Har købt mig en AP undervogn til min Passat 3BG da jeg kun har hørt godt om AP, men kan det være rigtigt at der ikke sidder komfort fjedre i ?
- Er bare bange for jeg har fået mig noget forkert
Håber i kan hjælpe.
Så har vi/jeg lært noget nyt idagCULT skrev:Og den lille fjeder som nogen fejlagtigt kalder komfort fjeder er en forspændnings fjeder og har absolut intet med komfort at gøre
Fair nok, men problemet er man kan næsten ikke høre lyden, kun HVIS man virkelig lytter efter og det er kun når bilen holder helt stille og jeg drejer rettet ultra langsomt.Ghettoadam skrev:Klonk kan være kødben eller fjederbens lejet, som er slidte. Det skal ikke sige klonk, det er en fejl, som bør/skal rettes.
Jaah, måske hehe... men er blevet lidt pylret om mit legetøj efter jeg har fået store sutter og gevind på. Så er bange for jeg er alt for paranoid mht de lyde som er.Ghettoadam skrev:Det lyder som en god ide, for de kan sagtens være slidte og da du har haft skidtet af, og monteret nye støddæmpere, så kan du have fremskyndet processen.
Det er ikke sikkert, at du havde bemærket noget, hvis du havde beholdt den gamle undervogn, men det er jo for kedeligt med en "pishat" i standard opsætning.
Det lyder meget godt, at din OGSÅ siger bare lidt! (no offence) Sådanne lyde har vel også et højt irritation moment?!SBA skrev:min glukker en lille smule ved lav hastighed, og jeg har haft undervognen af af flere omgange for at finde ud af hvad det er.. men det eneste at jeg bliver klogere på er at jo længere tid jeg køre med den jo laver bliver lyden, og den er næsten væk nu her efter 2000 km...( undervognen har rundet 60000 km) og har fået skiftet 2 fjedre foran, da den ene knækkede...
Høre AP'en så til de hårde undervogne du taler om ?SBA skrev:Skiftede også mine tårnlejer da jeg skiftede undervogn.. Men kender flere som også har gevind og deres flækker også en lille smule, så mon ikke det er sådan de skal sige, når den giver sig lidt, dem der er hårde som et bræt siger vist ikke så meget;)
Tak for svaret SBA - Det var lige det jeg havde brug for at høre.SBA skrev:Nej det er de hårde som ikke siger så meget min er også kun når man køre meget langsomt

HejJezperr skrev:Det lyder meget godt, at din OGSÅ siger bare lidt! (no offence) Sådanne lyde har vel også et højt irritation moment?!SBA skrev:min glukker en lille smule ved lav hastighed, og jeg har haft undervognen af af flere omgange for at finde ud af hvad det er.. men det eneste at jeg bliver klogere på er at jo længere tid jeg køre med den jo laver bliver lyden, og den er næsten væk nu her efter 2000 km...( undervognen har rundet 60000 km) og har fået skiftet 2 fjedre foran, da den ene knækkede...
- Egentlig tænker jeg bare på at lade mit være som det er, og hvis der er noget der er defekt bliver lyden nok højere
som tiden går, også kan man høre hvor det kommer fra.
- Har dog bestilt tårnlejer til min 3BG (selv det jo egentlig ikke er lejer der sidder på sådan en) som jeg lige skifter, også må det være det.
Jezperr skrev:
- min sagde somsagt kun noget når jeg drejede ultra-slow på rattet, men igen det er ikke sådan man køre normalt, så var den fuldstændig lydløs hehe.
Sjovt nok siger den ikke noget mere efter den fik lov til at stå i min garage en uge. Måske den pige skulle sætte sig ? - men det hele spiller nuMrBallack skrev:Jezperr skrev:
- min sagde somsagt kun noget når jeg drejede ultra-slow på rattet, men igen det er ikke sådan man køre normalt, så var den fuldstændig lydløs hehe.
Snakker vi når bilen står stille og du drejer på rattet? Med 19" ville jeg mene at styretøjet er ret belastet hvis ikke hjulene er i bevægelse. Så tror jeg det er meget normalt at der kommer lidt lyde. Jeg plejer som tommelfingerregel at have så meget bevægelse på hjulene som muligt, når jeg drejer på rattet