DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Janke
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 16. feb 2016, 11:12

Kan nævne at sagen ruller videre igennem FDM.
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

claussor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 275 times
Been thanked: 395 times

Indlæg af claussor » 16. feb 2016, 15:34

Jeg vil gerne stille mig til tjeneste for spørgsmål, men da jeg har en positiv dialog med VW indtil videre, ønsker jeg ikke at forpurre det ved at køre FDM ind over. Blot til info.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af madsobh » 16. feb 2016, 15:59

claussor skrev:Jeg vil gerne stille mig til tjeneste for spørgsmål, men da jeg har en positiv dialog med VW indtil videre, ønsker jeg ikke at forpurre det ved at køre FDM ind over. Blot til info.
Det dejligt med en god dialog.... men det hjælper ikke hvis de ikke kan løse problemet pga af manglende hjælp fra baglandet til ny software eller nye løsninger
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

dumpo
Helt nyt medlem
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Indlæg af dumpo » 16. feb 2016, 19:28

Nå. Må hellere give mit besyv med også, efter jeg har fulgt lidt med i denne tråd. Jeg har en polo 1.2 tsi med dsg fra 2012. Jeg selv har fået skiftet koblinger 2 gange den første gang var da bilen havde kørt omkring 60.000. Næste gang var da bilen havde kørt ca. 100.000. Det første sæt koblinger blev skiftet da det ruskede ved gearskift specielt fra 1 til 2 gear. Det næste sæt blev skiftet da de begyndte at glide og ruske specielt når man kørte op af stigninger. Det sæt jeg har i nu begyndte allerede lidt efter få 1000 km. Jeg var ude ved vw. Men de kunne ikke se ell. Finde fejl. Så nu har jeg så kørt 5000-6000 km. Længere på dem. Problemet jeg oplever denne gang er det samme som jeres. Og ikke som de andre gange. Så der må helt sikkert være noget galt med den software som er kommet i. For det er de samme koblinger som er blevet brugt hele vejen igennem som dem der sad monteret fra fabrik. Der har ikke været nogen ændringer i dem ifølge forhandleren. Og mechatronic skulle heller ikke fejle noget. For var faktisk på vej til at få den skiftet for at være sikker. Men med en pris på knap 11.000 kr. Hos vw i Tyskland. Droppede jeg det igen og valgte at lytte til mit værksted. Har tænkt mig at de skal kigge på den i næste uge hvis de har tid til det.

Vh
Kenneth
Mazda 3 skyactiv 2.0 120hk. Man. Gear model år 2017

Vw Polo 6R 1.2 Tsi 105hk Dsg Highline. Årg. 2012. solgt.

9had
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 31 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Indlæg af 9had » 16. feb 2016, 20:30

Og så er der åbenbart nogle med samvittighed i vw Gladsaxe.
ImageUploadedByTapatalk1455651016.306915.jpg
ImageUploadedByTapatalk1455651016.306915.jpg (85.94 KiB) Vist 3293 gange
2024 VW ID.4 Style

Minaldo
Helt nyt medlem
Has thanked: 23 times

Indlæg af Minaldo » 17. feb 2016, 18:43

Det virker jo som om at det kun er nyere biler eller biler med nylige reparationer på dsg-geargassen, som har problemet. Er det muligt at udlæse dsg-softwareversionen?
Det kunne være at problemet kunne isoleres til en bestemt softwareversion.

Mvh
Mikkel
Volvo EX30 AWD - 2024
VW Passat 1,5 tsi - 2020

Brugeravatar
madsobh
Medlem

Indlæg af madsobh » 17. feb 2016, 18:53

Jeg har skrevet en lille guide om hvordan du ser software og hardware version på http://dsg7.freefo.org/index.php

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 18. feb 2016, 00:15

madsobh skrev:
claussor skrev:Jeg vil gerne stille mig til tjeneste for spørgsmål, men da jeg har en positiv dialog med VW indtil videre, ønsker jeg ikke at forpurre det ved at køre FDM ind over. Blot til info.
Det dejligt med en god dialog.... men det hjælper ikke hvis de ikke kan løse problemet pga af manglende hjælp fra baglandet til ny software eller nye løsninger
Der tror jeg så ikke FDM hjælper noget som helst med hensyn til software. Men i mit tilfælde betyder positiv dialog mange ting. Nok om det.

Jeg har lige fået bilen retur efter knap et par måneder på værksted og og efter første køretur hvor den var helt kold er verdict at den kører perfekt. Perfekt gearskifte og ingen unoder med at glide i kobling fænomenet. Det har jeg dog prøvet før, hvor efter et par dage den begynder på det igen. Men så langt så godt.

Hvis det varer ved, undersøger jegbhvad de har gjort ved den så forhåbentlig nogle af jer andre kan få glæde af det.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af Gubbi » 18. feb 2016, 19:40

Har kørt en Touran fra januar 2016, samme problem, glider og brummer, når den er kold.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Janke
Nyt medlem

Indlæg af Janke » 19. feb 2016, 11:19

claussor skrev:
madsobh skrev:
Der tror jeg så ikke FDM hjælper noget som helst med hensyn til software. Men i mit tilfælde betyder positiv dialog mange ting. Nok om det.

Jeg har lige fået bilen retur efter knap et par måneder på værksted og og efter første køretur hvor den var helt kold er verdict at den kører perfekt. Perfekt gearskifte og ingen unoder med at glide i kobling fænomenet. Det har jeg dog prøvet før, hvor efter et par dage den begynder på det igen. Men så langt så godt.

Hvis det varer ved, undersøger jegbhvad de har gjort ved den så forhåbentlig nogle af jer andre kan få glæde af det.
Hej Claussor
Har du fundet ud af hvad der er skiftet/ændret på din bil?
Det har da været en lang fødsel, hvis de arbejdet på den i flere måneder. Har de mon brugt den som test for løsninger!
Mvh
Janke

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 19. feb 2016, 14:23

Lige nu vil jeg helst ikke ud med mere om forløbet (pga. den gode dialog), men kan fornemme den stadig gør det med at glide i gearet, men det er ikke så galt endnu, men lad os nu se. Min plan er at smække en trailer / campingvogn på den, op af en bakke, og VCDS og så udlæse de tal som der er bedt om tidligere i tråden.

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 21. feb 2016, 13:46

madsobh skrev:Du kan godt logge med dit 12.12 kabel.... prøv at logge disse kanaler på gearkassen...

Billede
Jeg har lige prøvet i dag med VCDS 12.12. Jeg kan ikke finde de grupper. Jeg mener også min skriver den stopper ved gruppe 254.

Mere udførlig (til newbie her) vejledning modtages gerne.

Derudover var jeg ude i dag med trailer - Golfen glider stadig, det føles ikke så voldsomt, men det er stadig meget visuelt på omdrejningstæller. Men som før nævnt, når den har været i hænderne på VW og har været justeret på, så er det som om den kører godt de første dage og så stille og rolig bliver "træls" igen.

Jeg har video hvis nogen vil se omdrejningstæller. Golf 1,4 TSI 160 DSG7 med tom trailer og 2 mennesker i bilen.

Brugeravatar
madsobh
Medlem

Indlæg af madsobh » 21. feb 2016, 14:41

claussor skrev:
madsobh skrev:Du kan godt logge med dit 12.12 kabel.... prøv at logge disse kanaler på gearkassen...

Billede
Jeg har lige prøvet i dag med VCDS 12.12. Jeg kan ikke finde de grupper. Jeg mener også min skriver den stopper ved gruppe 254.

Derudover var jeg ude i dag med trailer - Golfen glider stadig, det føles ikke så voldsomt, men det er stadig meget visuelt på omdrejningstæller. Men som før nævnt, når den har været i hænderne på VW og har været justeret på, så er det som om den kører godt de første dage og så stille og rolig bliver "træls" igen.

Jeg har video hvis nogen vil se omdrejningstæller. Golf 1,4 TSI 160 DSG7 med tom trailer og 2 mennesker i bilen.
Jeg har lavet guide med billeder der ligger på http://dsg7.freefo.org/index.php

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 21. feb 2016, 16:45

madsobh skrev:
claussor skrev:

Jeg har lavet guide med billeder der ligger på http://dsg7.freefo.org/index.php
Jeg går ud fra det er http://dsg7.freefo.org/viewtopic.php?f=3&t=4 du mener? Billeder virker ikke på guiden,men teksten er nu også beskrivende nok.
Jeg har ikke mulighed for at vælge de ting du beskriver - se capture her:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9681541/Capture.PNG

"
select "Group USD requests" (to speed sample rate up)
Image

select group "009", "011", "358", "359", "360", "368"
Image"

Brugeravatar
madsobh
Medlem

Indlæg af madsobh » 21. feb 2016, 17:03

Hmm pokkers....

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 25. feb 2016, 13:01

Nå men her slutter min rejse med min Golf 6 så. Jeg fik den retur fra værksted efter den havde stået der i 1½ måned, hvor de havde skiftet diverse ting på importørens anbefalinger for at fejlfinde/minimere sandsynligheden for at andre ting påvirker motor/gearkasse. Værksted mente bilen kørte fint - og ja det gjorde den også ( som så mange gange før), men skeptisk var jeg naturligvis. Jeg fik den igen - og den kørte godt de første dage og det er så blevet mærkbart værre. Det der er sket (igen) er at de grundjusterer / nulstiller eller noget i den stil. Bilen er som en baby når jeg får den og kører som den skal. Langsomt adapterer gearkassen så til mig gætter jeg på, og så skaber den sig. Nu en uge efter jeg har fået den, er den helt elendig igen med massive ryk, elendige igangsætninger mv.

VW ville gerne have en fra teknisk afdeling ud at køre i den sammen med mig, og en mekaniker (i tirsdags) for at opleve problemet eller evt. godkende den hvis den kørte perfekt. Der sagde jeg for første gang nej til at "samarbejde" da det ville være 8-10 timer ud af min arbejdsdag (køre ud til VW - 60-70 KM hver vej, vente 3-4 timer da bilen skal være kold og så ud og køre - og hjem igen), uden at der kommer noget ud af det, da de selv har indrømmet det er software der er skyld i det, så kan ikke se pointen. Så nu stopper det her. Forhandler jeg købte bilen af er villig til at købe den retur, og jeg må opgive "drømmen" om min semi GTI, desværre.

Jeg har åbenbart som en af de eneste haft en god dialog med VW og værksted hvor det har været anerkendt at der er et problem, og det kan jeg så bare være glad for selvom det har trukket helt vildt ud.

Det jeg kan fortælle er at VW har et par biler de mener gør det samme som min, samt de mener det er software der er skyld i det. Der arbejdes på det fra fabrikken men vi skal frem til omkring sensommer før der kan forventes nyt.

Så mit udgangspunkt er stadig at DSG7 er en fejlkonstruktion fra starten af. Den smadrede koblinger de første 3-4 år. VW indførte en ny koblingstype og ændrede software så den skåner kobling men til gengæld på NOGLE af bilerne glider i kobling / rusker, og det har de HELT sikkert vidst fra starten af det ville ske, men satser på det er et minimum af ejerne der vil brokke sig. Kald mig bare en fyr med sølvpapirshat som tidligere i tråden, men de mange ejere der har meldt sig på banen her viser det er et kæmpeproblem, og det kan umuligt have undgået VW's (teknikernes) radar da de lavede denne software. Det er tydeligt at se også at de fleste der har klaget har en model fra 2013 og frem ELLER har fået ny gearkasse/koblinger og ny software.

At de nu arbejder på ny software og vi skal helt frem til sensommer for at forvente noget nyt viser jo også alvoren i det. Det er ikke bare et simpelt fiks.

Jeg har intet at udsætte på værkstedet som har givet mig superservice og været ekstremt tålmodige, haft gratis lånebil mv. Har prøvet MANGE biler i dette forløb og kan da sige jeg har forelsket mig især i VW Passat, Golfsports Van samt den nye 1.0 3 cylindrede ;-). Importøren har også været et positivt bekendtskab, men hvad hjælper det når de skyldige sidder i Wolfsburg. Importør og værksteder kan intet gøre, det er fabrikken der har hustlet igen (dieselgate behøver man vel ikke at nævne), og prøver at narre kunderne med software der skåner DQ200. Det er MIN holdning og konspirationsteori og jeg mener fakta i denne tråd fra andre ejere samt hvad jeg selv har oplevet i de 10 måneder med min Golf har bevist det.

Jeha
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Jeha » 25. feb 2016, 13:13

claussor skrev:Nå men her slutter min rejse med min Golf 6 så. Jeg fik den retur fra værksted efter den havde stået der i 1½ måned, hvor de havde skiftet diverse ting på importørens anbefalinger for at fejlfinde/minimere sandsynligheden for at andre ting påvirker motor/gearkasse. Værksted mente bilen kørte fint - og ja det gjorde den også ( som så mange gange før), men skeptisk var jeg naturligvis. Jeg fik den igen - og den kørte godt de første dage og det er så blevet mærkbart værre. Det der er sket (igen) er at de grundjusterer / nulstiller eller noget i den stil. Bilen er som en baby når jeg får den og kører som den skal. Langsomt adapterer gearkassen så til mig gætter jeg på, og så skaber den sig. Nu en uge efter jeg har fået den, er den helt elendig igen med massive ryk, elendige igangsætninger mv.

VW ville gerne have en fra teknisk afdeling ud at køre i den sammen med mig, og en mekaniker (i tirsdags) for at opleve problemet eller evt. godkende den hvis den kørte perfekt. Der sagde jeg for første gang nej til at "samarbejde" da det ville være 8-10 timer ud af min arbejdsdag (køre ud til VW - 60-70 KM hver vej, vente 3-4 timer da bilen skal være kold og så ud og køre - og hjem igen), uden at der kommer noget ud af det, da de selv har indrømmet det er software der er skyld i det, så kan ikke se pointen. Så nu stopper det her. Forhandler jeg købte bilen af er villig til at købe den retur, og jeg må opgive "drømmen" om min semi GTI, desværre.

Jeg har åbenbart som en af de eneste haft en god dialog med VW og værksted hvor det har været anerkendt at der er et problem, og det kan jeg så bare være glad for selvom det har trukket helt vildt ud.

Det jeg kan fortælle er at VW har et par biler de mener gør det samme som min, samt de mener det er software der er skyld i det. Der arbejdes på det fra fabrikken men vi skal frem til omkring sensommer før der kan forventes nyt.

Så mit udgangspunkt er stadig at DSG7 er en fejlkonstruktion fra starten af. Den smadrede koblinger de første 3-4 år. VW indførte en ny koblingstype og ændrede software så den skåner kobling men til gengæld på NOGLE af bilerne glider i kobling / rusker, og det har de HELT sikkert vidst fra starten af det ville ske, men satser på det er et minimum af ejerne der vil brokke sig. Kald mig bare en fyr med sølvpapirshat som tidligere i tråden, men de mange ejere der har meldt sig på banen her viser det er et kæmpeproblem, og det kan umuligt have undgået VW's (teknikernes) radar da de lavede denne software. Det er tydeligt at se også at de fleste der har klaget har en model fra 2013 og frem ELLER har fået ny gearkasse/koblinger og ny software.

At de nu arbejder på ny software og vi skal helt frem til sensommer for at forvente noget nyt viser jo også alvoren i det. Det er ikke bare et simpelt fiks.

Jeg har intet at udsætte på værkstedet som har givet mig superservice og været ekstremt tålmodige, haft gratis lånebil mv. Har prøvet MANGE biler i dette forløb og kan da sige jeg har forelsket mig især i VW Passat, Golfsports Van samt den nye 1.0 3 cylindrede ;-). Importøren har også været et positivt bekendtskab, men hvad hjælper det når de skyldige sidder i Wolfsburg. Importør og værksteder kan intet gøre, det er fabrikken der har hustlet igen (dieselgate behøver man vel ikke at nævne), og prøver at narre kunderne med software der skåner DQ200. Det er MIN holdning og konspirationsteori og jeg mener fakta i denne tråd fra andre ejere samt hvad jeg selv har oplevet i de 10 måneder med min Golf har bevist det.
Tak for opdatering! Jeg overvejer mit næste skridt, da jeg har samme problem med min passat. Må man spørge, hvordan I er kommet frem til en tilbagekøbspris?
VW Passat Variant 1.4 TSi 150 Comfortline DSG ACT 2016 (solgt)
BMW 520d Touring Aut. 2013 (solgt)
VW Golf 1.5 TSI DSG (Privatleasing)

Fabianen

Indlæg af Fabianen » 25. feb 2016, 13:17

9had skrev:Og så er der åbenbart nogle med samvittighed i vw Gladsaxe.
ImageUploadedByTapatalk1455651016.306915.jpg

Fyre med maghoni= køre VW?
hahahahahahahaha det var sku dagens joke.

Zwonkie
Helt nyt medlem

Indlæg af Zwonkie » 25. feb 2016, 13:23

Det er ærgerligt, jeg havde håbet at de måske havde fundet en holdbar løsning. Men ak, baseret på tidligere information om ligene sager overrasker det mig dog ikke.

Jeg kan kun tilslutte mig din endelige analyse og konklusion af problemet. Det passer med de erfaringer jeg har gjort mig.
Specielt det med at gearkasse køre godt efter nulstilling/grundjustering for derefter at have tilegnet sig en mærkværdig styring.
Min erfaring er at hvis man køre frisk i D-mode, så skifter den bedre et stykke tid efter end hvis jeg har kørt mormors kørsel, hvorefter gearskiftene bliver slappe og sker i mærkelige ryk.

Min sag har stået lidt stille fordi jeg har været syg. Jeg har fremvist en video af problemet og de inviteret mig ind til testkørsel igen, hvilket sker d. 29/2.
Jeg forventer samme svar som Janke fik da bilen formodentlig bliver testet på samme værksted.

Ærlig talt, tror jeg min sag kommer til at lukke på samme måde som Claussors (sælge bilen tilbage eller skifte til en anden model med DSG6)

Holder jer opdateret..

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 25. feb 2016, 13:50

Jeha skrev:
claussor skrev:Nå men her slutter min rejse med min Golf 6 så. Jeg fik den retur fra værksted efter den havde stået der i 1½ måned, hvor de havde skiftet diverse ting på importørens anbefalinger for at fejlfinde/minimere sandsynligheden for at andre ting påvirker motor/gearkasse. Værksted mente bilen kørte fint - og ja det gjorde den også ( som så mange gange før), men skeptisk var jeg naturligvis. Jeg fik den igen - og den kørte godt de første dage og det er så blevet mærkbart værre. Det der er sket (igen) er at de grundjusterer / nulstiller eller noget i den stil. Bilen er som en baby når jeg får den og kører som den skal. Langsomt adapterer gearkassen så til mig gætter jeg på, og så skaber den sig. Nu en uge efter jeg har fået den, er den helt elendig igen med massive ryk, elendige igangsætninger mv.

Tak for opdatering! Jeg overvejer mit næste skridt, da jeg har samme problem med min passat. Må man spørge, hvordan I er kommet frem til en tilbagekøbspris?
Det er forhandleren der mailede den til mig efter de havde snakket om det i forhandlerhuset. Jeg har endnu ikke taget stilling til om jeg er ok med det. Overvejer at høre FDM hvad jeg kan forvente ifølge dem.

ITemplate
Helt nyt medlem

Indlæg af ITemplate » 26. feb 2016, 12:40

claussor skrev:At de nu arbejder på ny software og vi skal helt frem til sensommer for at forvente noget nyt viser jo også alvoren i det. Det er ikke bare et simpelt fiks.
Jeg er simpelthen så glad for min bil hvis bare den møg-gearkasse ville fungere som de første 1000KM. Så jeg kunne godt vente til sensommeren hvis bare jeg vidste 100% at den nye opdatering gik specifikt på at løse problemet. Umiddelbart synes jeg det lyder interessant. Er det noget du kan sige mere om?

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 26. feb 2016, 13:50

Ja det er jo det - kan sagtens følge dig. Spørgsmålet er bare, fikser de det - og bliver det tilfredsstillende? :-(

Jaku
Helt nyt medlem

Indlæg af Jaku » 1. mar 2016, 21:46

Bare for statistikens skyld vil jeg bare nævne jeg har haft en 2015 octavia i et par måneder og nu en superb 2016 begge med 1.6tdi, begge glider i koblingen men kun når de er kolde. Superb'en er nu inde for at få ny kobling. Begge biler har haft problemet fra helt ny

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 2. mar 2016, 10:25

Jaku skrev:Bare for statistikens skyld vil jeg bare nævne jeg har haft en 2015 octavia i et par måneder og nu en superb 2016 begge med 1.6tdi, begge glider i koblingen men kun når de er kolde. Superb'en er nu inde for at få ny kobling. Begge biler har haft problemet fra helt ny
Men kold - hvor lang tid varer det? Min stopper med det når den er varm, men der går ca. 30 minutter før den er gennemvarm.

Jeg prøvede at hive batteriet "af" i nat - se om jeg kunne nulstille motorstyringen og DSG. Det fik jeg intet ud af. Den glider stadig konstant i et stort helvede. Jeg vil virkelig gerne undgå den går retur til forhandler....

Er der nogen der har tænkt på at finde noget "gammelt" DSG software vi kan smide på før disse ændringer blev lavet?

Jaku
Helt nyt medlem

Indlæg af Jaku » 2. mar 2016, 10:33

claussor skrev:
jaku skrev:bare for statistikens skyld vil jeg bare nævne jeg har haft en 2015 octavia i et par måneder og nu en superb 2016 begge med 1.6tdi, begge glider i koblingen men kun når de er kolde. Superb'en er nu inde for at få ny kobling. Begge biler har haft problemet fra helt ny
men kold - hvor lang tid varer det? Min stopper med det når den er varm, men der går ca. 30 minutter før den er gennemvarm.

Jeg prøvede at hive batteriet "af" i nat - se om jeg kunne nulstille motorstyringen og dsg. Det fik jeg intet ud af. Den glider stadig konstant i et stort helvede. Jeg vil virkelig gerne undgå den går retur til forhandler....

Er der nogen der har tænkt på at finde noget "gammelt" dsg software vi kan smide på før disse ændringer blev lavet?
jeg vil sige ca 15km kørsel, det er ikke nok motoren er varm, varmen skal nå over i koblingen før det hjælper (vil i ihvartfald tro det er det der hjælper)

claussor
Aktiv medlem

Indlæg af claussor » 2. mar 2016, 13:50

Jaku skrev:
claussor skrev:
jaku skrev:bare for statistikens skyld vil jeg bare nævne jeg har haft en 2015 octavia i et par måneder og nu en superb 2016 begge med 1.6tdi, begge glider i koblingen men kun når de er kolde. Superb'en er nu inde for at få ny kobling. Begge biler har haft problemet fra helt ny
men kold - hvor lang tid varer det? Min stopper med det når den er varm, men der går ca. 30 minutter før den er gennemvarm.

Jeg prøvede at hive batteriet "af" i nat - se om jeg kunne nulstille motorstyringen og dsg. Det fik jeg intet ud af. Den glider stadig konstant i et stort helvede. Jeg vil virkelig gerne undgå den går retur til forhandler....

Er der nogen der har tænkt på at finde noget "gammelt" dsg software vi kan smide på før disse ændringer blev lavet?
jeg vil sige ca 15km kørsel, det er ikke nok motoren er varm, varmen skal nå over i koblingen før det hjælper (vil i ihvartfald tro det er det der hjælper)
Enig i det med motor. En anden tanke. Kan det være olien? De skiftede jo til mineralsk olie ved 2012-13? Er der nogen der har lyst til at smide en 10-40 i gearkassen? :)

Janke
Nyt medlem

Indlæg af Janke » 2. mar 2016, 20:54

Havde en snak med Gearhuset inden de lukkede. Gearolien mente de der var for lidt af, de ca. 0,7 liter burde være ca.1,2 liter. De havde haft kamera nede i kassen under kørsel, og der kunne de se at de øverste lejer ikke blev smurt nok, ved f.eks bykørsel og langsom kørsel. Konsekvens var lejer der skulle skiftes, men sikkert først når garanti var udløbet :-)
Måske det er ved at ske med min gearkasse, der kommer sådan en herlig hylelyd ved 115km i timen. Ja ja, et problem kommer sjældent alene.
Gearhuset anbefalede skift af olie, og øge mængden til de ca.1,2 liter. (Typen af olie kan jeg naturligvis ikke huske)
De tilsatte også noget andet, som var godt for kassen som smurte bedre end den originale.
Bare et lille indspark, mens jeg venter på at komme ud at køre med Skoda og FDM :-)

Brugeravatar
madsobh
Medlem

Indlæg af madsobh » 3. mar 2016, 06:00

Der er 2 forskellige olie systemer i dsg7 gearkassen.... der er et til at smøre lejer og tandhjul også er der et med hydraulik olie som bliver brugt af mechatroniken til at skifte gear og aktivere koblinger

9had
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 31 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Indlæg af 9had » 4. mar 2016, 07:38

En tanke...

Nogen der har forsøgt... At indstille fartpilot til X km/t, og standse bilen.

Derefter slippe bremsen og aktivere fartpilot igen... Glider den i koblinger her mens den forsøger i den "programmerede" tempo at nå vis hastighed?
2024 VW ID.4 Style

Brugeravatar
madsobh
Medlem

Indlæg af madsobh » 4. mar 2016, 08:24

Jeps det gør min...