Da mig og damen er løbet ind i problemer med hendes gamle Toyota GSI (rusten tank studs + udstøning ved at ryge) har jeg fået hende overtalt til at vi skal ha en vag istedet. Jeg har allerede en Polo, som jeg ville ha byttet til en A4, men det er så røget i vasken da vi skal bruge mønter på en ny til hende. Nå nok om min problemstilling
mit spørgsmål:
Jeg har kig på en rigtig lækker Golf 4 GTI 1,8t fra 1998 eneste minus er at den har gået 225.000 km. Mit spørgsmål er så - er det noget der gør noget? hvis jeg renoverer turboen, er der andre dele der skal ha en tur inden den ryger til tuner? Mit mål er en TüV tuning hos Dahlbäk på 214 hk. (dog kan jeg ikk forstå han kan ramme 214 på en K03 som vel ligger i golfen?) Men er det sådan til i kloge gutter sidder og ryster på hovedet med de km på tælleren? Og hva koster en turbo renovering? -Ville helst montere en upgrade turbo, men det er vel ikke lovligt
Jeg vil blive super glad for et par sagkyndige svar, da vi står og skal ta en beslutning meget snart
På forhånd tak for hjælpen gutter, håber i har et par hurtige fra hoften til mig
Mvh
Søren