1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af GranTurismo » 30. okt 2015, 17:36

Jeg har en 1,4 TSI ACT 150 som jeg på et tidspunkt gerne vil have opgraderet en anelse, når garantien engang udløber.

Jeg synes egentlig den trækker pænt fra bunden og op til ca 4000 rpm men kunne godt tænke mig noget mere kraftoverskud mellem 4.000 og 6.000 omdrejninger. Den skal selvfølgelig også have lidt mere i bunden, men dog begrænset - til dels for at effektkruven skal være mere stejl især mellem 4.000 og 5.000 omdrejninger og til dels for at skåne DSG'en.

Jeg vil gerne runde 200 Hk og "nøjes" med 300 Nm, men hvad skal der til? Er det nok med en cat-back, en luftfilterindsats og en custom chiptuning? Jeg vil helst ikke ud i at skifte downpipe, katalysator eller turbo.

Og hvad sidder der egentlig af IC på sådan en? Er den vandkølet som de nye 1,6 TDI eller? Og hvad vil det omtrent give hvis man opgraderer og evt forslag til en nogenlunde plug'n'play løsning?

Har kigget på dette filter:

http://www.bmcairfilters.com/car-filter ... 244_1.aspx

og denne cat-back (med mellempotte):

http://www.supersprint.com/ww-en/sport- ... 150ps.aspx
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af ostetyven » 30. okt 2015, 19:00

kiggede på min vens polo gt 1.4 tsi 150 og det ligner bestemt at der er bygget noget vandkølet ic ind i selve manifoldet
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3200
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lolland/Newplace
Has thanked: 195 times
Been thanked: 154 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af KBoesen » 30. okt 2015, 19:31

Glem den filterindsats. Den giver lige nøjagtigt INGENTING. ;) Hvis du skal have noget upgrade på den front, skal der en helt ny indsugning til.

Og hvis du skal have den til at lave "mange" heste, så kommer du ikke udenom at få upgradet din downpipe. Det er ski vigtigere end at få anden cat-back på.
Og som du selv vidst har været inde på, så får den jo en herlig lyd den lille maskine, hvis du bare fjerner mellempotten på den.

Men start med downpipe, insugning og chip, så skulle du meget gerne være omkring de 190-200 hk og det moment du nu engang ønsker. :)
Senest rettet af KBoesen 31. okt 2015, 15:13, rettet i alt 1 gang.
Volvo XC60 D5 Momentum - Kadett'en

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3074
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af mart!n » 30. okt 2015, 23:25

Intercooleren ER vandkøler. Og er heller ikke en "konventionel" intercooler som sidder ude i fronten. Den er en del af indsugningmanifolden og sidder lige under din luftfilterkasse. Så den skifter man ikke lige bare med f.eks en frontmonteret.

Det ville også give en længere rørføring som kan give turbolag og muligvis mere modstand som ka gøre at du mister hestekræfter.

Mht Filteret så giver det som KBoesen skriver ingenting.
EA211.png
EA211.png (174.51 KiB) Vist 5757 gange
ic2.png
ic2.png (52.52 KiB) Vist 5733 gange
Køleren til Intercooleren sidder under selve køleren foran.
ic.png
ic.png (35.33 KiB) Vist 5733 gange
Senest rettet af mart!n 31. okt 2015, 01:03, rettet i alt 1 gang.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8882
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 13 times
Been thanked: 37 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Sorens2 » 31. okt 2015, 00:39

ICen er møjeffektiv på dem.
Vandkølet.
Forrør er nok det første jeg ville skifte.
Evt. prøve på feltet om der er forbedring ved at køre uden filter.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Altea TFSI

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 490
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 31. okt 2015, 06:12

Følger med her. Interessant tråd.

Hvor stor er std. Udstødningen??

Og hør lige koldatart på sådan en fætter, hvor mellempotten er fjernet. Lyder godt gnaven.
Ved dog ikke med resonans?

http://youtu.be/9-8N3K8Ezz8

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3074
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af mart!n » 31. okt 2015, 13:45

LAKGT skrev:Hvor stor er std. Udstødningen??
2 tommer. Deler udstødning med 1,4 GTI
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 31. okt 2015, 15:03

Sorens2 skrev:ICen er møjeffektiv på dem.
Vandkølet.
Forrør er nok det første jeg ville skifte.
Evt. prøve på feltet om der er forbedring ved at køre uden filter.
Jeg er godt klar over at forrøret alene nok vil give mere end en cat-back. Men bilen skal bruges som daily driver formodentlig over en årrække og jeg vil gerne have en bil som kan synes i en hvilken som helst synshal også hvis der i fremtiden skulle blive målt på andet end co2 ved syn. Derfor er jeg ikke så vild med tanken om at skulle skifte forrør og kat.

Luftfilteret fornemmer jeg på svarene ikke vil give det store, så spørgsmålet er vel egentlig hvor meget en cat-back giver uden udskiftning af forrør og kat. Det lavere modtryk som er i en mellempotte og en bagpotte fra eksempelvis Supersprint, hvad vil det gøre for turboens performance? Vil den kunne lave tryk ved et lidt lavere omdrejningstal, vil det kun give noget i toppen eller begge dele?

Jeg behøver ikke hverken 220 eller 250 heste. Kan den bare lige komme over 200, så er det fint nok til mig. En chiptuning alene giver vel omkring 180-190 Hk så det er nok kun omkring 20 Hk mere end det jeg gerne vil have.

Mht. udstødning er jeg ved at være så gammel at jeg ikke gider "unødig larm". Jeg er ikke til non-resonated cat-back eller original bagpotte uden mellempotte. Jeg foretrækker lyden primært kommer bagfra.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 31. okt 2015, 21:17

For illustrationens skyld poster jeg lige nogle kurver, jeg har lavet i et regneark, så folk kan få en idé om hvordan det er jeg gerne vil have moment- og effektkurverne til at forløbe. Hvor tidligt turboen laver tryk må man tage med et gran salt, det er mere forløbet op gennem omdrejningerne som jeg ønsker at illustrere...
Vedhæftede filer
Effekt&momentkurve200300.jpg
Effekt&momentkurve200300.jpg (100.72 KiB) Vist 5546 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3019
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Charlimike » 31. okt 2015, 21:39

Fin kurve i teorien, dog ligner det mere en diesel kurve minus top rpm naturligvis.

Der er dog ingen som laver max rpm ved RPM som lovet.. Især benzin, de ligger tit ved 2500+ rpm. De tidlige, gælder også diesel ligger ca. på 1800 rpm.. og det sker faktisk ikke så tit. Selvfølgelig er det også vigtigt at den laver moment under max. punktet.

Min diesel er opgivet til 184/380, momentet ved 1750 rpm. NM i praksis 407 ved 2500 rpm. Tunet 502 nm ved ca. 2100 rpm.. Heldigvis kommer de ikke under 2000rpm.. men dog massere power langt under max moment.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 31. okt 2015, 22:36

Charlimike skrev:Fin kurve i teorien, dog ligner det mere en diesel kurve minus top rpm naturligvis.

Der er dog ingen som laver max rpm ved RPM som lovet.. Især benzin, de ligger tit ved 2500+ rpm. De tidlige, gælder også diesel ligger ca. på 1800 rpm.. og det sker faktisk ikke så tit. Selvfølgelig er det også vigtigt at den laver moment under max. punktet.

Min diesel er opgivet til 184/380, momentet ved 1750 rpm. NM i praksis 407 ved 2500 rpm. Tunet 502 nm ved ca. 2100 rpm.. Heldigvis kommer de ikke under 2000rpm.. men dog massere power langt under max moment.
Jeg synes faktisk at de nye TSI minder en lidt om en TDI momentmæssigt bortset fra at max omdrejninger selvfølgelig ligger noget højere:

Masser af power i bunden, ved halv max rpm yder motorerne mere end det halve af max effekt. Det giver et godt bundtræk, men til gengæld føles motorerne ikke så inspirerende i den øverste ende af omdrejningsskalaen - netop fordi tilvæksten i Hk ikke er så stor som længere nede i omdrejninger. Og det er netop det jeg gerne vil have ændret lidt på, så overskuddet oppe i omdrejninger omtrent matcher overskuddet længere nede i omdrejninger.

Her kan man til sammenligning se en før-efter kurve fra en chippet BlueGT som tidligere er postet af Hamid:

Billede

Bilen går fra 0-100 på 6,5 sek målt med RaceLogic.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3019
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Charlimike » 1. nov 2015, 09:24

Der ligner min kurve nok lidt mere den du tagnede før, dog kun til 4500 rpm ca. Jeg har ret konstant power, og den er ikke overfølsom over for omdrejninger som en diesel ellers kan være.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (83.6 KiB) Vist 5457 gange
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: SABRO
Has thanked: 60 times
Been thanked: 40 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af RIX » 1. nov 2015, 10:31

Hvad med udstødning fra en wrc model????

peter_dk25
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 14 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af peter_dk25 » 1. nov 2015, 10:57

mart!n skrev:
LAKGT skrev:Hvor stor er std. Udstødningen??
2 tommer. Deler udstødning med 1,4 GTI
De er ikke 100 % identiske. GTI 6R har ikke mellempotte, og røret er 55 mm hele vejen til og på bagpotten.
Blue GT 6R har mellempotte med 55 mm rør før mellempotten, og 50 mm rør til bagpotten, som også har 50 mm rør.
Afgangsrørene er dog 100 % ens på dem begge.

6C versionerne har jeg ikke helt styr på, men ETKA burde give svar....

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 490
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 1. nov 2015, 14:22

Vedr. Udstødning.

Lyder polo gt på samme måde ved koldstart?


http://youtu.be/_LtuyukrF8A

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 1. nov 2015, 22:31

LAKGT skrev:Vedr. Udstødning.

Lyder polo gt på samme måde ved koldstart?


http://youtu.be/_LtuyukrF8A
Altså om den larmer så meget? Nej jeg tror mellempotten er pillet af den dér.

Om den går lidt anderledes/mere ujævnt lige i starten? Ja ofte. Det gør alle de nye små TSI'ere vist. Det er så vidt jeg har forstået noget med at få varme i kat'en.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 1. nov 2015, 22:53

Charlimike skrev:Der ligner min kurve nok lidt mere den du tagnede før, dog kun til 4500 rpm ca. Jeg har ret konstant power, og den er ikke overfølsom over for omdrejninger som en diesel ellers kan være.
Det er altså også bare en super flot kurve den dér!!! Stor ros til tuneren!

Jeg har bemærket at 184'eren ruller senere af og derefter knap så meget som på 150'eren. Og det er lige præcis den forskel jeg ønsker altså bare set i forhold til omdrejningstal selvfølgelig.

Jeg har haft samme oplevelse når jeg har prøvet hhv TSI twincharger 140 vs. 170 og også TDI 140 vs 170. Ikke så stor forskel i bunden men mærkbar forskel i toppen.

Jeg vil gerne ofre lidt i mellemområdet, men vil gerne have turboen til at puste en anelse mere i toppen. Jeg har prøvet at illustrere det i Paint :P Jeg vil altså gerne undvære hhv gul og blå og i stedet få hhv grøn og orange.
Vedhæftede filer
BlueGT200300.jpg
BlueGT200300.jpg (190.45 KiB) Vist 5274 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3019
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 12 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Charlimike » 1. nov 2015, 23:04

Lidt af grunden til at bilen skruger ned er blandet andet turboens evne til at fastholde tryk, og insugnings temp, der skal også være luft nok til slut rpm. Turboen er ret god i 184 tdi motoren, og er af nyeste generation VNT turbo fra Honeywell Garrat. Vandkølet IC bygget sammen med insug hjælper både de nye tdi og tsi. Jeg har VVT på indsugnings siden i min tdi.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184+ FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Denmark

"A problem shared is a problem halved"

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Aeggos » 2. nov 2015, 08:09

Du kunne jo overveje en turbo med en lille smule større kompressor hjul :)

Medmindre du self. Foretrækker at holde alt std

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 2. nov 2015, 14:48

Aeggos skrev:Du kunne jo overveje en turbo med en lille smule større kompressor hjul :)

Medmindre du self. Foretrækker at holde alt std
Det er selvfølgelig en "nem" måde at sikre sig, at turboen kan levere nok effekt i toppen. Hvis jeg skulle opgradere til eksempelvis en hybridturbo, så ville jeg også vælge en turbo-back i stedet for en cat-back. Og så hedder potentialet vel nærmere 230-250 Hk?!? Måske lige i overkanten når jeg nu kan "nøjes" med 201 Hk.

Jeg tænker at der må være billigere at hente de sidste 20'ish Hk ved 6000 rpm. Turbo, turbo-back og map løber vel op i et sted mellem 30 og 40k kr?!?

Jeg havde håbet på at man kunne hente de sidste 10-15% ved en cat-back og eventuelt et luftfilter, men jeg fornemmer på svarene i tråden at det måske er lige optimistisk nok.

Er der nogen som har en idé om hvor meget en catback giver i %vis effektforøgelse og eventuelt også hvor meget en turbo-back giver til sammenligning?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 2. nov 2015, 21:17

Er der nogen som har erfaringer med Friedrich udstødninger? Er det kram eller?

Tænkte på en catback som denne:

http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... nlage.html

Hvis man absolut skal have opgraderet DP på sådan en, for at få den lille pisturbo til at puste lidt mere i toppen, hvilken en passer så på? :D

Denne er vist til Twincharger:

http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... alyst.html

Denne er til 6C 1,8 GTI:

http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... alyst.html

Eller er der andre mærker som laver noget udstødning til 6C/6R udover Supersprint, Miltek og Friedrich som jeg har kigget lidt på?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Aeggos » 2. nov 2015, 21:31

Sorry der er jeg lost ven :)

Jeg sad bare og drømte om at se en GT med upgrade turbo, det er vidst mere eller mindre uprøvet i Dk.

Dhami3
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Dhami3 » 2. nov 2015, 21:31

Den første du hentyder til er Nice jeg har den selv på min catback.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 2. nov 2015, 22:28

Dhami3 skrev:Den første du hentyder til er Nice jeg har den selv på min catback.
Cool. Har du nogen idé om hvad DP gav eller blev det monteret samtidigt?

Og ved du om den passer på en 1,4 TSI ACT 150?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3074
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af mart!n » 2. nov 2015, 23:44

GranTurismo skrev:Og ved du om den passer på en 1,4 TSI ACT 150?
Den catback til 1,4 GTI passer på.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Dhami3
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af Dhami3 » 3. nov 2015, 00:30

Skriv til Astina.dk de kan hjælpe med hvilken en der passer på.. Men jeg mener den passer.
Har ikke DP på endnu venter lidt endnu med det pga garanti :) har heller ik haft min på rullefelt endnu

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5016
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 220 times
Been thanked: 195 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af GranTurismo » 3. nov 2015, 06:10

mart!n skrev:
GranTurismo skrev:Og ved du om den passer på en 1,4 TSI ACT 150?
Den catback til 1,4 GTI passer på.
Det var nu den øverste downpipe Dhami3 mente, tror jeg.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Dhami3
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk

Indlæg af Dhami3 » 3. nov 2015, 09:53

ImageUploadedByTapatalk1446540772.118767.jpg
ImageUploadedByTapatalk1446540772.118767.jpg (39.13 KiB) Vist 5076 gange
Det her er sat på fra cat og bagud har ikke DP endnu

Jeg har først lige opdaget i snakker om polo og ikke golf :-/

evilxxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Driver Tuning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af evilxxx » 3. nov 2015, 12:14

Drop både Cat-Back og indsatsfilter hvis du gør det pga. Performance, du vil ikke have lyden siger du, så du får ikke det du forventer at få fra bilen.
Chip din bil som den er std. Istedet sørg for tændrør, brændstof filter, tændspoler er nye og fuld funktions dygtige , og med Vpower( gode brændstof) kan du ramme 190+.... Hvis den bil skal lave 200 + HK med std setup kan det kun opnås med bedre brændstof eller WMI ingen er delene er en mulighed for dig...

Det er en fin måde at illustrere din ønskede kurve på , i og med du har en DSG så vil din moment kurve automatisk ligne den du selv har tegnet og ikke den jeg har lavet... Mht til topeffekt , turboen på den maskine eller generelt den maskine er opbygget således at maks effekt leveres omkring 5000-5500 rpm hvor redline gå til 6500 rpm... At bede om mere ladetryk eller forsøge på holde ladetryk med tænding op i det felt er ikke sund for denne turbo ... Skal du lave 200 HK så bliver den stadig mellem 5000-5500 rpm og der skal der bruges nogle fysiske tricks omkring ladetryk styring... Men igen det er ikke anbefalet...
50285050

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 490
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang

Indlæg af LAKGT » 3. nov 2015, 22:36

Er de 161hk og 264nm niveauet for hvad de yder standard ?

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"