Kombiafbryder, ikke automatsikringMartin1986 skrev: ↑18. feb 2026, 21:14Jamen det bliver jeg da også nu
Han er ellers dygtig generelt.
Men der kommer 20a automatsikring og 5g6 kabel i.
Tak for råd:)

Kombiafbryder, ikke automatsikringMartin1986 skrev: ↑18. feb 2026, 21:14Jamen det bliver jeg da også nu
Han er ellers dygtig generelt.
Men der kommer 20a automatsikring og 5g6 kabel i.
Tak for råd:)

Har købte denne ogsåNicklossi skrev:
Kombiafbryder, ikke automatsikring
Hvorfor er det lige at du selv køber stumper?Martin1986 skrev: ↑18. feb 2026, 22:04Har købte denne også
Fejlstrømsafbryder RCD HPFI 4P 40A, 30 mA, 10kA, type B, AC/DC, N til venstre
Det må være ret stramt hvis det er der vi er, håber du får købt ordentlige komponenter uanset, men en kombiafbryder burde ikke være dyrere end en HPFI + automatsikring, til gengæld tager en kombiafbryder mindre plads i tavlenMartin1986 skrev: ↑19. feb 2026, 06:29Fordi han er flink og ikke kunne skaffe de priser hos sin leverandør.
Satser også på, som mange andre i Id gruppen kan berette om, selv at skifte pollenfilter til service, så.man sparer måske 800 kr.
Altså tæller i mit lille budget
Det skulle være en a+b med beskyttelse mod fejlstrøm, da det ikke er i ladeboksenBrianDS skrev:
Det må være ret stramt hvis det er der vi er, håber du får købt ordentlige komponenter uanset, men en kombiafbryder burde ikke være dyrere end en HPFI + automatsikring, til gengæld tager en kombiafbryder mindre plads i tavlen
Uanset hvad, så er du ikke dårligere stillet med den løsning, den tager bare lidt mere pladsMartin1986 skrev: ↑19. feb 2026, 07:09Det skulle være en a+b med beskyttelse mod fejlstrøm, da det ikke er i ladeboksen
men er vi ikke enige om det giver fint mening at sætte den på væggen til venstre? Min eltavle er nede omkring den røde streg. , bilen har ladestik i venstre side.Jeg har også svært ved at se bedre sted at sætte den. Men selv ud fra dine billeder er det jo svært at vurdere.

Det synes jeg er et RIGTIG klogt valg. Altså placeringen, ikke at udsætte opsætning & montering.
Jeg tror ikke det er ualmindeligt at Clever's firmaladestandere er skjulte på det offentlige kort.LowDog skrev: ↑2. mar 2026, 09:04Muligvis et dumt spørgsmål, men sad lige på google maps og kunne se der fremgår en Clever ladestation ved en bilforhandler på deres parkeringsplads, et par 100 meter fra mit hus. På clevers eget kort fremgår den dog ikke. Men den er markeret på google maps med sådan et ladesymbol, og står som åben 24/7. Må man så godt lade på den?![]()
Hvis alle tænkte som dig, så levede vi i en bedre verdenPF skrev: ↑2. mar 2026, 09:22Sådan ren nysgerrighed:
Nu er BangBuzzen på værksted for at blive opdateret, og jeg har fået en ID4 som lånebil.
Den har jeg lige plugget i laderen via mit Clever abonnement. Men det må jeg vel egentlig ikke, uden at give besked om det, hvis det skal foregå efter bogen?
Jo det må du gerne. Jeg har haft ringet til dem da jeg havde en lånebil selv, og det var de fuldstændig ligeglade med. Brikken er ikke låst til din specifikke bil.PF skrev:Sådan ren nysgerrighed:
Nu er BangBuzzen på værksted for at blive opdateret, og jeg har fået en ID4 som lånebil.
Den har jeg lige plugget i laderen via mit Clever abonnement. Men det må jeg vel egentlig ikke, uden at give besked om det, hvis det skal foregå efter bogen?
Haha, kan jeg sgu ikke påstå.
Det gør den ikke på et type-2 ladestik. Der er det bare "gi mig strøm!!!" ....TorbenRasmussen skrev: ↑2. mar 2026, 13:36Jeg ved ikke om bilen deler andre metadata med laderen, som kan trækkes ud?
Dem jeg kender der gør det, er i hvert fald ikke blevet opdaget i det. Og de har vel gjort det i snart 2 årkoden skrev:Jeg vil tro, uden at vide noget, at Clever ikke gider bøvle med det, medmindre det generelle forbrug trukket på lader er over et vist niveau.
Som f.eks. kunne være 10000 kWh om året...
D.v.s småforbrugere som bil 2 ikke ville blive "opdaget".
Men er bare et gæt

Snakkede selv med Clever da jeg oprettede et Clever Link, og spurgte til det da man skulle angive en biltype under oprettelsen. Og der sagde ham fra supporten at det lige i forbindelse med Clever Link hvor man betaler for forbrug der var det lige meget hvad bil man egt valgte, der var det mest for statistik. Men fx i forbindelse med Clever "unlimited" der sidder de og holder øje med ladekurver og om der er afvigelser, men igen lader man kun begge biler hjemme er det mindre sandsynligt man bliver busted, kontra hvis begge lader ude i byen også.TorbenRasmussen skrev: ↑2. mar 2026, 14:53Så ville Clever i givet fald skulle køre nogle algoritmer på ladesessionerne for at spotte snyd. Jeg kan lige så godt sige det, men hvis JEG arbejdede i Clever, så var der 100% garanti for, at der blev arbejdet på sådan én, så min tanke er at de tjekker så meget de er i stand til. Har man to relativt ens biler, så er det nok svært at spotte en forskel, men som jeg har nævnt tidligere, så lader vores Tesla og BMW markant forskelligt. Førstnævnte drosler op og ned undervejs, men sidstnævnte kører fuldt skrald indtil den stopper brat. Det ville man i hvert fald godt kunne differentiere uden det store besvær.