Import af bil med "halve papire"?
- Brugernavn
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Import af bil med "halve papire"?
Hej
Er på vej til tyskland og købe tysk bil, men har brug for lidt hjælp!
Bilen står ved en en forhandler der har masser af fine og dyre biler til salg, Vag, mercedes om Bmw
På mobile står den uden plader på så den skal hjem på tyske prøve plader og dem vil forhandler gerne skaffe. Problemet er at den skal hentes lørdag men så påstår sælger at han er nød til at beholde "den lille reg attest" ellers kan han ikke afmelde den! Efter hvad oplyst af flere gennem tiden kan han ikke få prøveplader til en bil der ikke er afmeldt!?! Han vil så eftersende attesten senere.
Er der noget skummelt i det eller hvad siger i?
Det er en en tysk bilforhandler og en bil til ca 150000 dkr
Er det bare at rive den ned af hylden hvis den ellers er iorden eller kommer jeg i klemme med nogle evt manglende papire når jeg skal betale afgift i dk?
Er på vej til tyskland og købe tysk bil, men har brug for lidt hjælp!
Bilen står ved en en forhandler der har masser af fine og dyre biler til salg, Vag, mercedes om Bmw
På mobile står den uden plader på så den skal hjem på tyske prøve plader og dem vil forhandler gerne skaffe. Problemet er at den skal hentes lørdag men så påstår sælger at han er nød til at beholde "den lille reg attest" ellers kan han ikke afmelde den! Efter hvad oplyst af flere gennem tiden kan han ikke få prøveplader til en bil der ikke er afmeldt!?! Han vil så eftersende attesten senere.
Er der noget skummelt i det eller hvad siger i?
Det er en en tysk bilforhandler og en bil til ca 150000 dkr
Er det bare at rive den ned af hylden hvis den ellers er iorden eller kommer jeg i klemme med nogle evt manglende papire når jeg skal betale afgift i dk?
-
kesse123
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hjørring
- Been thanked: 0
Re: Import af bil med "halve papire"?
Glem alt om den eller vent til han har afmeldt og du kan få papirene og bilen med hjem.
Aldrig købe bil i Tyskland uden papirer, så hellere finde en anden dernede, der er nok af dem.
Det samme med forhandler, så når man kommer derned er det bare en pølsevogn med smørregrav men han har godt nok nogle fine biler
Jeg har bare oplevet det så mange gange.
Mvh
Aldrig købe bil i Tyskland uden papirer, så hellere finde en anden dernede, der er nok af dem.
Det samme med forhandler, så når man kommer derned er det bare en pølsevogn med smørregrav men han har godt nok nogle fine biler
Jeg har bare oplevet det så mange gange.
Mvh
Mvh
Christian
Nuværende: VW Passat 2.0 TDI R-Line STC 2011
Tidligere: VW Passat 2.0 TDI Highline STC 2008
Christian
- Brugernavn
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 1 time
Forhandleren er ham her: http://home.mobile.de/ROBERTSCHMITTAUTOMOBILE#ses
- Ghettoadam
- Medlem
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hinnerup
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Hvis du ikke har alle papirer, så står du med lorten, når du skal have den igennem det danske system.
- Sagild
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Vedbæk
- Kontakt:
Så vidt jeg husker fungerer det sådan i Tyskland at hvis der er restgæld i bilen, så har banken en del af reg. attesten og den får man først når gælden er betalt ud. Det kan være årsagen evt?
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.
Turbolag is just there to give V8's a chance!
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager samt køl, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, surround view kameraer, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag og meget mere...
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 161 times
- Been thanked: 187 times
Præcis..Sagild skrev:Så vidt jeg husker fungerer det sådan i Tyskland at hvis der er restgæld i bilen, så har banken en del af reg. attesten og den får man først når gælden er betalt ud. Det kan være årsagen evt?
Endelig en der ved hva han snakker om..
Jeg har hentet en del biler i Tyskland, og hvis der er gæld i bilen har banken den ene del, så kan købere nemlig altid se der er gæld i bilen.. Ret smart..
Men vi plejer dog altid at aftale med sælger vi kommer så tidligt vi kan om morgenen, og så får han en til at løbe i banken og indbetale gælden og hente papiret..
Det plejer der ikk være nogen problemer i..
Du må under INGEN omstændigheder kører derfra UDEN den ene del af reg. attesten.. For du kommer ikk langt i DK uden..
Fordi livet er for kort til andet end VAG 
Nuværende bil:
VW Tiguan R 2.0TSI 320HK 4motion
Tidligere biler:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line -- VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline -- Audi A4 1.8T Quattro 1999 -- VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Tiguan R 2.0TSI 320HK 4motion
Tidligere biler:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line -- VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline -- Audi A4 1.8T Quattro 1999 -- VW Vento 1.8 1997
-
kesse123
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hjørring
Kan kun sige at jeg er enig med Nicklas i ovenstående.
Ingen bil med hjem uden papirer
Mvh
Ingen bil med hjem uden papirer
Mvh
Mvh
Christian
Christian
- Sagild
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Vedbæk
- Kontakt:
Jeg gjorde det med min bimmer - altså stolede på forhandleren og trillede hjem i bilen. Den manglende del af reg attest kom så 2 dage efter.
Jeg vil dog tilslutte mig holdningen at det klart er at foretrække at den klares mens man er der - det var også den aftale jeg egentlig havde med forhandleren inden jeg kom derned.
Jeg vil dog tilslutte mig holdningen at det klart er at foretrække at den klares mens man er der - det var også den aftale jeg egentlig havde med forhandleren inden jeg kom derned.
Sophistogrå BMW 535D Touring Aut. - 2011 - 299 HK
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
så længe du for fahrzeug brief med hjem er bilen uden gæld og kan synes/registreres i dk, fahrzeugschein er den lille attest og som sådan ikke så vigtig
men han skal bare skaffe et sæt 5 eller 10 dags plader kurz zeit kennzeichen dem afmelder man ikke , dem smider man bare ud(de var sjove og gemme de første 2 gange, nu ryger de bare ud
) til de nummer plader(den er enten med rød eller gult felt hvor der står hvor længe de gælder
)ud over pladerne får man en lille rød seddel som skal udfyldes eller kan du få en bøde i tyskland, det hender jo folk snyder og bruger dem til og flytte flere biler
VH:
men han skal bare skaffe et sæt 5 eller 10 dags plader kurz zeit kennzeichen dem afmelder man ikke , dem smider man bare ud(de var sjove og gemme de første 2 gange, nu ryger de bare ud
VH: