Hvad gør man ved sådanne rust pletter??

Besvar
hrnielsen
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad gør man ved sådanne rust pletter??

Indlæg af hrnielsen » 14. apr 2009, 19:55

Hej

Måske et dumt sp. Men jeg er ikke vant til at "døje" med med rust på min bil før jeg købte min Passat fra 2004 (kørte i pug før ;) )
Jeg vil gerne høre hvad man gør, hvis man gør noget, ved de rust pletter der er bil billederene :?:
Der er flere en den jeg har taget billede af. Nogle af dem der er på dørene kan poleres væk, men ikke alle..

Hvis jeg gør noget nu, bliver det vil bare værre eller grimt....Men skal jeg så bare vente til bilen skal omlakkeres :?

Jeg er nok lidt skuffet allerede at se begyndende rust på en Passat fra 2004 når min pug fra 2000 ikke havde det mindste.
Er det hvad man kan forvente af en VW :?:
P1010228(1).JPG
P1010228(1).JPG (225.99 KiB) Vist 3953 gange
P1010226(1).JPG
P1010226(1).JPG (208.12 KiB) Vist 3952 gange

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
VCDS ejer: Ja

Re: Hvad gør man ved sådanne rust pletter??

Indlæg af GolfTDI » 14. apr 2009, 21:24

Den udvendige ligner flyverust. F.eks fra slidte bremser eller lignende. Det andet ville jeg køre til importøren med. Det ligner for mig, indefra kommende rust.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 14. apr 2009, 21:40

Enig - nr 2 er flyverust og kan poleres væk ganske nemt.
Nr 1 ligner en bund af en dør, og det er super træls, men jeg tror ikke du skal regne med at VW dækker - hvor er det henne?

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af DeCain » 14. apr 2009, 21:44

Glintborg skrev:Den udvendige ligner flyverust. F.eks fra slidte bremser eller lignende.
Ahh mon ik det er fra en Opel?
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

woll
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland

Indlæg af woll » 14. apr 2009, 22:53

hrnielsen skrev:Hej

Måske et dumt sp. Men jeg er ikke vant til at "døje" med med rust på min bil før jeg købte min Passat fra 2004 (kørte i pug før ;) )
Jeg vil gerne høre hvad man gør, hvis man gør noget, ved de rust pletter der er bil billederene :?:
Der er flere en den jeg har taget billede af. Nogle af dem der er på dørene kan poleres væk, men ikke alle..

Hvis jeg gør noget nu, bliver det vil bare værre eller grimt....Men skal jeg så bare vente til bilen skal omlakkeres :?

Jeg er nok lidt skuffet allerede at se begyndende rust på en Passat fra 2004 når min pug fra 2000 ikke havde det mindste.
Er det hvad man kan forvente af en VW :?:
Jeg er helt enig med dig i at det er dårligt med rust i en bil fra 2004, og faktisk tror jeg det er lidt for kendt hos VAG. Jeg har selv for nylig købt en Passat fra August 2005, og her har jeg desværre også fundet rust i bagklappen lignende det du har under døren.

Jeg vil helt sikkert anbefale dig at forsøge det dækket af rust garantien, hvilket bør være rimeligt for det under døren.
Den overfladiske plet ligner flyverust, hvilket du "bare" polere væk, som andre skriver.

Det kunne være godt med billeder på VAGcars af rust på VAG med info om forløb om dækning eller ikke dækning, der kunne evt. oprettes en tråd med dette.

VH

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem

Indlæg af GolfTDI » 15. apr 2009, 06:14

DeCain skrev:
Glintborg skrev:Den udvendige ligner flyverust. F.eks fra slidte bremser eller lignende.
Ahh mon ik det er fra en Opel?
Ja man skal passe på med hvem man parkerer ved siden af :D

Jeg tror du har en meget god chance for at få det rust i døren dækket. Det er kun et enkel sted der er hul i lakken, så det må jo være noget der kommer indefra.
Mvh GolfTDI

Hehr
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Billund
Kontakt:

Indlæg af Hehr » 15. apr 2009, 12:42

Vil mene garantien dækker dette.

Min den gamle havde en pug og efter 5 år opdagede de noget rust i motorhjelmen, til et service. De skiftede hele motorhjelmen u.b.

hrnielsen
Helt nyt medlem

Indlæg af hrnielsen » 15. apr 2009, 17:48

Tak for alle svarende....

Vil prøve at køre forbi sølvsteen i Viborg med døren.

For lige at forstå "flyverust" helt.... Betyder det at der ikke er hul i lakken men "bare" noget rust der sidder rigtigt godt fast uden på lakken :?:

Hvad sker der hvis man ikke opdager alle pletter og får dem poleret væk. Vil selve bilen så begyde at ruste :?:

Endnu en gang tak....

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1012 times
Kontakt:

Indlæg af i-s » 16. apr 2009, 09:32

hrnielsen skrev:Tak for alle svarende....

For lige at forstå "flyverust" helt.... Betyder det at der ikke er hul i lakken men "bare" noget rust der sidder rigtigt godt fast uden på lakken :?:

Hvad sker der hvis man ikke opdager alle pletter og får dem poleret væk. Vil selve bilen så begyde at ruste :?:

Endnu en gang tak....
Garantien dækker ikke før det er gennemtæret.
Så du kan gøre 2 ting:
1. Få et dok. fra et vw værksted at du må udbedre skaden (for egen regning) og rustgarantien så stadig gælder.
2. Køre videre og vente på der går hul og leve med det ser træls ud indtil da.
/Søren.

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem

Indlæg af GolfTDI » 16. apr 2009, 16:03

i-s skrev: Garantien dækker ikke før det er gennemtæret.
Så du kan gøre 2 ting:
1. Få et dok. fra et vw værksted at du må udbedre skaden (for egen regning) og rustgarantien så stadig gælder.

Det er nu ikke helt rigtigt. Vi har før fået noget dækket af rustgarantien, selvom der ikke var en gennemtæring.
De er ikke altid de er så kantede, som mange herinde kan få det til at lyde!
Mvh GolfTDI

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1012 times
Kontakt:

Indlæg af i-s » 16. apr 2009, 18:25

Glintborg skrev:
i-s skrev: Garantien dækker ikke før det er gennemtæret.
Så du kan gøre 2 ting:

Det er nu ikke helt rigtigt. Vi har før fået noget dækket af rustgarantien, selvom der ikke var en gennemtæring.
De er ikke altid de er så kantede, som mange herinde kan få det til at lyde!
Jeg ved nu ikke .... sidst min var til undervognsbehandling fik den en note om at sealingen forest i motorhjælmen var løs og der var antydning af rust under.
Jeg var ude ved VW og det kunne de også konstatere og de var også enige i at hvis man fjernede sealingen og sleb den næsten ikke eksisterende rust væk + lagde en ny sealing + maling så ville problemet være væk. De var også enige i, at hvis man ikke gjorde noget ville det udvikle sig.
I henhold til rustgarantien, der netop taler om gennemtæring valgte de så ikke at ville gøre noget ved det !
Så de gav mig de 2 muligheder jeg listede op. Jeg valgte nr. 1. Fjernede selv sealingen - gav metallet en tur med en spot sandblæser så det blev rå metal. Grundede, sealede og malede det med en pensel. Pris 100 kr + nu har jeg et stykke papir hvor de skriver at rustgarantien stadig gælder selv om jeg har repareret på det.
Så jooo jeg synes nu de er ret firkantede. Normalt mener VW at hvis der ikke direkte er gennemtæring med desideret hul, så er det en lakskade :shock: og da der vistnok kun er 2 års garanti på lakken, så ender de fleste der.
/Søren.

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem

Indlæg af GolfTDI » 16. apr 2009, 19:44

Okay, ja der findes selvfølgelig sager hvor man ikke får medhold. Det er ikke altid nemt at vurdere, men personligt synes jeg de fleste går igennem på garantien. Der er altid nogle der ikke får, selvom de har en god sag. Hvorfor ved jeg ikke, det er lidt forskelligt.
Men hvis man opdager noget indenfor de første 3 år (lak garanti) plejer der ikke at være problemer synes jeg ikke. Men det hjælper selvfølgelig ikke efter de 3 år :?
Har selv en bagklap som ser lidt træls ud i bunden, sikkert efter en utæt viskermotor. Den har jeg selv rengjort så godt som muligt og givet det en masse tynd olie. Hvis jeg skal have på garanti er jeg også bange for den skal være gennemtærret. Der er stadig 6 års rustgaranti på klappen, men gider ikke alt det bøvl som der er ved det. Det er nok heller ikke nemt at få noget dækket de sidste år.
Mvh GolfTDI

hrnielsen
Helt nyt medlem

Indlæg af hrnielsen » 30. apr 2009, 19:01

i-s skrev:
Glintborg skrev:
i-s skrev: Jeg valgte nr. 1. Fjernede selv sealingen - gav metallet en tur med en spot sandblæser så det blev rå metal. Grundede, sealede og malede det med en pensel. Pris 100 kr + nu har jeg et stykke papir hvor de skriver at rustgarantien stadig gælder selv om jeg har repareret på det.
Så jooo jeg synes nu de er ret firkantede. Normalt mener VW at hvis der ikke direkte er gennemtæring med desideret hul, så er det en lakskade :shock: og da der vistnok kun er 2 års garanti på lakken, så ender de fleste der.
Joo men det er jo ikke alle der kan (har mulighed for) lave sådan noget selv. At man køre VW betyder vel ikke, at man skal have et lille autoværksted for at holde bilen kørende ;)

Kenneth_K
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af Kenneth_K » 1. maj 2009, 09:21

Ja det er korrekt flyverust er bare rust der sætter sig hist og pist på lakken. Sidst jeg vaskede bil opdagede jeg selv, at jeg havde flere klatter af flyverust på min bagkofanger. Det vil ihvertfald undre mig meget hvis den er ved at ruste indefra :lol: Så det er bare rust der lægger sig ovenpå lakken, og som der bliver sagt vil det kunne poleres væk.
hrnielsen skrev:Tak for alle svarende....

Endnu en gang tak....
NU: Seat Altea FR 2.0 TDI

Besvar

Tilbage til "Karosseri"