1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk
Jeg har en 1,4 TSI ACT 150 som jeg på et tidspunkt gerne vil have opgraderet en anelse, når garantien engang udløber.
Jeg synes egentlig den trækker pænt fra bunden og op til ca 4000 rpm men kunne godt tænke mig noget mere kraftoverskud mellem 4.000 og 6.000 omdrejninger. Den skal selvfølgelig også have lidt mere i bunden, men dog begrænset - til dels for at effektkruven skal være mere stejl især mellem 4.000 og 5.000 omdrejninger og til dels for at skåne DSG'en.
Jeg vil gerne runde 200 Hk og "nøjes" med 300 Nm, men hvad skal der til? Er det nok med en cat-back, en luftfilterindsats og en custom chiptuning? Jeg vil helst ikke ud i at skifte downpipe, katalysator eller turbo.
Og hvad sidder der egentlig af IC på sådan en? Er den vandkølet som de nye 1,6 TDI eller? Og hvad vil det omtrent give hvis man opgraderer og evt forslag til en nogenlunde plug'n'play løsning?
Har kigget på dette filter:
http://www.bmcairfilters.com/car-filter ... 244_1.aspx
og denne cat-back (med mellempotte):
http://www.supersprint.com/ww-en/sport- ... 150ps.aspx
Jeg synes egentlig den trækker pænt fra bunden og op til ca 4000 rpm men kunne godt tænke mig noget mere kraftoverskud mellem 4.000 og 6.000 omdrejninger. Den skal selvfølgelig også have lidt mere i bunden, men dog begrænset - til dels for at effektkruven skal være mere stejl især mellem 4.000 og 5.000 omdrejninger og til dels for at skåne DSG'en.
Jeg vil gerne runde 200 Hk og "nøjes" med 300 Nm, men hvad skal der til? Er det nok med en cat-back, en luftfilterindsats og en custom chiptuning? Jeg vil helst ikke ud i at skifte downpipe, katalysator eller turbo.
Og hvad sidder der egentlig af IC på sådan en? Er den vandkølet som de nye 1,6 TDI eller? Og hvad vil det omtrent give hvis man opgraderer og evt forslag til en nogenlunde plug'n'play løsning?
Har kigget på dette filter:
http://www.bmcairfilters.com/car-filter ... 244_1.aspx
og denne cat-back (med mellempotte):
http://www.supersprint.com/ww-en/sport- ... 150ps.aspx
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
kiggede på min vens polo gt 1.4 tsi 150 og det ligner bestemt at der er bygget noget vandkølet ic ind i selve manifoldet
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3358
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 262 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Glem den filterindsats. Den giver lige nøjagtigt INGENTING. Hvis du skal have noget upgrade på den front, skal der en helt ny indsugning til.
Og hvis du skal have den til at lave "mange" heste, så kommer du ikke udenom at få upgradet din downpipe. Det er ski vigtigere end at få anden cat-back på.
Og som du selv vidst har været inde på, så får den jo en herlig lyd den lille maskine, hvis du bare fjerner mellempotten på den.
Men start med downpipe, insugning og chip, så skulle du meget gerne være omkring de 190-200 hk og det moment du nu engang ønsker.
Og hvis du skal have den til at lave "mange" heste, så kommer du ikke udenom at få upgradet din downpipe. Det er ski vigtigere end at få anden cat-back på.
Og som du selv vidst har været inde på, så får den jo en herlig lyd den lille maskine, hvis du bare fjerner mellempotten på den.
Men start med downpipe, insugning og chip, så skulle du meget gerne være omkring de 190-200 hk og det moment du nu engang ønsker.
Senest rettet af KBoesen 31. okt 2015, 15:13, rettet i alt 1 gang.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Intercooleren ER vandkøler. Og er heller ikke en "konventionel" intercooler som sidder ude i fronten. Den er en del af indsugningmanifolden og sidder lige under din luftfilterkasse. Så den skifter man ikke lige bare med f.eks en frontmonteret.
Det ville også give en længere rørføring som kan give turbolag og muligvis mere modstand som ka gøre at du mister hestekræfter.
Mht Filteret så giver det som KBoesen skriver ingenting.
Køleren til Intercooleren sidder under selve køleren foran.
Det ville også give en længere rørføring som kan give turbolag og muligvis mere modstand som ka gøre at du mister hestekræfter.
Mht Filteret så giver det som KBoesen skriver ingenting.
Køleren til Intercooleren sidder under selve køleren foran.
Senest rettet af mart!n 31. okt 2015, 01:03, rettet i alt 1 gang.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
ICen er møjeffektiv på dem.
Vandkølet.
Forrør er nok det første jeg ville skifte.
Evt. prøve på feltet om der er forbedring ved at køre uden filter.
Vandkølet.
Forrør er nok det første jeg ville skifte.
Evt. prøve på feltet om der er forbedring ved at køre uden filter.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Følger med her. Interessant tråd.
Hvor stor er std. Udstødningen??
Og hør lige koldatart på sådan en fætter, hvor mellempotten er fjernet. Lyder godt gnaven.
Ved dog ikke med resonans?
http://youtu.be/9-8N3K8Ezz8
Hvor stor er std. Udstødningen??
Og hør lige koldatart på sådan en fætter, hvor mellempotten er fjernet. Lyder godt gnaven.
Ved dog ikke med resonans?
http://youtu.be/9-8N3K8Ezz8
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
2 tommer. Deler udstødning med 1,4 GTILAKGT skrev:Hvor stor er std. Udstødningen??
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Jeg er godt klar over at forrøret alene nok vil give mere end en cat-back. Men bilen skal bruges som daily driver formodentlig over en årrække og jeg vil gerne have en bil som kan synes i en hvilken som helst synshal også hvis der i fremtiden skulle blive målt på andet end co2 ved syn. Derfor er jeg ikke så vild med tanken om at skulle skifte forrør og kat.Sorens2 skrev:ICen er møjeffektiv på dem.
Vandkølet.
Forrør er nok det første jeg ville skifte.
Evt. prøve på feltet om der er forbedring ved at køre uden filter.
Luftfilteret fornemmer jeg på svarene ikke vil give det store, så spørgsmålet er vel egentlig hvor meget en cat-back giver uden udskiftning af forrør og kat. Det lavere modtryk som er i en mellempotte og en bagpotte fra eksempelvis Supersprint, hvad vil det gøre for turboens performance? Vil den kunne lave tryk ved et lidt lavere omdrejningstal, vil det kun give noget i toppen eller begge dele?
Jeg behøver ikke hverken 220 eller 250 heste. Kan den bare lige komme over 200, så er det fint nok til mig. En chiptuning alene giver vel omkring 180-190 Hk så det er nok kun omkring 20 Hk mere end det jeg gerne vil have.
Mht. udstødning er jeg ved at være så gammel at jeg ikke gider "unødig larm". Jeg er ikke til non-resonated cat-back eller original bagpotte uden mellempotte. Jeg foretrækker lyden primært kommer bagfra.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
For illustrationens skyld poster jeg lige nogle kurver, jeg har lavet i et regneark, så folk kan få en idé om hvordan det er jeg gerne vil have moment- og effektkurverne til at forløbe. Hvor tidligt turboen laver tryk må man tage med et gran salt, det er mere forløbet op gennem omdrejningerne som jeg ønsker at illustrere...
- Vedhæftede filer
-
- Effekt&momentkurve200300.jpg (100.72 KiB) Vist 7291 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3245
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Fin kurve i teorien, dog ligner det mere en diesel kurve minus top rpm naturligvis.
Der er dog ingen som laver max rpm ved RPM som lovet.. Især benzin, de ligger tit ved 2500+ rpm. De tidlige, gælder også diesel ligger ca. på 1800 rpm.. og det sker faktisk ikke så tit. Selvfølgelig er det også vigtigt at den laver moment under max. punktet.
Min diesel er opgivet til 184/380, momentet ved 1750 rpm. NM i praksis 407 ved 2500 rpm. Tunet 502 nm ved ca. 2100 rpm.. Heldigvis kommer de ikke under 2000rpm.. men dog massere power langt under max moment.
Der er dog ingen som laver max rpm ved RPM som lovet.. Især benzin, de ligger tit ved 2500+ rpm. De tidlige, gælder også diesel ligger ca. på 1800 rpm.. og det sker faktisk ikke så tit. Selvfølgelig er det også vigtigt at den laver moment under max. punktet.
Min diesel er opgivet til 184/380, momentet ved 1750 rpm. NM i praksis 407 ved 2500 rpm. Tunet 502 nm ved ca. 2100 rpm.. Heldigvis kommer de ikke under 2000rpm.. men dog massere power langt under max moment.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Jeg synes faktisk at de nye TSI minder en lidt om en TDI momentmæssigt bortset fra at max omdrejninger selvfølgelig ligger noget højere:Charlimike skrev:Fin kurve i teorien, dog ligner det mere en diesel kurve minus top rpm naturligvis.
Der er dog ingen som laver max rpm ved RPM som lovet.. Især benzin, de ligger tit ved 2500+ rpm. De tidlige, gælder også diesel ligger ca. på 1800 rpm.. og det sker faktisk ikke så tit. Selvfølgelig er det også vigtigt at den laver moment under max. punktet.
Min diesel er opgivet til 184/380, momentet ved 1750 rpm. NM i praksis 407 ved 2500 rpm. Tunet 502 nm ved ca. 2100 rpm.. Heldigvis kommer de ikke under 2000rpm.. men dog massere power langt under max moment.
Masser af power i bunden, ved halv max rpm yder motorerne mere end det halve af max effekt. Det giver et godt bundtræk, men til gengæld føles motorerne ikke så inspirerende i den øverste ende af omdrejningsskalaen - netop fordi tilvæksten i Hk ikke er så stor som længere nede i omdrejninger. Og det er netop det jeg gerne vil have ændret lidt på, så overskuddet oppe i omdrejninger omtrent matcher overskuddet længere nede i omdrejninger.
Her kan man til sammenligning se en før-efter kurve fra en chippet BlueGT som tidligere er postet af Hamid:
Bilen går fra 0-100 på 6,5 sek målt med RaceLogic.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3245
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Der ligner min kurve nok lidt mere den du tagnede før, dog kun til 4500 rpm ca. Jeg har ret konstant power, og den er ikke overfølsom over for omdrejninger som en diesel ellers kan være.
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (83.6 KiB) Vist 7202 gange
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6810
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Hvad med udstødning fra en wrc model????
-
- Medlem
- Indlæg: 530
- Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
De er ikke 100 % identiske. GTI 6R har ikke mellempotte, og røret er 55 mm hele vejen til og på bagpotten.mart!n skrev:2 tommer. Deler udstødning med 1,4 GTILAKGT skrev:Hvor stor er std. Udstødningen??
Blue GT 6R har mellempotte med 55 mm rør før mellempotten, og 50 mm rør til bagpotten, som også har 50 mm rør.
Afgangsrørene er dog 100 % ens på dem begge.
6C versionerne har jeg ikke helt styr på, men ETKA burde give svar....
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Altså om den larmer så meget? Nej jeg tror mellempotten er pillet af den dér.LAKGT skrev:Vedr. Udstødning.
Lyder polo gt på samme måde ved koldstart?
http://youtu.be/_LtuyukrF8A
Om den går lidt anderledes/mere ujævnt lige i starten? Ja ofte. Det gør alle de nye små TSI'ere vist. Det er så vidt jeg har forstået noget med at få varme i kat'en.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Det er altså også bare en super flot kurve den dér!!! Stor ros til tuneren!Charlimike skrev:Der ligner min kurve nok lidt mere den du tagnede før, dog kun til 4500 rpm ca. Jeg har ret konstant power, og den er ikke overfølsom over for omdrejninger som en diesel ellers kan være.
Jeg har bemærket at 184'eren ruller senere af og derefter knap så meget som på 150'eren. Og det er lige præcis den forskel jeg ønsker altså bare set i forhold til omdrejningstal selvfølgelig.
Jeg har haft samme oplevelse når jeg har prøvet hhv TSI twincharger 140 vs. 170 og også TDI 140 vs 170. Ikke så stor forskel i bunden men mærkbar forskel i toppen.
Jeg vil gerne ofre lidt i mellemområdet, men vil gerne have turboen til at puste en anelse mere i toppen. Jeg har prøvet at illustrere det i Paint Jeg vil altså gerne undvære hhv gul og blå og i stedet få hhv grøn og orange.
- Vedhæftede filer
-
- BlueGT200300.jpg (190.45 KiB) Vist 7019 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3245
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Lidt af grunden til at bilen skruger ned er blandet andet turboens evne til at fastholde tryk, og insugnings temp, der skal også være luft nok til slut rpm. Turboen er ret god i 184 tdi motoren, og er af nyeste generation VNT turbo fra Honeywell Garrat. Vandkølet IC bygget sammen med insug hjælper både de nye tdi og tsi. Jeg har VVT på indsugnings siden i min tdi.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Du kunne jo overveje en turbo med en lille smule større kompressor hjul
Medmindre du self. Foretrækker at holde alt std
Medmindre du self. Foretrækker at holde alt std
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Det er selvfølgelig en "nem" måde at sikre sig, at turboen kan levere nok effekt i toppen. Hvis jeg skulle opgradere til eksempelvis en hybridturbo, så ville jeg også vælge en turbo-back i stedet for en cat-back. Og så hedder potentialet vel nærmere 230-250 Hk?!? Måske lige i overkanten når jeg nu kan "nøjes" med 201 Hk.Aeggos skrev:Du kunne jo overveje en turbo med en lille smule større kompressor hjul
Medmindre du self. Foretrækker at holde alt std
Jeg tænker at der må være billigere at hente de sidste 20'ish Hk ved 6000 rpm. Turbo, turbo-back og map løber vel op i et sted mellem 30 og 40k kr?!?
Jeg havde håbet på at man kunne hente de sidste 10-15% ved en cat-back og eventuelt et luftfilter, men jeg fornemmer på svarene i tråden at det måske er lige optimistisk nok.
Er der nogen som har en idé om hvor meget en catback giver i %vis effektforøgelse og eventuelt også hvor meget en turbo-back giver til sammenligning?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Er der nogen som har erfaringer med Friedrich udstødninger? Er det kram eller?
Tænkte på en catback som denne:
http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... nlage.html
Hvis man absolut skal have opgraderet DP på sådan en, for at få den lille pisturbo til at puste lidt mere i toppen, hvilken en passer så på?
Denne er vist til Twincharger:
http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... alyst.html
Denne er til 6C 1,8 GTI:
http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... alyst.html
Eller er der andre mærker som laver noget udstødning til 6C/6R udover Supersprint, Miltek og Friedrich som jeg har kigget lidt på?
Tænkte på en catback som denne:
http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... nlage.html
Hvis man absolut skal have opgraderet DP på sådan en, for at få den lille pisturbo til at puste lidt mere i toppen, hvilken en passer så på?
Denne er vist til Twincharger:
http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... alyst.html
Denne er til 6C 1,8 GTI:
http://www.fms-tuning.de/product_info.p ... alyst.html
Eller er der andre mærker som laver noget udstødning til 6C/6R udover Supersprint, Miltek og Friedrich som jeg har kigget lidt på?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Sorry der er jeg lost ven
Jeg sad bare og drømte om at se en GT med upgrade turbo, det er vidst mere eller mindre uprøvet i Dk.
Jeg sad bare og drømte om at se en GT med upgrade turbo, det er vidst mere eller mindre uprøvet i Dk.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Den første du hentyder til er Nice jeg har den selv på min catback.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Cool. Har du nogen idé om hvad DP gav eller blev det monteret samtidigt?Dhami3 skrev:Den første du hentyder til er Nice jeg har den selv på min catback.
Og ved du om den passer på en 1,4 TSI ACT 150?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Den catback til 1,4 GTI passer på.GranTurismo skrev:Og ved du om den passer på en 1,4 TSI ACT 150?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Skriv til Astina.dk de kan hjælpe med hvilken en der passer på.. Men jeg mener den passer.
Har ikke DP på endnu venter lidt endnu med det pga garanti har heller ik haft min på rullefelt endnu
Har ikke DP på endnu venter lidt endnu med det pga garanti har heller ik haft min på rullefelt endnu
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 376 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Det var nu den øverste downpipe Dhami3 mente, tror jeg.mart!n skrev:Den catback til 1,4 GTI passer på.GranTurismo skrev:Og ved du om den passer på en 1,4 TSI ACT 150?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. jun 2015, 10:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mange Hk
Jeg har først lige opdaget i snakker om polo og ikke golf :-/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 9. nov 2013, 17:46
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Drop både Cat-Back og indsatsfilter hvis du gør det pga. Performance, du vil ikke have lyden siger du, så du får ikke det du forventer at få fra bilen.
Chip din bil som den er std. Istedet sørg for tændrør, brændstof filter, tændspoler er nye og fuld funktions dygtige , og med Vpower( gode brændstof) kan du ramme 190+.... Hvis den bil skal lave 200 + HK med std setup kan det kun opnås med bedre brændstof eller WMI ingen er delene er en mulighed for dig...
Det er en fin måde at illustrere din ønskede kurve på , i og med du har en DSG så vil din moment kurve automatisk ligne den du selv har tegnet og ikke den jeg har lavet... Mht til topeffekt , turboen på den maskine eller generelt den maskine er opbygget således at maks effekt leveres omkring 5000-5500 rpm hvor redline gå til 6500 rpm... At bede om mere ladetryk eller forsøge på holde ladetryk med tænding op i det felt er ikke sund for denne turbo ... Skal du lave 200 HK så bliver den stadig mellem 5000-5500 rpm og der skal der bruges nogle fysiske tricks omkring ladetryk styring... Men igen det er ikke anbefalet...
Chip din bil som den er std. Istedet sørg for tændrør, brændstof filter, tændspoler er nye og fuld funktions dygtige , og med Vpower( gode brændstof) kan du ramme 190+.... Hvis den bil skal lave 200 + HK med std setup kan det kun opnås med bedre brændstof eller WMI ingen er delene er en mulighed for dig...
Det er en fin måde at illustrere din ønskede kurve på , i og med du har en DSG så vil din moment kurve automatisk ligne den du selv har tegnet og ikke den jeg har lavet... Mht til topeffekt , turboen på den maskine eller generelt den maskine er opbygget således at maks effekt leveres omkring 5000-5500 rpm hvor redline gå til 6500 rpm... At bede om mere ladetryk eller forsøge på holde ladetryk med tænding op i det felt er ikke sund for denne turbo ... Skal du lave 200 HK så bliver den stadig mellem 5000-5500 rpm og der skal der bruges nogle fysiske tricks omkring ladetryk styring... Men igen det er ikke anbefalet...
50285050
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1,4 TSI ACT 150 + Catback + luftfilterindsats. Hvor mang
Er de 161hk og 264nm niveauet for hvad de yder standard ?