Dårlig service hos SMC igen igen
-
ReffuB
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 4 times
Re: Dårlig service hos SMC igen igen
Han siger at den ikke kan skaffes løst, ergo han har ikke slået den op i computeren, eller også prøvede han at score lutten på kunden.
Er det god service i din bog?
- MathiasFB
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Hej KimKim B skrev:Har så oplevet det stik modsatte hos Morten Hansen i Næstved! Men det kan være reservedels manden havde en dårlig dag eller bare prøvede at sælge op fordi han troede jeg var uvidende...
Skulle have en P-bremse kontakt til min 3c, da vi alle ved de har et lille problem med el håndbremse motorer
Spurgte så om han kunne give en pris på en motor alene, da min kaliber ikke fejlede noget =svar: sådan en kan man ikke købe alene, man skal købe hele kaliberen med motor og så skal man skifte det hele...
Nå, men spurgte i Vordingborg/præstø, da det er samme ejer nu, samtidig med de fik lov at skifte kontakt og fejlsøge... Jamen den kunne de da godt skaffe og fik en pris pr. stk. med rabat og det hele. samtidig fortalte de så også lige at man med fordel kunne rense stik i samme forbindelse, og forsegle med et eller andet produkt... = Service
Kommer helst ikke Hos Morten Hansen i Næstved, men det er så af mange flere årsagerMen kan være der er forskel på, hvordan man er klædt når man skal kigge bil...
Vil det sige, at man kan få værkstedet til, blot at skifte motoren og ikke hele kaliberen? Hvad kostede det?
Mvh Mathias
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
- Dikal
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Gårslev
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 172 times
Hvis man vil vide noget i Bilka, så spørger man vel i informationen?Villanyi skrev:Starter jo heller ikke en tråd om at jeg er sur fordi kassedamen i Bilka ikke smiler til mig, har sgu andet at tage mig til.
Hvis det er vedr. kød, så kalder de på en slagter. Er det vedr. bananer, så kalder de på en fra frugtafdelingen.
Når vi så er i en lidt anden prisklasse, så er det vel det mindste man kunne forvente fra en forhandler?
Nuværende: Mercedes C220d Night Edition
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke, 1x Kinesisk Svensker
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke, 1x Kinesisk Svensker
-
mhammer
- Medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Har prøvet det samme hos smc Gladsaxe.
Skulle bruge en plastik lås man skubber igennem ruden og rude optrækket.
Der sagde ekspedienten at man skulle købe hele rudeoptrækker.
Gaaab gik igen og fik købt den et andet sted uden problemer
Skulle bruge en plastik lås man skubber igennem ruden og rude optrækket.
Der sagde ekspedienten at man skulle købe hele rudeoptrækker.
Gaaab gik igen og fik købt den et andet sted uden problemer
VW Passat 2.0 TFSI
http://koebenhavns-laasesmed.dk - Vi giver 15% rabat til vaggere
Http://autolaasesmed.dk - Marschalls Autonøgler giver 20% rabat til vaggere
http://koebenhavns-laasesmed.dk - Vi giver 15% rabat til vaggere
Http://autolaasesmed.dk - Marschalls Autonøgler giver 20% rabat til vaggere
- Reid
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 246 times
Re: Sv: Dårlig service hos SMC igen igen
Du læser jo overhovedet ikke hvad det egentlig er jeg skriver? Jeg skriver på ingen måde at det har været i orden. Det jeg egentlig vil frem til er at det i min optik er at gøre en stor ting ud af næsten ingenting. For som jeg skrev før, så kan han jo huske forkert eller tage fejl. Det kan jo ske for alle.ReffuB skrev:Han siger at den ikke kan skaffes løst, ergo han har ikke slået den op i computeren, eller også prøvede han at score lutten på kunden.
Audi RS4 B7 4.2 V8 420 hk “PROJEKTET”
BMW I4 M50 - Daily driver
VW Touran 2.0 TDI 190hk - Kone bilen
BMW I4 M50 - Daily driver
VW Touran 2.0 TDI 190hk - Kone bilen
-
JT80
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 3 times
Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv. 
Pløf?
- Mike H
- Aktiv medlem
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Flåde rabat - Nu på deleJT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Brizz
- Medlem
- Geografisk sted: 9760 Vrå
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Det er da ikke sjovt - det er nærmere sørgeligtJT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
-
JT80
- Nyt medlem
Ironi kan forekommeBrizz skrev:Det er da ikke sjovt - det er nærmere sørgeligtJT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
Jeg kan bare konstatere at det kostede mig ca. 2100 at få det ordnet, på regning hos min ven. Den pris kan VW ikke slå ikke engang med 50% kulance... Han er i øvrigt udlært hos VW.
Pløf?
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
- Geografisk sted: Herlev
- Been thanked: 42 times
Sikker på det var identiske dele? Det lyder da for vildt ...JT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
-
JT80
- Nyt medlem
100% stoler på mine venner og desuden fik jeg selv delen i udbrudt pakke og betalte selv regningen til semler.Jesper Rasmussen skrev:Sikker på det var identiske dele? Det lyder da for vildt ...JT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
Pløf?
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
Ja ok ... Men hvordan ved du at det er den eksakt samme del som trådstarter skulle bruge ?
-
JT80
- Nyt medlem
Det var en blæser og en modstand og var det ikke det som trådstarter blev foreslået at skifte til 4k for reservedelen?Jesper Rasmussen skrev:Ja ok ... Men hvordan ved du at det er den eksakt samme del som trådstarter skulle bruge ?
Pløf?
-
ph
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Men det koster dig jo heller ikke 3800 at kassedamen Ikke smiler til digVillanyi skrev:Formentlig.Trekster skrev:Helt ærligt, der er jo ikke nogen undskyldning for det Villanyi. Jeg kender langt fra ALT indenfor mit område(IT Ingeniør) MEN jeg kan sgu da forhelvede spørge min kollega eller slå det op i vores systemer.
Kommer kunden til mig omkring noget jeg ikke helt er skarp i, så siger jeg da "lige et øjeblik" og så undersøger jeg jo tingene og vender tilbage med "ja, det kan vi godt" - "nej det kan vi ikke". Men jeg har da forsøgt og sætte mig ind i det og så ved jeg det jo til en anden gang kunden kommer tilbage eller en anden kunde har samme problemstilling.
Jeg kunne self bare have givet ham et eller andet BS svar som kunden her fik fra SMC...men kommer han så igen til os med et problem vi skal løse? Det tror jeg næppe! Men nu har vi jo heller ikke defacto monopol på vores område som Semler har.
Er fuldstændig enig, men der er desværre nogen der ikke går lige så meget op i det som andre og det er nok ham trådstarter har fået fat i.
Men synes bare ikke man behøver at bitche over alt.
Starter jo heller ikke en tråd om at jeg er sur fordi kassedamen i Bilka ikke smiler til mig, har sgu andet at tage mig til.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
Jojo, men altså der er jo forskel på delene til de enkelte modeller og derfor også forskel på priserne...JT80 skrev:Det var en blæser og en modstand og var det ikke det som trådstarter blev foreslået at skifte til 4k for reservedelen?Jesper Rasmussen skrev:Ja ok ... Men hvordan ved du at det er den eksakt samme del som trådstarter skulle bruge ?
Æbler skal stadig sammenlignes med æbler.
-
JT80
- Nyt medlem
Min var til en polo6R 1.2 tsi highline.Jesper Rasmussen skrev:Jojo, men altså der er jo forskel på delene til de enkelte modeller og derfor også forskel på priserne...JT80 skrev:Det var en blæser og en modstand og var det ikke det som trådstarter blev foreslået at skifte til 4k for reservedelen?Jesper Rasmussen skrev:Ja ok ... Men hvordan ved du at det er den eksakt samme del som trådstarter skulle bruge ?
Pløf?
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
Og hvis trådstarter har en Phaeton så kører den vel næppe med den samme blæser.JT80 skrev:Min var til en polo6R 1.2 tsi highline.Jesper Rasmussen skrev:Jojo, men altså der er jo forskel på delene til de enkelte modeller og derfor også forskel på priserne...JT80 skrev: Det var en blæser og en modstand og var det ikke det som trådstarter blev foreslået at skifte til 4k for reservedelen?
-
Misser
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus C
Ja det sku ikke fair at erhvervskunder der som regl smider en hel del flere penge i biksen, end en privat kunde får mere i rabat.....JT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
-
JT80
- Nyt medlem
Men det var trådstarters bil ikke, det var en altea 
Senest rettet af JT80 15. nov 2014, 19:35, rettet i alt 1 gang.
Pløf?
-
JT80
- Nyt medlem
Rabat er selvf. fair, hvis man lægger flere penge. Men i den størrelsesorden, synes jeg det virker lidt underligt. Selvom du lægger 25'% moms oveni, så er det da en forskel der er pænt stor...Misser skrev:Ja det sku ikke fair at erhvervskunder der som regl smider en hel del flere penge i biksen, end en privat kunde får mere i rabat.....JT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
Pløf?
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
Som jo så er opbygget væsentligt anderledes end en Polo og derfor har en anden blæsermotor og modstandJT80 skrev:Men det var trådstarters bil ikke, det var en alteaJesper Rasmussen skrev:Og hvis trådstarter har en Phaeton så kører den vel næppe med den samme blæser.JT80 skrev: Min var til en polo6R 1.2 tsi highline.
-
Misser
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus C
100% er volsomt, det er vi helt enige iJT80 skrev:Rabat er selvf. fair, hvis man lægger flere penge. Men i den størrelsesorden, synes jeg det virker lidt underligt. Selvom du lægger 25'% moms oveni, så er det da en forskel der er pænt stor...Misser skrev:Ja det sku ikke fair at erhvervskunder der som regl smider en hel del flere penge i biksen, end en privat kunde får mere i rabat.....JT80 skrev:Hmm sjovt nok skulle jeg have skiftet både blæser og modstand i min bil, da den var tre år gammel(!!) Fik en ven, der var erhvervskunde hos semler til at købe delene og det kostede mig 1795,- ... Sjovt der kan være 100% forskel i prisen fra privat til erhverv.
Lød bare som om faste erhvervskunder og private skulle have samme pris
-
JT80
- Nyt medlem
Det skal jeg ikke gøre mig klog på, har ingen anelse om det 
Senest rettet af JT80 15. nov 2014, 19:34, rettet i alt 1 gang.
Pløf?
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
Dårlig service hos SMC igen igen
Som jo så er opbygget væsentligt anderledes end en Polo og derfor har en anden blæsermotor og modstand
[/quote]
Det skla jeg ikke gøre mig klog på, har ingen anelse om det
[/quote]
Fair nok, men så er det vel heller ikk helt fair at konkludere at de er tyve og røvere alene på baggrund af din sammenligning...
Der er lidt flere nuancer end som så ...

Det skla jeg ikke gøre mig klog på, har ingen anelse om det
Fair nok, men så er det vel heller ikk helt fair at konkludere at de er tyve og røvere alene på baggrund af din sammenligning...
Der er lidt flere nuancer end som så ...
Senest rettet af Jesper Rasmussen 15. nov 2014, 20:00, rettet i alt 1 gang.
-
SVK
- Medlem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Fiks venligst fluks de citater! Der er ingen grund til at citere, hvis man svarer på indlægget lige oven over.
-
Jesper Rasmussen
- Medlem
Ser du, det ved jeg ikke, men jeg ved de ikke er ens og derfor kan man heller ikke sammenligne prisen 1:1JT80 skrev:Er der virkelig så stor en forskel på de to blæsere?