Ellers er der ikke så langt til vestfyn. Jeg har bemærket at der er flere herinde som udtaler sig positivt om Skoda Ejby. En af mine gode venner bruger også altid ham med stor tilfredshed. Han har lige købt en brugt Fabia dér.madsobh skrev:Nu har se jo ikke lavet noget endnu.... Bilen havde ikke kørt så meget som en km da jeg hentede den eftet de havde "kigget" på den... måske vw i fredericia de er skoda service partner.... og de ligger i gå afstand
DSG7 - hvor mange har DSG7 som kører problemfrit?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Re: DSG7 - hvor mange har DSG7 som kører problemfrit?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
claussor
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 395 times
Min har samme problem i lige og ulige gear og ja... som skrevet tidligere gearkasseskifte hjalp ikke.madsobh skrev:Min o3 2015 har en fejl med den glider i kobling til de ulige gear... kan se bla på denne video lige omkring 4000omdr.... det kan også høres
https://goo.gl/photos/Txjf5D98r9AkYMxp9
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2401 times
De får også mine varmeste anbefalinger i Ejby.GranTurismo skrev:Ellers er der ikke så langt til vestfyn. Jeg har bemærket at der er flere herinde som udtaler sig positivt om Skoda Ejby. En af mine gode venner bruger også altid ham med stor tilfredshed. Han har lige købt en brugt Fabia dér.madsobh skrev:Nu har se jo ikke lavet noget endnu.... Bilen havde ikke kørt så meget som en km da jeg hentede den eftet de havde "kigget" på den... måske vw i fredericia de er skoda service partner.... og de ligger i gå afstand
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
- Alany
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
2014 Golf 7 1,4 tsi 122 hk, ingen problemer (28.000 km)
2012 Touran 1.4 tsi 140 hk, ingen problemer (85.000 km)
2015 Seat ibiza 1.0 tsi dsg, ingen problemer (15.000 km)
Vi er glade for DSG i vores hustand og 7-9-13 har de aldrig fejlet.
2012 Touran 1.4 tsi 140 hk, ingen problemer (85.000 km)
2015 Seat ibiza 1.0 tsi dsg, ingen problemer (15.000 km)
Vi er glade for DSG i vores hustand og 7-9-13 har de aldrig fejlet.
2021 VW Touran 1.5 TSI DSG Comfortline+
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style
2019 VW T-Cross 1.0 TSI DSG Style
- brandt+
- Helt nyt medlem
- Been thanked: 0
Min O3 2015 1,4 (15.000 km) kører som en drøm
Første gang med DSG - absolut ikke sidste...
Første gang med DSG - absolut ikke sidste...
-
claussor
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 275 times
- Been thanked: 395 times
Så vil jeg høre... Hvordan er jeres i fbm. igangsætning? Jeg synes godt nok min er træls - det er enten luntetempo eller godt med acceleration. Og så den forbandede ventetid der er mellem man triller 2-3 kmt og til man giver gas. Den tøver i et to sekunder før den tager ved. Er jeg den eneste der døjer?
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
Min a3 1.6tdi dsg7 laver samme lort.. Ved igangsætning skifter den lynhurtig fra 1 til 2 og det mærker man lige med et ryk pga skiftet.. Sætter man den i manuel og lader den kører lidt længere ud i rpm så mærker man intet.. Glæder mig godt nok til vi kan lave ny software til de kasser så man kan få hævet hvad rpm den skifter fra 1 til 2claussor skrev:Så vil jeg høre... Hvordan er jeres i fbm. igangsætning? Jeg synes godt nok min er træls - det er enten luntetempo eller godt med acceleration. Og så den forbandede ventetid der er mellem man triller 2-3 kmt og til man giver gas. Den tøver i et to sekunder før den tager ved. Er jeg den eneste der døjer?
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
- Lamox
- Nyt medlem
- Been thanked: 1 time
Er der ikke noget med, at man på de nyere modeller med DSG7, at man kan sætte den til "blød" igangsætning gennem VCDS?
Fordi da jeg trillede i en ny BlueGT med DSG satte den væsentligt blødere i gang end min GTI fra 12.
Fordi da jeg trillede i en ny BlueGT med DSG satte den væsentligt blødere i gang end min GTI fra 12.
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Enig.Watcher skrev:Min a3 1.6tdi dsg7 laver samme lort.. Ved igangsætning skifter den lynhurtig fra 1 til 2 og det mærker man lige med et ryk pga skiftet.. Sætter man den i manuel og lader den kører lidt længere ud i rpm så mærker man intet.. Glæder mig godt nok til vi kan lave ny software til de kasser så man kan få hævet hvad rpm den skifter fra 1 til 2
Lige præcis omkring logikken for skiftet mellem 1. <--> 2. gear begge veje, har jeg aldrig rigtig forstået hvorfor man har lavet det som man har.
Vores er en 1.4 TSI m. DSG7.
For det første triller bilen vel dårligt 20 cm inden den vil skifte til 2., hvis man starter "almindeligt".
Dvs. hvis man holder et tæt trafikeret sted og skal lidt kvikt afsted når et lille hul kommer, så skal man give den sømmet for at den trækker 1. gear længere ud og undgå det tidlige skift til 2.. Med det resultat at det nogen gange bliver hjulspin-agtigt.
Hvis man ikke gør det, så sætter den kun lige i gang, og så vil den omgående til at skifte til 2....
Det har jeg tit bandet over.
Den anden vej - altså skift fra 2. til 1.
Hvis man kører i D, så holder den 2. gear næsten indtil bilen står helt stille, før den vælger 1.
Hvis man derimod kører i Manuel (hvad jeg næsten altid gør), så tager den 1. gear selvom bilen stadig triller "en del".
Og på samme måde, hvis man kører i Manuel, så kan man ikke skifte fra 1. til 2. før man er over 2000 o/m.
Den måde jeg altid starter og accelerer på, for at omgå disse - efter min mening - uhensigtsmæssige skiftemaps, er som følger:
Starter i S, og lader bilen lave det første skift fra 1. til 2. mens den er i S.
Det laver den "fornuftigt" tidligt - altså slet ikke noget med 6000 o/m. Altså - med mindre man har sømmet i bund.. så vil den trække helt ud. Men jeg mener som i "almindelig speeder ved igangsætning".
Så snart den har koblet 2. gear ind, og den når de o/m hvor jeg vil skifte til 3., kører jeg gearvælgeren op i D (hvilket straks får den til at skifte til 3.), og fortsætter uden at stoppe bevægelsen, og kører gearvælgeren over i Manuel.
På den måde overtager jeg selv styringen fra 3. gear og "videre opad".
Ved deceleration holder jeg Manuel indtil den rammer 2. gear (bilen skifter jo selv nedad efterhånden som farten mindskes).
Så snart den har ramt 2., sætter jeg den over i D.
Hvis jeg ikke gør det, vil den snuppe 1. gear så snart o/m kommer under 2000, og det virker helt forkert.
Alt dette er selvfølgelig min subjektive oplevelse af det.
Min kone kører aldrig i andet end D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
jbb
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Vi har en 1.6 Polo TDI DSG7 fra 2010 der har trillet 182'000km, den blev chippet til 300NM/140HK da den havde gået 80'000km. Den går uden problemer, uden skift af koblinger.
Og ja, den tøven der er, er vanvittig irriterende, men resten er rigeligt godt til at opveje.
Vi spekulerer på en en ny Passat også med 7 trins DSG...
Og ja, den tøven der er, er vanvittig irriterende, men resten er rigeligt godt til at opveje.
Vi spekulerer på en en ny Passat også med 7 trins DSG...
2019 VW Arteon
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo
- HansH
- Admin
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
100% enig !jbb skrev:Og ja, den tøven der er, er vanvittig irriterende, men resten er rigeligt godt til at opveje.
Det er den eneste lille anke jeg har ved den måde de har konstrueret det på.
Som du helt rigtigt skriver - resten af "pakken" opvejer mange gange.
Næste her bliver helt sikkert også med DSG.
Tror ALDRIG fruen vil høre tale om noget manuelt igen .... når man kan få DSG.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Helt enig i at skiftet fra 1. til 2. er mystisk.
Jeg ved ikke om der er andre der har oplevet at den nogle gange skriver 2 i MFA selvom den reelt stadig kører i 1. gear? Det er ret uforudsigeligt hvornår skiftet sker. Ved kørsel med lav hastighed, eksempelvis på P-pladser, skifter den til 2. så tidligt at man kan fornemme at den filer på koblingen.
Til daglig gør jeg ofte det ved igangsætning fra lyskryds at jeg slipper bremsen og når bilen begynder at rulle, så trykker jeg RESET på ACC'en og så sætter den blødt igang og skifter først til 2. ved ca. 2300-2400 rpm og lander på ca. 1400-1500 i 2. gear. Min ACC er sat til ECO hvis det skulle have nogen betydning.
Jeg ved ikke om der er andre der har oplevet at den nogle gange skriver 2 i MFA selvom den reelt stadig kører i 1. gear? Det er ret uforudsigeligt hvornår skiftet sker. Ved kørsel med lav hastighed, eksempelvis på P-pladser, skifter den til 2. så tidligt at man kan fornemme at den filer på koblingen.
Til daglig gør jeg ofte det ved igangsætning fra lyskryds at jeg slipper bremsen og når bilen begynder at rulle, så trykker jeg RESET på ACC'en og så sætter den blødt igang og skifter først til 2. ved ca. 2300-2400 rpm og lander på ca. 1400-1500 i 2. gear. Min ACC er sat til ECO hvis det skulle have nogen betydning.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
mrbrunodk
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
1.8 TSI Octavia 3 fra april 2014 38.000km
Har lige fået nye koblinger på garantien.
Har kørt 1100 km siden, den rusker stadig, så den skal til Skoda i det nye år, igen.
Jeg overvejer virkeligt at få alternativ software i den efter garanti udløb i april.
Hvis jeg kører i sport eller manuel er der intet.
Har lige fået nye koblinger på garantien.
Har kørt 1100 km siden, den rusker stadig, så den skal til Skoda i det nye år, igen.
Jeg overvejer virkeligt at få alternativ software i den efter garanti udløb i april.
Hvis jeg kører i sport eller manuel er der intet.
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Man kan håbe på at 2016 udgaven er forbedret og opdateret, så gearskift mv fungere optimalt.
Gubs
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
- Chris Golf VII
- Helt nyt medlem
- Been thanked: 3 times
Golf 7 1,4TSi med DSG kørt 33.000km. 3 år gammel=garanti udløbet.
Symptom: svag rusken/rysten ved igangsætning, specielt ved samtidig styreudslag.
VW under søgte det og konkluderede at koblingerne skulle skiftes + grundindstilles.
Der var dog kulance på 100% på alle reservedele og 70% på arbejdslønen, men grundet lidt problemer med efterfølgende grundindstilling af gearkassen valgte værkstedet at dække alle omkostninger ifbm. udskiftning af DSG koblinger.
Symptom: svag rusken/rysten ved igangsætning, specielt ved samtidig styreudslag.
VW under søgte det og konkluderede at koblingerne skulle skiftes + grundindstilles.
Der var dog kulance på 100% på alle reservedele og 70% på arbejdslønen, men grundet lidt problemer med efterfølgende grundindstilling af gearkassen valgte værkstedet at dække alle omkostninger ifbm. udskiftning af DSG koblinger.
2017 VW Passat GTE Variant
-
Doktor Ditlev
- Nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- Been thanked: 0
Sjovt - samme bil hos mig fra 1/15. Den gør præcis det samme, men det sagde de var fordi den sejtrækkede og det kunne de ikke gøre noget ved... Har så opdaget, at den også ryster nær man triller i 2. gear helt til den læsten står stille. Det føles som en rullen/rysten i hele bilen - og der sejtrækker den jo ikke.... Mon ikke jeg skal trykke dem lidt på maven igen hos VW.Chris Golf VII skrev:Golf 7 1,4TSi med DSG kørt 33.000km. 3 år gammel=garanti udløbet.
Savner mine gamle transportere - men er trods alt glad for golfen..