larslyn skrev:når jeg skal tørre bilen af mellem sealant og voks f.eks. har jeg til nu brugt poorboys spray'n'wipe, men hvad bruger i andre, er der andre mærker jeg bør prøve?
hvad bruger i som smørremiddel når i clay'er?
bruger dodo juice born slippy, men igen, er der andet jeg bør prøve
hvad bruger i til tjære? bruger pt. valet pro citrus, men vil jo gerne have input, det kunne jo være at der er et vidundermiddel jeg ikke kender til
hvad med fælgrens?
bruger det ikke selv, da jeg synes mine er ok at holde, men knægten vasker sjældent sine så derfor ville det være fedt med noget der tog bremsestøv osv.
Hej Lars,
Hvorfor tørrer du bilen af mellem forsegling og voks? Er det for at tage støv der har lagt sig pga. 'ventetid'?
Du kan som Kim har foreslået bruge en skyllefri vask, jeg ville dog ikke anbefale dig Optimum No-Rinse i denne sammenhæng, da den efterlader polymer på overfladen. Jeg bruger selv Optimum No-Rinse, og lige så fedt at produktet er, lige så afgørende er det, at man har kendskab til hvad det præcist gør.
Mht. smørremiddel til clay, så vil jeg faktisk anbefale dig at bruge konventionel pH-neutral shampoo blandet i demineraliseret vand. Jeg har prøvet en del forskelligt igennem årene, og det er en meget fin løsning.
Mht. tjære, så skal du have et opløsningsmiddelsbaseret produkt. Silikonefjerner er relativt billigt, og klarer opgaven til u.g.
Fælgene kan klares med IronX eller Sonax fælgrens. Begge pH-balancerede. IronX'en er den mest effektive, når vi specifikt taler fastbrændt bremsestøv.
Jeg har de fleste af ovenstående produkter på lager, smid mig en personlig besked hvis jeg skal være behjælpelig med noget. Ellers kan de findes diverse steder på nettet.
Venligst,
Ebbe