SoerenKT skrev:@Kinojserguru Har lidt erfaring med golfen. Hvordan er kørslen blevet bagefter ?
Erfaring, jo det vil jeg da mene i og med jeg har haft bilen fra ny - den er nu 2 år godt og vel, her er et link med lidt flere billeder
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=95158
Jeg har HR fjedre på min Seat og de føles mere hårde end Eibach Pro
Jeg har jo bibeholdt de org. støddæmpere, da bilen kun havde kørt omkring 10.000 km på det tidspunkt, bilen føles måske en anelse hårdere men det er også kun lidt så, man mærker det mest ved hurtig kurvekørsel, ellers ikke. Nu har jeg jo selv skiftet fjedrene og lidt afhængig af hvordan man gør, ser jeg ingen grund til at lave 4 hjuls udmåling efterfølgende, foran kan man nøjes med at løfte fjederbenet op af holderen og så lade bærekugle blive siddende, foroven kan man heller ikke lave fejl. Hvis man har et par fjedreklemmer er det såmænd ikke det store problem.
Der er både lidt fordele og ulemper ved det, hvis man kan sige sådan.
Fordele :
Bilen ligger bedre på vejen
Bilen er lettere at vaske, da der ikke er så langt op på taget længere
Det ser flottere ud
Stadig ingen problemer med at køre op af kantsten mm
Bilen får en smule mere negativ camber, men det er ikke gået ud over dæksliddet ved mig, har kørt godt 20.000km med de fjedre nu.
Ulemper :
En merudgift
Det er vanskeligere at spule skærmene rene, fordi åbningen mellem dæk og skærmkant er mindre
Hele undervognen er sænket tilsvarende hvilket bevirker at de døde katte der ligger på vejen skal være mindre
Måske kan din normale donkraft ikke gå under bilen længere, da panelkanterne også er kommet længere ned, jeg bruger så ikke panelerne men har monteret løftepunkter i stedet for, men det bevirker så til gengæld at donkraften skal lidt længere ind under bilen.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX