Update:
Kent Nielsen AutoConsult har gennemlæst fremsendt dokumentation fra sidste syn.
Han har haft telefonisk kontakt til synshallen og forklaret synsmanden at han mener bilen skal godkendes på baggrund af materialet. Samtidig har Kent oplyst synsmanden at synsmanden ikke kommer til at bøde for manglende godkendelse, hvis denne skulle udtages i kontrol af færdselsstyrelsen, nu at den har været godkendt tidligere. Synshallen vil nu kontakte færdselsstyrelsen for om dette er korrekt, for herefter at vende tilbage til mig.
Kents største bekymring var flytningen af stelnummeret. Jeg kontaktede herefter Færdselsstyrelsen Allan Hansen. Genindhugningstilladelsen til et stelnummer er unik og der findes kun ÉT eksemplar - har tidligere ejer ikke givet dette med videre er det forfra. Men så længe at synsvirksomheden kan acceptere identiteten på bilen, må synsvirksomheden gerne udstede en ny genindhugningstilladelse. Problemet er så, selvom jeg troede at vi var enige om at det ikke var et problem, at synshallen ikke har accepteret at det stelnummer der sidder i bilen er det korrekte. Jeg har nu spurgt synshallen om - hvad skal jeg komme med at yderligere dokumentation for at det er den bil? Der er jo hverken original farve, kabine, motor eller gearkasse tilbage? Han efterspurgte dataplade/datamarkatet i bagagerummet, men dette findes heller ikke længere.
Materialet fra SKAT er desværre i så dårlig stand (kopi af kopi) at man ikke kan læse i Fahrzeugbreif at stelnummeret er blevet flyttet. Jeg er 100% sikker på at det står der i, da de har beskrevet andre detaljer som jeg synes er underordnet

mærke og model dæk, ET på fælge osv.
Vi blev ikke færdige med telefonsamtalen da han var i gang med et syn og vil ringe tilbage.. Opdatering følger....