Spg. ang strøm til sub og forstærker? Blaupunkt Pnp dele

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Spg. ang strøm til sub og forstærker? Blaupunkt Pnp dele

Indlæg af Realtor » 2. apr 2009, 20:38

Har her i sidste weekend smidt en Blaupunkt THA 475 PnP forstærker i bilen, med adapterkabler som tager tager signal fra radioen, og ligeledes strøm fra bag radioen. Det hele spiller fint, men vil for en god ordens skyld alligevel trække seperat strøm og stel fra batteriet for at sikre forstærkeren får nok saft. Det er relativt ligetil.

Men vil samtidig også have mere bund i bilen, så har købt en Blaupunkt THB 210a aktiv sub. Signalet tager jeg fra line out på blaupunkt forstærkeren, men hvordan gør jeg med strøm. Havde oprindeligt købt 2 stk strømkabler, men med til subben fulgte et forlavet adapterkabel, med strøm og stel forbindelser, samt højtalerledninger ( som jeg ikke bruger pga. phono tilslutning ). Stikket er så lille at jeg ikke kan få et normalt strømkabel derned. Så jeg må bruge det medfølgende adapterstiks + og -.

Spørgsmålet er så, kan jeg blot stikke + kabeldelene ind et sted hvor strømkablet til forstærkeren er åbent ( evt. i tilslutning eller ved sikring ) og blot ved - (stel) sætte til det til hvor jeg sætter det store stelkabel til forstærkern?

Beklager den lange smøre, men håber i kan hjælpe.
Audi E-tron 55

jacoboba
Helt nyt medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang strøm til sub og forstærker? Blaupunkt Pnp dele

Indlæg af jacoboba » 2. apr 2009, 21:58

Hej,

Du skal bruge sådan en http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=2 ... 2_kabel%29
til dit strøm kabel, og - kabel skal bare fyres til stel og sgøres så kort som mulig.

jacob

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 2. apr 2009, 22:28

super, også det jeg kom frem til.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
ac242
Medlem
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af ac242 » 3. apr 2009, 09:42

Hey, du kan da ikke bare smide den i bilen, uden at skrive om lyden er blevet bedre :roll: ;) ;) ;)

har nemlig tænkt på om det virkelig gør en stor forskel kontra ens standard radio/højttalere :?:

eller om man samtidig skal kigge på andre højttalere mens man er igang
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 3. apr 2009, 10:50

jeg vil mene at det er blevet noget bedre end standard. Diskant og mellemtone er blevet mere " klart " og kan generalt spille højere, men nu får hver enkelt højtaler også 75watt istedet for 12,5watt. Men jeg manglede stadig bunden, da det er der den halter imo. og derfor jeg nu smider en sub i. Tror dog ikke jeg havde installeret det gør, men fatter hat af hi og low pass og hz osv. Så må prøve mig frem
Audi E-tron 55

Brugeravatar
ac242
Medlem
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af ac242 » 4. apr 2009, 16:08

Realtor skrev:jeg vil mene at det er blevet noget bedre end standard. Diskant og mellemtone er blevet mere " klart " og kan generalt spille højere, men nu får hver enkelt højtaler også 75watt istedet for 12,5watt. Men jeg manglede stadig bunden, da det er der den halter imo. og derfor jeg nu smider en sub i. Tror dog ikke jeg havde installeret det gør, men fatter hat af hi og low pass og hz osv. Så må prøve mig frem
lækkert at høre at det spiller bedre :mrgreen:

hmm high pass low pass ? kan heller ikke lige komme med en god forklaring på det udover at du skal indstille sub'en til at tage sig af de dybe toner som de alm. højttalere ikke kan klare. ved da fra mit stue anlæg har jeg sat min sub til at klare de meget dybe toner (lave hertz) da mine fronthøjttalere kan gå rimelig langt ned i hz... mener jeg har skilt den ved omkring 100 hz hvor de dybe lyde flød sammen og gav et perfekt samspil.. vil nok tro du skal gå lidt højere i hertz da der ikke sidder en 12* bas i bilen lissom mine stue højttalere ;)

denne side fortæller lidt om frekvenserne http://www.nysynet.dk/stereoraad49.htm nr 19

og her kan du downloade test toner mm. http://www.carsound.dk/dlkategori.asp?dlid=5
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem

Indlæg af Realtor » 4. apr 2009, 19:57

nu har jeg fået smidt subben i, og det gav bunden som jeg ledte efter. Strøm var mega nemt at trække, og stel er der også styr på. Så mangler jeg bare at indstille det ordentligt så skulle det spille max.
Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"