Det er ved at være en del år siden jeg var i gamet med sænkede biler mm.
Jeg har nu en Golf 6 1,6 TDI, som jeg gerne vil have sænket så den er kommer ned hvor GTI modellerne er.
Bilen bruges som daglig transportmiddel ca. 60 km. og der ud over ture med familien (2 voksne og 3 børn) både sommerferie og vinterferie syd på.
Min idé er at den skal sænkes ca. 30-40 mm. men uden det går synderligt ud over komforten.
Bilen har kørt 77.000 km. så overvejer om støddæmperne også bør skiftes.
Hvad er jeres råd mht. til valg af fjedre og bør støddæmperne skiftes??
OBS. jeg gider ikke ofre en formue på det, så har kigget lidt på H&R og Eibach samt fundet en komplet AP undervogn til 2.400,-
PFT
Hjælp til valg af sænkningsfjedre
-
Flaffy
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønshøj
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hjælp til valg af sænkningsfjedre
Er det noget som du selv vil montere? eller har du kalkuleret med pris til værksted ved siden af?KPH skrev:Det er ved at være en del år siden jeg var i gamet med sænkede biler mm.
Jeg har nu en Golf 6 1,6 TDI, som jeg gerne vil have sænket så den er kommer ned hvor GTI modellerne er.
Bilen bruges som daglig transportmiddel ca. 60 km. og der ud over ture med familien (2 voksne og 3 børn) både sommerferie og vinterferie syd på.
Min idé er at den skal sænkes ca. 30-40 mm. men uden det går synderligt ud over komforten.
Bilen har kørt 77.000 km. så overvejer om støddæmperne også bør skiftes.
Hvad er jeres råd mht. til valg af fjedre og bør støddæmperne skiftes??
OBS. jeg gider ikke ofre en formue på det, så har kigget lidt på H&R og Eibach samt fundet en komplet AP undervogn til 2.400,-
PFT
På undervogne er det mit indtryk at pris/kvalitet hænger nogenlunde fornuftigt sammen...
Hvis du kan finde noget Eibach/Bilstein der matcher de budget, vil jeg helt klart gå efter det. Jeg tvivler dog på at du får en særlig god undervogn til 2400..... I så fald vil jeg nok beholde de originale dæmpere, og finde nogle gode fjedre... f.eks. bilstein/eibach pro-kit eller sportline fjedre..
Mvh
Anders
VW Up! Life 2014, VW Golf V GTI DSG 2005
Har VCDS, bor I Brønshøj
Anders
VW Up! Life 2014, VW Golf V GTI DSG 2005
Har VCDS, bor I Brønshøj
- morten_guldberg
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg kan varmt anbefale Eibach Pro-kittet. Jeg kører med det på mig G5 GTI, den er lige blevet en kende lavere og stadig med samme komfort. 
07' VW Golf V GTI DSG
-
KPH
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg skifter selv fjedrene og dæmperne og et sæt Eibach fjedre har jeg fundet til under 2.000,-
om det var Pro eller Sport må jeg lige undersøge.
om det var Pro eller Sport må jeg lige undersøge.