A5 Sportsback på Gule
- theone
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
A5 Sportsback på Gule
Er der nogen herinde der ved om man kan få en A5 sportsback på gule plader?
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 308 times
Re: A5 Sportsback på Gule
Det kan man ikke se på nettet, ring og hør, men tror det ikke.
A3, Q3 og Q5 kan man.
Audi har så den underlige politik at der ikke er offentlige prislister.
Totalt debilt.
A3, Q3 og Q5 kan man.
Totalt debilt.
-
erlingvj
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 214 times
Det havde Audi for et par år siden:
- Vedhæftede filer
-
detailpris_van.pdf- (69.53 KiB) Downloadet 281 gange
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Kan den komme på gule, er det ikke noget med, at der skal kunne være en kasse på 1x1x1m inde i varerummet.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
erlingvj
- Meget aktiv medlem
Varerummets længde skal være på mindst 120 cm - varerummet skal have en højde på mindst 60 cm målt fra det plane gulvareal.
- lojoj
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hej Kim, sjovt du lige spør. Jeg så en i weekenden på gøjeplader
og jeg tænkte hva dælen,
Om den så er et par år gammel aner jeg ikke, men det må åbenbart kunne ( har kunne) lade sige gøre.
Lasse
Om den så er et par år gammel aner jeg ikke, men det må åbenbart kunne ( har kunne) lade sige gøre.
Lasse
Vw Touran 2,0 tdi DSG 2008 18" RS 6 fælge, r32 rat (solgt) / Vw Touran 1,2 TSI BMT 2011, DK-pakke / Teknik-pakke, Toffee Brown med 18" MSW fælge sort/blank
- kitora
- Medlem
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 582 times
Et køretøj der kører i fast rute kan også komme på gule plader. Jeg ser ofte en Skoda Superb sedan med bagsæder på gule plader i lokalområdet. Jeg aner ikke hvad den bliver brugt til, men jeg undrede mig så meget at jeg måtte google mig frem til det.lojoj skrev:Hej Kim, sjovt du lige spør. Jeg så en i weekenden på gøjepladerog jeg tænkte hva dælen,
![]()
Lasse
En A5 burde være stor nok til det. Jeg har fået forhåndsgodkendt en A2 som varebil (verbalt). Dog kævede det at jeg rykkede beklædningen af bagklappen hvilket skattemanden synes var underligt, men det er jo ikke op til ham at vurdere...
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 150 times
Du mener nok flex traffikkitora skrev:Et køretøj der kører i fast rute kan også komme på gule plader. Jeg ser ofte en Skoda Superb sedan med bagsæder på gule plader i lokalområdet. Jeg aner ikke hvad den bliver brugt til, men jeg undrede mig så meget at jeg måtte google mig frem til det.lojoj skrev:Hej Kim, sjovt du lige spør. Jeg så en i weekenden på gøjepladerog jeg tænkte hva dælen,
![]()
Lasse
En A5 burde være stor nok til det. Jeg har fået forhåndsgodkendt en A2 som varebil (verbalt). Dog kævede det at jeg rykkede beklædningen af bagklappen hvilket skattemanden synes var underligt, men det er jo ikke op til ham at vurdere...
- Fanoe
- Nyt medlem
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 39 times
AU-R8 skrev:Det kan man ikke se på nettet, ring og hør, men tror det ikke.
A3, Q3 og Q5 kan man.
Totalt debilt.
Af en eller anden grund kan der findes en del på FDM's hjemmeside. Men fandt dog ikke A5.
http://www.fdm.dk/bil/audi/a4-112458?page=2&t=15
Jacob F.
-
erlingvj
- Meget aktiv medlem
Hvis priserne fra FDM er korrekte forstår jeg godt hvorfor Audi ikke vil ud med dem.
En Golf 1,2 TSI Trendline DGS (5-dørs) og en A3 1,2 TSI Attraction manuel (3-dørs) koster begge 281 - 282.0000 på hvide plader. På gule koster Golfen ca. 189.000 og A3´en ca. 221.000.
Så Audi tager virkelig røven på dem der køber på gule plader!
En Golf 1,2 TSI Trendline DGS (5-dørs) og en A3 1,2 TSI Attraction manuel (3-dørs) koster begge 281 - 282.0000 på hvide plader. På gule koster Golfen ca. 189.000 og A3´en ca. 221.000.
- Sonic
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
erlingvj skrev:Hvis priserne fra FDM er korrekte forstår jeg godt hvorfor Audi ikke vil ud med dem.
Eller også gør VW på dem der køber på hvide
Audi A3 8v Sportback 2018
Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg
Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg
-
erlingvj
- Meget aktiv medlem
Nej for en BMW 1-serien er også meget billigere end en tilsvarende A3 på gule pladerSonic skrev: Eller også gør VW på dem der køber på hvide
Da jeg købte min A3 var den kun 30.000 billigere på gule - det hænger jo slet ikke sammen. Kun hvis man er momsregistreret.
- lojoj
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Roskilde
Janet ved godt de "trafik" selskaber med sygetransport som kører personbiler på gule kiks, men denne her havde gøje plader og varerums adskillelse.kitora skrev:Et køretøj der kører i fast rute kan også komme på gule plader. Jeg ser ofte en Skoda Superb sedan med bagsæder på gule plader i lokalområdet. Jeg aner ikke hvad den bliver brugt til, men jeg undrede mig så meget at jeg måtte google mig frem til det.lojoj skrev:Hej Kim, sjovt du lige spør. Jeg så en i weekenden på gøjepladerog jeg tænkte hva dælen,
![]()
Lasse
Lasse
Vw Touran 2,0 tdi DSG 2008 18" RS 6 fælge, r32 rat (solgt) / Vw Touran 1,2 TSI BMT 2011, DK-pakke / Teknik-pakke, Toffee Brown med 18" MSW fælge sort/blank
- Gumball
- Nyt medlem
Jeg har i dag set en A5 Sportback på papegøjeplader, så det kan godt lade sig gøre.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Gumball skrev:Jeg har i dag set en A5 Sportback på papegøjeplader, så det kan godt lade sig gøre.
Et eller andet måtte de jo gøre for, at få nogen solgt.

"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- theone
- Aktiv medlem
Audi har lige sagt at de ikke kan få den ind på gule/papegøje pga. målene ikke er godt nok?
-
erlingvj
- Meget aktiv medlem
Der skal kunne være en kasse på 60 x 120 cm med sædet i bageste stilling og med plads til en adskillelse (se min tegning). Det vil jeg æde min gamle hat på, at der kan. Audi vil bare ikke sælge dig en. Køb en i Tyskland og få den ombygget i DK.
Tal fx med: http://haarby-karosseri.dk/
De har sikkert ombygget en A5
- Vedhæftede filer
-
- A5.jpg (79.81 KiB) Vist 6147 gange
-
fjeppe
- Medlem
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 49 times
Øhh, mig bekendt så er det Autologik der laver for både VW og Audi (Semler gruppen) og de kører med præcis samme system, sådan var det ihvertfald for 1½ års tid siden.AU-R8 skrev:Audi tager overpris.
Deres forklaring er den dyre exclusive VAN ombygning
- theone
- Aktiv medlem
Så har jeg talt med Leif fra Haarby, meget god info.erlingvj skrev:Der skal kunne være en kasse på 60 x 120 cm med sædet i bageste stilling og med plads til en adskillelse (se min tegning). Det vil jeg æde min gamle hat på, at der kan. Audi vil bare ikke sælge dig en. Køb en i Tyskland og få den ombygget i DK.
Kassen på 120 cm i længde skal være 80 foran og må gå ned på 70 cm efter 1 meter og ned på 60 efter 120 cm. Det med de 60 efter 120 cm kommer til at knibe.
De vil for iøvrigt gerne tilbyde ombygninger til private.
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 150 times
Men når de findes på gule, er det vel fordi det kan lade sig gøre? Eller er det på gamle regler?theone skrev:Så har jeg talt med Leif fra Haarby, meget god info.erlingvj skrev:Der skal kunne være en kasse på 60 x 120 cm med sædet i bageste stilling og med plads til en adskillelse (se min tegning). Det vil jeg æde min gamle hat på, at der kan. Audi vil bare ikke sælge dig en. Køb en i Tyskland og få den ombygget i DK.
Kassen på 120 cm i længde skal være 80 foran og må gå ned på 70 cm efter 1 meter og ned på 60 efter 120 cm. Det med de 60 efter 120 cm kommer til at knibe.
De vil for iøvrigt gerne tilbyde ombygninger til private.
-
erlingvj
- Meget aktiv medlem
Lastrummets mål ifølge nyhedsbrev fra SKAT:
Last- og varebiler med en tilladt totalvægt på indtil 4 tons afgiftsberigtiges efter registreringsafgiftslovens § 5 med enten 95 pct. eller 30 pct. afgift.
Ifølge lovbestemmelsen er det en betingelse for afgiftsberigtigelsen, at bilerne er utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport.
Det er besluttet, at de administrativt fastsatte opmålingsregler og målekrav ændres på den måde, at den hidtidige regel, hvorefter vareladets længde, som skal være mindst 120 cm., - målt i højde med forrudens underkant - ikke må være mindre end afstanden i vandret mål fra forrudens underkant til førerhusets bagvæg, bortfalder og erstattes af et krav om, at vareladets længde skal være på mindst 120 cm., samt at varerummet skal have en højde på mindst 60 cm. målt fra det plane gulvareal.
Vareladet skal være i samme plan i hele ladets udstrækning og skal udgøre en ubrudt flade, medmindre væsentlige konstruktive hensyn forhindrer dette. En eventuel opbygning af ladet, som er nødvendig for montering af gastankanlæg, og eventuelle lemme, som giver adgang til rum under ladet til opbevaring af køretøjets reservehjul, værktøj m.m., er dog tilladt.
Der må ikke bag førersædet findes sædearrangement af nogen art eller indretninger, der er egnede til anbringelse af sæder e.l. til personbefordring. Vareladet må heller ikke være forsynet med fordybninger o.l., som kan benyttes ved anbringelse af bagsæde, eller håndstropper, askebægre eller andet personvognsudstyr.
Her er SKAT´s regler som pdf - umiddelbart er det kun de 60 x 120 cm:
Last- og varebiler med en tilladt totalvægt på indtil 4 tons afgiftsberigtiges efter registreringsafgiftslovens § 5 med enten 95 pct. eller 30 pct. afgift.
Ifølge lovbestemmelsen er det en betingelse for afgiftsberigtigelsen, at bilerne er utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport.
Det er besluttet, at de administrativt fastsatte opmålingsregler og målekrav ændres på den måde, at den hidtidige regel, hvorefter vareladets længde, som skal være mindst 120 cm., - målt i højde med forrudens underkant - ikke må være mindre end afstanden i vandret mål fra forrudens underkant til førerhusets bagvæg, bortfalder og erstattes af et krav om, at vareladets længde skal være på mindst 120 cm., samt at varerummet skal have en højde på mindst 60 cm. målt fra det plane gulvareal.
Vareladet skal være i samme plan i hele ladets udstrækning og skal udgøre en ubrudt flade, medmindre væsentlige konstruktive hensyn forhindrer dette. En eventuel opbygning af ladet, som er nødvendig for montering af gastankanlæg, og eventuelle lemme, som giver adgang til rum under ladet til opbevaring af køretøjets reservehjul, værktøj m.m., er dog tilladt.
Der må ikke bag førersædet findes sædearrangement af nogen art eller indretninger, der er egnede til anbringelse af sæder e.l. til personbefordring. Vareladet må heller ikke være forsynet med fordybninger o.l., som kan benyttes ved anbringelse af bagsæde, eller håndstropper, askebægre eller andet personvognsudstyr.
Her er SKAT´s regler som pdf - umiddelbart er det kun de 60 x 120 cm:
- Vedhæftede filer
-
pdf.ashx.pdf- (36.42 KiB) Downloadet 66 gange
-
mickey_nygaard
- Helt nyt medlem
Tillader mig at bumpe denne "gamle" tråd.
Nogen der har en idé om prisniveauet på en A5 på gule plader? Umiddelbart tænker jeg en 2011 eller 2012 version.
Drømmen var egentlig en BMW 520d sedan, men den kan desværre ikke laves på gule plader...
Mvh Mickey
Nogen der har en idé om prisniveauet på en A5 på gule plader? Umiddelbart tænker jeg en 2011 eller 2012 version.
Drømmen var egentlig en BMW 520d sedan, men den kan desværre ikke laves på gule plader...
Mvh Mickey
- bskaarup
- Nyt medlem
- Been thanked: 16 times
Sand Jensen har en 2012 S5 til 530+moms: http://www.sand-jensen.dk/biler/soeg-bi ... =263813097
Den samme bil koster 900 som personbil
Den samme bil koster 900 som personbil
- theone
- Aktiv medlem
Nogen der kan udregne afgiften på en bil? Gule eller hvide plader?
-
gugi
- Nyt medlem
Hvilken model er det ...
theone skrev:Nogen der kan udregne afgiften på en bil? Gule eller hvide plader?
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
-
forsberg
- Helt nyt medlem
Re: A5 Sportsback På Gule
Hiver lige op i denne gamle tråd. Hvad fandt i ud angående a5 sb på papegøjeplade ? Kan se sand jensen sælger nogle og han sagde han også tidligere havde solgt en 2009 model. Så kontaktede jeg en som bygger biler om til van og han sagde man ikke kunne få en a5 som van. Hvem kender nogle som ombygger dem eller ved noget ? 
- Borg101
- Nyt medlem
- Has thanked: 1 time
forsberg skrev:Hiver lige op i denne gamle tråd. Hvad fandt i ud angående a5 sb på papegøjeplade ? Kan se sand jensen sælger nogle og han sagde han også tidligere havde solgt en 2009 model. Så kontaktede jeg en som bygger biler om til van og han sagde man ikke kunne få en a5 som van. Hvem kender nogle som ombygger dem eller ved noget ?
http://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-in ... an/2445723
-
forsberg
- Helt nyt medlem
Underligt ham der bygger om, så siger at han ikke laver a5 til van fordi man ikke kan 
- Borg101
- Nyt medlem
- Has thanked: 1 time
Den kan jo være hentet hjem og bygget et andet sted. Men det ser ud til det lader sig gøre. Flot vogn i øvrigt.forsberg skrev:Underligt ham der bygger om, så siger at han ikke laver a5 til van fordi man ikke kan
Solgt