Godaften vag folk
Jeg har fået mulighed for at få fingrene i et gammel Momo rat (300mm), MEN der er desværre lidt slid på, pga. alderen.
Nedenfor viser jeg de værste steder med slittage. Har søgt i andre forums, men kan ikke helt finde et korrekt svar.
Har man mulighed for at give det noget sort læderfarve, så slittagen ikke ses så nemt?
Ved godt det ikke kan gøres som nyt, men bare at det kunne blive lidt pænere at se på.
Rattet kan købes for 600kr med nav til en golf 1 cabriolet. Er det ikke en fair nok pris?
På forhånd mange tak.
Bo Jensen
Shine gammelt Momo rat op?
-
BoJensen88
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Shine gammelt Momo rat op?
- Vedhæftede filer
-
- momo rat 3.jpg (1.93 KiB) Vist 1872 gange
-
- momo rat 2.jpg (1.76 KiB) Vist 1872 gange
-
- Momo rat 1.jpg (30.19 KiB) Vist 1872 gange
Audi E-tron 50 S-line
Bmw e36 325 Cabrio mtech
Bmw e36 325 Cabrio mtech
-
BoJensen88
- Nyt medlem
Re: Shine gammelt Momo rat op?
Kunne ikke helt få alle billederne i stor størrelse :-/
- Vedhæftede filer
-
- momo rat 4.jpg (67.83 KiB) Vist 1862 gange
Audi E-tron 50 S-line
Bmw e36 325 Cabrio mtech
Bmw e36 325 Cabrio mtech
-
Nepper
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Jeg reparerede rattet i min gamle BMW på følgende måde:
Rensede rattet med Cathiel multi cleaner. Lod det tørre 2 timer.
Strøg de ødelagte steder på rattet meget let med smergellærred korn 600. Pas på her!
Herefter indfarvede jeg de slidte steder med Cathiel Recolour fra http://www.roc.dk (kan vist også købes hos visse sadolin forhandlere) Lad tørre 4 timer.
Nu havde farven fået læderet til at rejse sig lidt, så jeg sleb det igen med korn 600. Kun lige køre det over en enkelt gang eller to meget let.
Derefter indfarvede jeg igen hele rattet og lod det tørre 4 timer. Derefter fik hele rattet igen en gang farve, og denne gang skal det tørre i 12 timer.
Til sidst fik det et godt lag Gold Quality læderfedt og lod det sidde i et par timer inden jeg tørrede det grundigt af med en tør klud.
Det blev rigtig pænt, men det siger sig selv at det "lædermønster" der evt måtte være, forsvinder der hvor du sliber. Men resultatet blev rigtigt godt og det holdt i de 2 år jeg havde bilen, uden at jeg gjorde mere ved det. Har desværre ikke noget billede af det.
Men et rigtigt godt weekend projekt. Det er rigtigt vigtigt at overholde tørretider, da man ellers kommer til at tørre farven af igen når man påfører næste lag. Og der er vel materialer for ca 300.- vil jeg tro. Rattet kan godt være lidt glat i starten.
Du kan se mere på www.roc.dk, under "sådan renoverer du bilens lædersæder." Det er mere eller mindre den fremgangsmåde jeg har brugt.
Strøg de ødelagte steder på rattet meget let med smergellærred korn 600. Pas på her!
Herefter indfarvede jeg de slidte steder med Cathiel Recolour fra http://www.roc.dk (kan vist også købes hos visse sadolin forhandlere) Lad tørre 4 timer.
Nu havde farven fået læderet til at rejse sig lidt, så jeg sleb det igen med korn 600. Kun lige køre det over en enkelt gang eller to meget let.
Derefter indfarvede jeg igen hele rattet og lod det tørre 4 timer. Derefter fik hele rattet igen en gang farve, og denne gang skal det tørre i 12 timer.
Til sidst fik det et godt lag Gold Quality læderfedt og lod det sidde i et par timer inden jeg tørrede det grundigt af med en tør klud.
Det blev rigtig pænt, men det siger sig selv at det "lædermønster" der evt måtte være, forsvinder der hvor du sliber. Men resultatet blev rigtigt godt og det holdt i de 2 år jeg havde bilen, uden at jeg gjorde mere ved det. Har desværre ikke noget billede af det.
Men et rigtigt godt weekend projekt. Det er rigtigt vigtigt at overholde tørretider, da man ellers kommer til at tørre farven af igen når man påfører næste lag. Og der er vel materialer for ca 300.- vil jeg tro. Rattet kan godt være lidt glat i starten.
Du kan se mere på www.roc.dk, under "sådan renoverer du bilens lædersæder." Det er mere eller mindre den fremgangsmåde jeg har brugt.
-
BoJensen88
- Nyt medlem
Fedt med et brugbar svar.Nepper skrev:Jeg reparerede rattet i min gamle BMW på følgende måde:
Du kan se mere på http://www.roc.dk, under "sådan renoverer du bilens lædersæder." Det er mere eller mindre den fremgangsmåde jeg har brugt.
Det tror jeg helt sikkert jeg vil forsøge mig med.
God guide der også ligger inde på nettet.
Melder tilbage når det er prøvet...
Audi E-tron 50 S-line
Bmw e36 325 Cabrio mtech
Bmw e36 325 Cabrio mtech
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 206 times
Hvad med at sende det til Tyskland og få et lag nyt læder på ?
http://www.leder-lenkrad.de/
Vi er et par stykker herinde der har gjort det med godt resultat
http://www.leder-lenkrad.de/
Vi er et par stykker herinde der har gjort det med godt resultat
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
-
BoJensen88
- Nyt medlem
God ide, men ville nu nok ikke kunne betale sig. Det må godt have lidt patina, bare det er ensfarvet. Det skal jo sidde i en golf mk1 cabriolet fra 79. 
Audi E-tron 50 S-line
Bmw e36 325 Cabrio mtech
Bmw e36 325 Cabrio mtech
-
Carsten Nielsen
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Er der nogen der har prøvet denne læderspray? Vil den kunne bruges på et rat der er slidt gennem det blanksorte på noget af kransen. Sådan ind til det matte og lidt mere grå.
Eller vil den anden løsning med recolor påført med pensel være bedre.
Hilsen ham der har Ebugt shoppet et rat der var lidt mere slidt end forventet
Eller vil den anden løsning med recolor påført med pensel være bedre.
Hilsen ham der har Ebugt shoppet et rat der var lidt mere slidt end forventet
Mvh Carsten
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
Ford S-max 2.0 TDCi solgt
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid) skal sælges
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
Ford S-max 2.0 TDCi solgt
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid) skal sælges