Martin1986 skrev: ↑12. nov 2024, 21:47
Det ville det normalt også. Og tænker også landsretten ville være kommet til noget andet.
Men igen, ikke alle domme er ens. Jeg har fået dømt folk for lige netop det tilfælde. Sidde beruset, sovende, på førersædet af en startet bil.
Jeg har oplevet lidt det modsatte med en helt tydelig spritbillist.
Konen på passagersædet snakkede i telefon med politiet, og de kunne ret tydeligt se hvor vi var. (Aner ikke hvordan - Martin1986??)
Spritbillisten kørte ned til en lille sø og gjorde holdt, mens vi ventede oppe ved vejen.
Svaret i den anden ende var, at hvis var han holdt ind, så kunne de ikke gøre noget - men de ville da måske lige køre derud og kigge... Vi har et billede af bil og nummerplade - mens den slingrer på vejen.
Det var klokken lidt i 9 om formiddagen - og en times tid senere kørte vi forbi på vej hjem, og han holdt der stadig.
Bliver jeg en dag stoppet på min knallert der kører +50kmt, eller vinket ind til siden fordi jeg har kørt 5kmt for stærkt i bil, tror jeg ikke jeg kan undlade at fortælle om episoden, og hvor slapt jeg synes det er
(Og så må jeg jo tage straffen for de ulovligheder jeg har gjort mig skyldig i, mens jeg tænker om politiets prioriteter er helt som de bør være...)
Mojo - gi' den gas, men gør det tydeligt at du har til hensigt at overnatte i bilen - med madras, pude osv - og lad være med at sætte dig på førersædet!