Folie af bil
-
azzkikr
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Folie af bil
Hej
Har aldrig prøvet at pille folie af før, og skal have det pillet af en hel bil i aften. Hvad er den bedste fremgangs måde?
Har aldrig prøvet at pille folie af før, og skal have det pillet af en hel bil i aften. Hvad er den bedste fremgangs måde?
-
HHKP
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Folie af bil
Varme, biler ind i et varmt rum ( 50grader ) og det kan tages af i et stykke, hvis det er koldt kan det være MEGET træls.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
azzkikr
- Medlem
50 grader..!!! Jeg har sku ikke en ovn i den størrelse. Kan måske pumpe garagen op på 25-30 grader, men ikke meget mere da..HHKP skrev:Varme, biler ind i et varmt rum ( 50grader ) og det kan tages af i et stykke, hvis det er koldt kan det være MEGET træls.
- Hr_Ravn
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 55 times
-
Fabia Combi
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ham her er den mest overbevisende wrapper i de 3 timers YouTube jeg har set
Sammenlign med ham her:
Sammenlign med ham her:
- Hr_Ravn
- Medlem
Den nederste, han gør det selvfølgelig helt forkert.Fabia Combi skrev:Ham her er den mest overbevisende wrapper i de 3 timers YouTube jeg har set
Sammenlign med ham her:
Og ham i den øverste video bruger nylagt folie...
Alt folie der har siddet på i et stykke tid og blevet udsat for sol, vind og vejr, vil ikke gå så let af med en varmepistol, trust me!
i min mekaniker tid har jeg afmonteret mange foliebelagt biler, trailere og lastbiler.
Det bedste jeg resultat jeg har fået endnu, er med en tapet damper. Den varmer præcis det den skal og varmt nok og bredt nok til at man kan hive af med den ene hånd, selv på folie der har siddet der i x antal år.
-
hansen123
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Vanløse
- Been thanked: 21 times
Det kan der godt være en smule af i min erfaring, men det er ret let at fjerne med noget lim omløser.azzkikr skrev:Hvordan ser lakken ud når man har fået folien af?
er den fyldt med lim rester osv?
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- Hr_Ravn
- Medlem
Ved brug af tapet damper, som jeg har omtalt tidligere, så har jeg oplevet at du får alt limrester med.
-
azzkikr
- Medlem
Kan du anbefale noget lim opløser?hansen123 skrev:Det kan der godt være en smule af i min erfaring, men det er ret let at fjerne med noget lim omløser.azzkikr skrev:Hvordan ser lakken ud når man har fået folien af?
er den fyldt med lim rester osv?
Jeg fik alt folie af uden de store problemer. 60% gik nemt af uden brug af varme pistol. De sidste 40% gik nemt af med varmepistol.
Men taget var ikke nemt. For det første var der 2 lag folie. Samtidig var der store klistermærker. Det betyder også at taget er der meget lim, så det skal fjernes.
Hvad bruges til at fjerne limrester?
-
azzkikr
- Medlem
Bum.. Den havde jeg ikke tænkt på.. er det virkelig rigtig?MKay skrev:WD40azzkikr skrev:
Hvad bruges til at fjerne limrester?
-
hansen123
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Vanløse
- Been thanked: 21 times
WD40 kan nok godt tage det, men jeg plejer at bruge tardis fra autosmart. Det fjerner lim/tjære super hurtigt og koster 200kr for 5liter, så har du også til alle de irriterende tjærepletter man får igennem mange år
Ellers er rensebenzin helt fortrinligt til det, dog skal du passe på med ikke at presse for hårdt med kluden på lakken, men lade rensebenzinen gøre arbejdet da du fjerner alt smøring/fedt også så kluden kan let lave små swirls/rds i lakken. Dette gælder dog om at kun lige at fugte en blød klud med rensebenzin og så tage det stille og roligt.
Ellers er rensebenzin helt fortrinligt til det, dog skal du passe på med ikke at presse for hårdt med kluden på lakken, men lade rensebenzinen gøre arbejdet da du fjerner alt smøring/fedt også så kluden kan let lave små swirls/rds i lakken. Dette gælder dog om at kun lige at fugte en blød klud med rensebenzin og så tage det stille og roligt.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
- madsobh
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Til limfjerner virker kema DL44 rigtigt godt
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 150 times
Hvor finder du tardis henne? Jeg har ledt mange gange, men uden heldhansen123 skrev:WD40 kan nok godt tage det, men jeg plejer at bruge tardis fra autosmart. Det fjerner lim/tjære super hurtigt og koster 200kr for 5liter, så har du også til alle de irriterende tjærepletter man får igennem mange år![]()
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... -cat6.html hvis du vil bestilleMartin1986 skrev:Hvor finder du tardis henne? Jeg har ledt mange gange, men uden heldhansen123 skrev:WD40 kan nok godt tage det, men jeg plejer at bruge tardis fra autosmart. Det fjerner lim/tjære super hurtigt og koster 200kr for 5liter, så har du også til alle de irriterende tjærepletter man får igennem mange år![]()
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 150 times
Jep.. Men har læst de ikke må sende nemlig, da det går under et eller andet farligt kemikalie.. Men mente om man kunne købe det herhjemme