Glintborg skrev:i-s skrev:
Garantien dækker ikke før det er gennemtæret.
Så du kan gøre 2 ting:
1. Få et dok. fra et vw værksted at du må udbedre skaden (for egen regning) og rustgarantien så stadig gælder.
2. Køre videre og vente på der går hul og leve med det ser træls ud indtil da.
Det er nu ikke helt rigtigt. Vi har før fået noget dækket af rustgarantien, selvom der ikke var en gennemtæring.
De er ikke altid de er så kantede, som mange herinde kan få det til at lyde!
Jeg ved nu ikke .... sidst min var til undervognsbehandling fik den en note om at sealingen forest i motorhjælmen var løs og der var antydning af rust under.
Jeg var ude ved VW og det kunne de også konstatere og de var også enige i at hvis man fjernede sealingen og sleb den næsten ikke eksisterende rust væk + lagde en ny sealing + maling så ville problemet være væk. De var også enige i, at hvis man ikke gjorde noget ville det udvikle sig.
I henhold til rustgarantien, der netop taler om gennemtæring valgte de så ikke at ville gøre noget ved det !
Så de gav mig de 2 muligheder jeg listede op. Jeg valgte nr. 1. Fjernede selv sealingen - gav metallet en tur med en spot sandblæser så det blev rå metal. Grundede, sealede og malede det med en pensel. Pris 100 kr + nu har jeg et stykke papir hvor de skriver at rustgarantien stadig gælder selv om jeg har repareret på det.
Så jooo jeg synes nu de er ret firkantede. Normalt mener VW at hvis der ikke direkte er gennemtæring med desideret hul, så er det en lakskade

og da der vistnok kun er 2 års garanti på lakken, så ender de fleste der.
/Søren.