Fik min bil poleret og vasket for en måned siden og har været ude på grusvej. Nu er bilen en del beskidt. Kan man bare skylle bilen med alm. vand uden at ødelægge poleringen eller?
Mvh Chris
+1Philip skrev:hvis det er fordi du er bange for ridse lak ved vask, så kan fremgangsmåden være:
- højtryksrens
- sæt i blød med foam
- højtryksrens
- vask med to spands system.
Alm skylning med haveslange tager langt fra alt skidt.
Så gør du det dælme forkertLAKGT skrev:Min erfaring er at højtryk nærmest presser skidt ind i lakken, og nærmest blæser det af.
Så Ingen højtryk her.
Om det er idioti ikke at bruge sæbe, er der sikkert nogen der vil give dig ret.Stidsborg skrev:Højtryk presser skidtet ind i lakken?
Ingen brug af sæbe?
Det er rene bandeord i bilpleje verdenen! Selvfølgelig skal der bruges højtryk til at spule det værste skidt af før du begynder at røre ved bilen for at minimere vaskeridserne og ja gør som Phillip skriver, det er den bedste metode by far..
Og det er bare idioti ikke at bruge sæbe, vaskehandske skal "smøres" så den glider nemt over lakken og samler skidtet op uden at trække det med rundt og lave ridser. Bum
Stidsborg
jeg er i chok. presser skidtet ind lakken. den var ny.Andersjensen skrev:Så gør du det dælme forkertLAKGT skrev:Min erfaring er at højtryk nærmest presser skidt ind i lakken, og nærmest blæser det af.
Så Ingen højtryk her.
Hvis skidtet skal spules af med højtryk, så kræver det ikke meget tankevirksomhed at forestille sig der skal så meget knald på strålen at skidtet bliver mast ind i lakken og "kører" hen af.aknedude skrev:jeg er i chok. presser skidtet ind lakken. den var ny.Andersjensen skrev:Så gør du det dælme forkertLAKGT skrev:Min erfaring er at højtryk nærmest presser skidt ind i lakken, og nærmest blæser det af.
Så Ingen højtryk her.![]()

Dem til lørdag aften vil jeg fraråde.donfetaful skrev:Hvilken svamp taler du om? Bare for at præcisere. Der findes mange svampe
Grydesvamp ! Gerne den grønne side mod lakken. Det er en lakekspert vi har med at gøre herdonfetaful skrev:Hvilken svamp taler du om? Bare for at præcisere. Der findes mange svampe
En af mine kammerater valgte engang at vaske sin nylakerede 106er med en grydesvamp. Selvfølgelig med den bløde side, men han kom alligevel til at vende den forkert. Det var han godt nok lidt træt afTurbotrim skrev:Grydesvamp ! Gerne den grønne side mod lakken. Det er en lakekspert vi har med at gøre herdonfetaful skrev:Hvilken svamp taler du om? Bare for at præcisere. Der findes mange svampe

PræcisMathiasFB skrev:Skyl gerne bilen af med en haveslange til at starte med. 2 spands teknik. En spand med sæbe og vand - og en med rent vand til at skylle handsken (langt bedre end en svamp), da en "langhåret" handske kan indeholde betydelige mængder vand kombineret med minimal kontakt med overfladen.