17'' eller 18'' sommerhjul til Golf 5
-
MisterM
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
17'' eller 18'' sommerhjul til Golf 5
Hej
Jeg skal have nye sommerhjul til min Golf 5. Overvejer en replica R432 fra billigalu.dk. Spørgsmålet er så, om det skal være en 17'' eller 18''. Umiddelbart hælder jeg til 17'', men hvad er erfaringerne med 18''? Bliver bilen ikke meget hård?
Venligst,
Morten
Jeg skal have nye sommerhjul til min Golf 5. Overvejer en replica R432 fra billigalu.dk. Spørgsmålet er så, om det skal være en 17'' eller 18''. Umiddelbart hælder jeg til 17'', men hvad er erfaringerne med 18''? Bliver bilen ikke meget hård?
Venligst,
Morten
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: 17'' eller 18'' sommerhjul til Golf 5
Du kan sagtens køre me 18" uden at den bliver hårdere at køre i af den grund
Jeg kører selv med 18" vinter og 19" sommer, en sænket gevind undervogn 70mm og syntes det er helt fint
Jeg kører selv med 18" vinter og 19" sommer, en sænket gevind undervogn 70mm og syntes det er helt fint
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- marwie
- Medlem
- VCDS ejer: Nej
du kan roligt smide 18 på..... 17" så kan det jo være lige meget 
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
-
MisterM
- Helt nyt medlem
Hej med jer - og tak for svarene. Jeg vil bestemt overveje 18''. Men 19''... ...så er der jo dårligt plads til luften, Kimmhemm. Og fed dieselhakker, Marwie...
Er der i øvrigt nogen, der har gode/dårlige erfaringer med replica fælge til VW og evt. anbefale nogle producenter? På billeder ligner replicaerne jo ofte den ægte vare ret godt, men jeg kan forestille mig, at der kan være betydelige kvalitetsforskelle...
Er der i øvrigt nogen, der har gode/dårlige erfaringer med replica fælge til VW og evt. anbefale nogle producenter? På billeder ligner replicaerne jo ofte den ægte vare ret godt, men jeg kan forestille mig, at der kan være betydelige kvalitetsforskelle...
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
MisterM skrev:Hej med jer - og tak for svarene. Jeg vil bestemt overveje 18''. Men 19''... ...så er der jo dårligt plads til luften
jeg fatter sgu ikke helt hvad du mener her.
Du kan sagtens have 18, 19 og 20 på en G5 og du kan endda have 19" og luft så den kommer helt ned og ligge på maven.
se evt. den her tråd
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=6149
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Kontakt:
Bare det er fælge fra Italien så plejer kopierne at være rimelig godeMisterM skrev:Hej med jer - og tak for svarene. Jeg vil bestemt overveje 18''. Men 19''... ...så er der jo dårligt plads til luften, Kimmhemm. Og fed dieselhakker, Marwie...
Prøv at kigge ind på www.keratech.dk
Kent har super service, og rigtig gode priser som regel. Kan du finde det billigere andet sted matcher han gerne prisen
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
- marwie
- Medlem
jeg ville ikke vælge replica fælge, de bliver meget hurtigt skæve.. og det er lige meget om de er fra italien eller kina, folk siger altid: at bare de er fra italien så er de ok. skulle kineserne ikke lave fælge, det er nok verdens største land inde for kopi vare
.. brug hellere pengene på et ordentligt mærke.. når man kun giver mellem 600kr.-900kr. så får man sku hvad men betaler for
"og det er ikke ret meget" 
- Aagaard
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 23 times
Hvordan bliver de meget hurtigt skæve?
Sgu da klart de ikke har godt af det hvis man behandler dem af helvedes til og smadrer henover kantsten osv, det har en dyr fælg heller ikke.
Sgu da klart de ikke har godt af det hvis man behandler dem af helvedes til og smadrer henover kantsten osv, det har en dyr fælg heller ikke.
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf
'20 VW E-golf
- marwie
- Medlem
ja tro det eller ej men der er nu foreskel på en fælg til 700 kr. og en følg til fx. 1800 kr. alu`en er da berebejdet på en anden måde mere stærk osv. hvis du har en replica fælg i en 18´-19" så prøv at sætte den i en afbalerserings maskine og se hvad den kommer frem med... (og det er også selv om den er kørt forholdsvis pænt) der er jo også foreskel på en VW og en KIA...
- Sputte
- Medlem
- Geografisk region: Tyskland
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Kontakt:
Personligt er jeg på jagt efter 17" GTi fælge til mig og meget gerne at sæt originale. Jeg havde 18" på min tidligere bil (Volvo V70N) og synes det blev for træls at køre med - i hvert fald her i Århus.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 572 times
17-19 tommer kommer sig ikke så nøje.
syntes selv min gt sport med 16 tommer og 205/55 profil kan mærke vejen godt, så det er lidt hip som hap.
har et sæt orig. 18" vw til salg i markedet hvis det var noget, da jeg skal have nogen 19" på.
syntes selv min gt sport med 16 tommer og 205/55 profil kan mærke vejen godt, så det er lidt hip som hap.
har et sæt orig. 18" vw til salg i markedet hvis det var noget, da jeg skal have nogen 19" på.
Audi E-tron 55
-
JimR
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jeg har 17" sommeralu på 5'eren og jeg ville nødig ned i endnu mere lavprofil dæk, den er rigelig hård, nærmest ukomfortabel allerede. Det hører med til historien at min forrige bil var en Chrysler 300M...
mvh
JimR
mvh
JimR
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
jeg tror du har skrevet forkert i din overskrift eftersom du har skrevet 17-18" sommerhjul du mener vel vinterhjul

http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg