da noteret mig, at The One tilsyneladende selv vil eftermontere sin Discovery. Måske det ikke kan lade sig gøre, tiden vil vise det, og jeg håber på det bedste. Ellers må jeg undvære for jeg vil ikke betale 30.000 - mere end 10 procent af bilens værdi - for et navianlæg.aknedude skrev:
Hørte fra en forhandler at radio eftermontering ikke bare er "sådan Lige" det var noget med et nyt system så man ikke bare kunne skifte radioen længere. den radio man vil have skal bestilles fra fabrikken. (Bolero,Amundsen+,Columbus) De to små radioer (Swing,Blues) skulle dog ikke være noget problem at skifte.
Dette er noget jeg fik at vide da jeg talte med en sælger.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Men en original Columbus kan man vel sagtens eftermontere, og mon ikke det på et tidspunkt bliver muligt at få dem til mindre end 30.000.aknedude skrev:Man kan HELT SIKKERT ikke montere andet end originale NYE radioer i den nye octavia, da det system de bruger et helt unikt, der er en masse ting som styres fra radioen (sidespejle, låsemuligheder, + kodning af en masse ting. En sælger sagde til mig at de på sælger kurset var blevet Bedt om at huske dette nøje og forklare det til kunderne da det på ingen måde kunne lade sig gøre at eftermontere radioer.peter w skrev:Det har jeg også hørt, men nu er bilsælgere jo ikke altid de mest vidende om det de sælger, og jeg har da noteret mig, at The One tilsyneladende selv vil eftermontere sin Discovery. Måske det ikke kan lade sig gøre, tiden vil vise det, og jeg håber på det bedste. Ellers må jeg undvære for jeg vil ikke betale 30.000 - mere end 10 procent af bilens værdi - for et navianlæg.aknedude skrev:
Hørte fra en forhandler at radio eftermontering ikke bare er "sådan Lige" det var noget med et nyt system så man ikke bare kunne skifte radioen længere. den radio man vil have skal bestilles fra fabrikken. (Bolero,Amundsen+,Columbus) De to små radioer (Swing,Blues) skulle dog ikke være noget problem at skifte.
Dette er noget jeg fik at vide da jeg talte med en sælger.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2162
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 104 times
Re: Sv: Prøvekørsel af Octavia III
Var forleden ude og prøvekøre en 1,6 TDI Ambition, og det overraskede både positivt, og der var desværre også lidt negativt.
Selve motoren går skide godt, og er dejlig lydløs. Jeg kørte slet ikke økonomisk, og ramte nemt 20km/literen, og det var en blanding af by, landevej og motorvej. Den var lyddæmpet rigtig godt, kunne snakke og viske med mig selv ved 130km/t.
Kabinekvaliteten var ganske fin, syntes dog de har sparet lige lovlig meget på materialekvaliteten. Og så var den temmelig kedelig at se på inden i, syntes ikke der var noget at råbe hurra for. Dog er der ingen tvivl om, at stor navi og multifunktionslæderrat ville pynte.
Komforten var ganske fin, om end temmelig kedelig.
Selve bilen er rigtig pæn, og pladsen er overvældende. Men ærgeligt, at de normale forlygter er så kedelige, men det xenon koster satme kassen.
Var forholdsvis imponeret over selve bilen, men lod mærke til, at mine smil var temmelig begrænset. Var mere glad, når jeg triller rundt i min gamle sure G2 TD.
Var ellers ret overbevist om, at jeg skulle få finansieret en Elegance til omkring 330000, til cirka 3500 om måneden på et vidst tidspunkt i mit liv, men er mere eller mindre blevet overbevist om, at jeg skal have fundet en G6 1,6 TDI Highline, med cirka 50000 på tælleren, de står til omkring 220000-250000, som så ville stå mig i 2500 om måneden.
Havde ellers glædet mig til den, men er desværre blevet lidt skuffet
Selve motoren går skide godt, og er dejlig lydløs. Jeg kørte slet ikke økonomisk, og ramte nemt 20km/literen, og det var en blanding af by, landevej og motorvej. Den var lyddæmpet rigtig godt, kunne snakke og viske med mig selv ved 130km/t.
Kabinekvaliteten var ganske fin, syntes dog de har sparet lige lovlig meget på materialekvaliteten. Og så var den temmelig kedelig at se på inden i, syntes ikke der var noget at råbe hurra for. Dog er der ingen tvivl om, at stor navi og multifunktionslæderrat ville pynte.
Komforten var ganske fin, om end temmelig kedelig.
Selve bilen er rigtig pæn, og pladsen er overvældende. Men ærgeligt, at de normale forlygter er så kedelige, men det xenon koster satme kassen.
Var forholdsvis imponeret over selve bilen, men lod mærke til, at mine smil var temmelig begrænset. Var mere glad, når jeg triller rundt i min gamle sure G2 TD.
Var ellers ret overbevist om, at jeg skulle få finansieret en Elegance til omkring 330000, til cirka 3500 om måneden på et vidst tidspunkt i mit liv, men er mere eller mindre blevet overbevist om, at jeg skal have fundet en G6 1,6 TDI Highline, med cirka 50000 på tælleren, de står til omkring 220000-250000, som så ville stå mig i 2500 om måneden.
Havde ellers glædet mig til den, men er desværre blevet lidt skuffet
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1635
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Kan ikke rigtigt finde ud af, om xenonlygterne er intelligente. Altså at de selv afskærmer over for modkørende, forankørende m.v. så man kan køre med langt lys hele tiden. Intelligente lygter er mere end, at de selv blænder op og ned. Kan tilkøbes til golf for omkring 40.000.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6289
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2137 times
- Been thanked: 708 times
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Så længe René eller Kim ikke har været på banen og sige at det rent faktisk er umuligt så tror jeg ikke på sådan en gang sælger snak. Han vil gerne sælge de dyrere radioer og skal selvfølgelig sige at det ikke kan lade sig gøre.aknedude skrev:Man kan HELT SIKKERT ikke montere andet end originale NYE radioer i den nye octavia, da det system de bruger et helt unikt, der er en masse ting som styres fra radioen (sidespejle, låsemuligheder, + kodning af en masse ting. En sælger sagde til mig at de på sælger kurset var blevet Bedt om at huske dette nøje og forklare det til kunderne da det på ingen måde kunne lade sig gøre at eftermontere radioer.peter w skrev:Det har jeg også hørt, men nu er bilsælgere jo ikke altid de mest vidende om det de sælger, og jeg har da noteret mig, at The One tilsyneladende selv vil eftermontere sin Discovery. Måske det ikke kan lade sig gøre, tiden vil vise det, og jeg håber på det bedste. Ellers må jeg undvære for jeg vil ikke betale 30.000 - mere end 10 procent af bilens værdi - for et navianlæg.aknedude skrev:
Hørte fra en forhandler at radio eftermontering ikke bare er "sådan Lige" det var noget med et nyt system så man ikke bare kunne skifte radioen længere. den radio man vil have skal bestilles fra fabrikken. (Bolero,Amundsen+,Columbus) De to små radioer (Swing,Blues) skulle dog ikke være noget problem at skifte.
Dette er noget jeg fik at vide da jeg talte med en sælger.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 17. jan 2010, 19:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7323
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Prøvekørsel af Octavia III
Fik en kort tur bag rattet i en 1,8 tsi ambiente plus med dsg. Og syntes det er en rigtig lækker vogn dog bliver jeg bare aldrig rigtig venner med automat gear. Men stor og rummelig og u middelbart fin kvalitet. Jeg ku godt.
Skoda Octavia RS 2.0 tfsi 2006. med Columbus navi
Skoda Octavia 3 combi 2,0 Tdi elegance dsg. 2014
Skoda Octavia 3 combi 2,0 Tdi elegance dsg. 2014