Æhm.... det er jo så 400 kr kun til nye bolte..
Hvad siger vagcars monopolet ... på en skala fra tvingende nødvendigt, over klogt, til aldeles unødvendigt.. hvor ligger vi da ?
Jeg har aldrig set VW skifte bolte i forbindelse med bremser af/på, måske pånær den lille som sikrer skivenMathias B Jensen skrev: ↑22. mar 2021, 18:07På aut værksted bliver de udskiftet. Alle andre steder, formegentlig ikke.
I og med at det ikke er strækbolte, eller bolte med locktite på så ser jeg det ikke som værende kritiske bolte at udskifte. Og med de størrelse de har så skal der nok voldsomme kræfter til at knække dem.
Så vidt jeg husker, så gik de løse på politiets biler fordi de var smurt med kobberfedt. Så ved vi alle vel efterhånden, at så går bolten løs, hvis den bliver rigtig varm.styker skrev: ↑22. mar 2021, 20:46Der er jo en form for tør boltsikring på boltene, var det ikke dem der gik løse på politiets biler efter de skiftede til uautoriseret værksted som genbrugte dem.
En helt anden ting smører panelet gliderne eller ikke af den type på billedet, ATE foreskriver jo de ikke skal smøres.
Det står der godt nok. Jeg bliver nok ved med at give dem en lille fedtfilm, ellers ruster de på rekord tid her i DK.styker skrev: ↑22. mar 2021, 21:14Den skal bruges til at smøre hullerne i caliperne hvor gummibøsningen skal i .
Tryk på hinweis, der står det.
https://www.ate-info.de/de/details/prod ... uerste-ate
jeg har ingen mekanisk forstand, men her blot min oplevelse af nye bremser :HansH skrev: ↑22. mar 2021, 17:29Min Passat skal have nye skiver og klodser hele vejen runddt, og i den forbindelse foreskriver Elsawin at man altid udskifter både de store bolte der holder bremseholderen, og de små ved styreboltene. De er selvlåsende, forstås.
Æhm.... det er jo så 400 kr kun til nye bolte..![]()
Hvad siger vagcars monopolet ... på en skala fra tvingende nødvendigt, over klogt, til aldeles unødvendigt.. hvor ligger vi da ?
Præcis. De her.... Sådan en XZN-14 fætter, som sidder #&§"%#¤(\*§"/*#)(!! fast...
Kan du ikke komme til med en ratata og en kort top?
Nej. der er ikke plads. Man skal som regel have et par forlængere på og så giver slagnøglen ikke mening.
Nej, så er der kun jysk håndmoment tilbage.
ratata og dakkedak! Haha, de er noteret
Gud hvor jeg dog elsker at læse dine indlæg.
Bare som input. De sidste par gange har jeg haft bilen på jorden kun på donkraft og hjulet taget af. Med XZN bit, en god fastnøgle og en nr 2 donkraft, så løsner den nederste sig nemt ved at bruge bilens egen vægt. Så er der kun den øverste tilbage og den plejer ikke at sidde helt så stramt af en eller anden grund.
Men det hjælper med lidt varme på dem,når der nu ikke er nogen muller i armeneHansH skrev: ↑23. mar 2021, 21:11ratata og dakkedak! Haha, de er noteret![]()
Som Søren siger - der er ikke meget plads at gøre godt med.
Pga. diverse aksler og andet tingeltangel der er i vejen, kan man kun komme til med nøglen pegende lodret ned mod gulvet.
Og hvis bilen blot er jacket op, evt på en buk, så kan det kun blive til skraldenøglen eller noget i sammen længde .... der er ikke plads til forlænger, for så støder man bare i gulvet.
Og da jeg sidst forsøgte, kun med skraldenøglen .... blev det nok lige udstillet at jeg arbejder ved en computer til daglig. Jeg havde simpelt hen ikke kræfter til at rokke dem det mindste.
Denne gang bliver det på lift, hvilket vil sige at når kalorius kommer op under loftet, kan jeg komme ind under den og få en god lang forlænger på nøglen, så jeg kan lave mere moment.
Så bliver det for alvor pinligt, hvis jeg stadig ikke kan få dem løs..![]()
Har jeg ikke haft mod på lige der, for der sidder ledninger, sensor og gummidele lige op ad. Så skal man måske over i noget induktiv varme.hpo skrev: ↑23. mar 2021, 22:04Men det hjælper med lidt varme på dem,når der nu ikke er nogen muller i armeneHansH skrev: ↑23. mar 2021, 21:11ratata og dakkedak! Haha, de er noteret![]()
Som Søren siger - der er ikke meget plads at gøre godt med.
Pga. diverse aksler og andet tingeltangel der er i vejen, kan man kun komme til med nøglen pegende lodret ned mod gulvet.
Og hvis bilen blot er jacket op, evt på en buk, så kan det kun blive til skraldenøglen eller noget i sammen længde .... der er ikke plads til forlænger, for så støder man bare i gulvet.
Og da jeg sidst forsøgte, kun med skraldenøglen .... blev det nok lige udstillet at jeg arbejder ved en computer til daglig. Jeg havde simpelt hen ikke kræfter til at rokke dem det mindste.
Denne gang bliver det på lift, hvilket vil sige at når kalorius kommer op under loftet, kan jeg komme ind under den og få en god lang forlænger på nøglen, så jeg kan lave mere moment.
Så bliver det for alvor pinligt, hvis jeg stadig ikke kan få dem løs..![]()
![]()