Kigger lidt på bremser bagtil min vr6ér, har lige fået 280mm opgrade hjem (som så ikke passede alligevel
Vr6 bremseopgrade, god idé ?
-
kim
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sverige
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vr6 bremseopgrade, god idé ?
Heye
Kigger lidt på bremser bagtil min vr6ér, har lige fået 280mm opgrade hjem (som så ikke passede alligevel
) så de skal så byttes, men har så fundet nogle 4stemplet med 298mm skiver, men ville det være skidt, der sidder også 4 stemplet foran med 312mm skiver på, men ville det ødelægge harmonien mellem for og bagbremser, eller ville det ikke betyde det store 
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"
- ICON
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Vr6 bremseopgrade, god idé ?
Min første indskydelse ville nok være, at bruge bagbremserne fra en S3/TT 225, som er 256x24, så bibeholder du vel den originale balance.
Jeg ved ikke om det er en tilfældighed, men hvis man kigger på VAG´s originale bremsesystemer, så kan det vel give et fingerpeg om, hvordan det bør dimensioneres:
VR6: 280/224
S3: 312/256
Cupra: 345/280
Jeg ved ikke om det er en tilfældighed, men hvis man kigger på VAG´s originale bremsesystemer, så kan det vel give et fingerpeg om, hvordan det bør dimensioneres:
VR6: 280/224
S3: 312/256
Cupra: 345/280
Jack of all trades, master of none
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Alt for meget på bagenden på sådan en lille øse.
Jeg har selv 334 mm foran og standard i bag.
Og det spiller fint sammen.
De bagerste skal kun stabilisere bagenden så såen en lille bil.
Søren S2
Jeg har selv 334 mm foran og standard i bag.
Og det spiller fint sammen.
De bagerste skal kun stabilisere bagenden så såen en lille bil.
Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
det kan godt gå abs og den ventil på bagbroen skal nok regulere det ind.
du kan ikke få golf 4 256 på da lejerne ikke sidder i skiven som golf 3,men jeg tror ombygningen dur på en golf 3 syncro
overvejede det selv da jeg havde syncro(havde nemlig v6/tt/s3 bremserne på foran).
VH.
du kan ikke få golf 4 256 på da lejerne ikke sidder i skiven som golf 3,men jeg tror ombygningen dur på en golf 3 syncro
overvejede det selv da jeg havde syncro(havde nemlig v6/tt/s3 bremserne på foran).
VH.
-
kim
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sverige
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det er en syncro (4motion nu)
Havde også håbet på det var som rix siger at den selv kunne regulere det, ville gerne have dem på, for selfølgeligt at have nogle ordentlige bremser, men ligeså meget fordi det ser sku lidt trist ud med porsche foran, også de små triste bagi
Hmm, må lige i tænkeboks hehe
Havde også håbet på det var som rix siger at den selv kunne regulere det, ville gerne have dem på, for selfølgeligt at have nogle ordentlige bremser, men ligeså meget fordi det ser sku lidt trist ud med porsche foran, også de små triste bagi
Hmm, må lige i tænkeboks hehe
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"