Udstødning Golf V R32

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
King
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udstødning Golf V R32

Indlæg af King » 30. jul 2012, 20:57

Hej,

Jeg er kommet til at stå i lidt af et dilemma. Nogle vil sikkert mene jeg er lettere åndssvag men mit problem er følgende. ;)

Jeg fik for et par måneder siden monteret en milltek non resonated udstødning på bilen. Udstødningen lyder super sprød når den får lidt gas. Mit problem med den er at når man kører med jævn hastighed mellem 21-2500 omdrejninger er der rigtig meget resonans inde i bilen. Det var så slemt at jeg valgte at bestille en mellempotte.
Den er så blevet monteret i dag, og er du sunshine den virker. Desværre alt for meget. Bilen er blevet meget meget stille og yderst kultiveret. Det var jo ikke en del af planen... ;)

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at få noget mere lyd, uden jeg skal skal tilbage til at fjerne mellempotten igen.
Kan man evt. fjerne noget af "indholdet" i bagpotten, eller er det alligevel et nummer for vildt?
Der er jo en del andre producenter der laver udstødninger til sådan en bil, så måske jeg skal prøve et andet mærke? Nogle forslag til hvad jeg skal forsøge mig med?

På forhånd tak.

/Henrik
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

KD
Aktiv medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Udstødning Golf V R32

Indlæg af KD » 30. jul 2012, 21:44

Nu er min vogn desværre ikke en R32. Men den har fået en udstødning på fra en alm. Cupra 1P - og indholdet/lyddæmpningen er pillet ud af bagpotten, og lidt af mellempotten. Der er stadig lidt resonans, men ikke som før da der slet ikke var noget i hverken mellem- eller bagpotten. Og den 'larmer' først når man træder til den. (Ja! Ved godt det er begrænset hvad der er af lyd i en 1.6 :lol: )

Nu hørte jeg din R32 til VW Træffet, og hvis der er kommet en mellempotte på i mellemtiden, så ville jeg prøve at fjerne lidt i bagpotten - måske lidt af gangen så man kan se hvad det giver af resultater. :)
Audi RS6 4.0TFSI
VW Golf 7 1.2TSI

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 31. jul 2012, 12:25

Mølle på resonated så lyder den nok godt igen :mrgreen: :mrgreen:
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 31. jul 2012, 15:51

banan manifold fra miltek og deres metalkatte,så bliver du glad igen ;)
det med og pille lidt i potten ja lykkedes det første gang er det jo super tit skal der flere gange til og så den jo helt sikkert ødelagt

VH:

Besvar

Tilbage til "Udstødning"