Hej.
Jeg har for nylig købt en Ibiza 1,9 TDI, men der er desværre ikke A/C i den.
Så hvor svært/hvor meget arbejde er der i at montere A/C i den?
Og hvis I kender lidt til det, hvad vil det cirka koste?
På forhånd tak!
Montere aircon i Seat Ibiza 6L
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Re: Montere aircon i Seat Ibiza 6L
Du kan selvfølgelig finde tingene på ebay (hvis du er heldig)....
Du skal som min. bruge:
Kontrolenhed: ca. 600 euro
Orginalt ledningsnet (kan jo laves selv): ca. 100 euro
Derudover skal du bruge selve klimaenheden... Pris ukendt
Jeg vil tro at køber du delene fra nye af kommer du vel af med 10.000 kr + arbejdsløn
Du skal som min. bruge:
Kontrolenhed: ca. 600 euro
Orginalt ledningsnet (kan jo laves selv): ca. 100 euro
Derudover skal du bruge selve klimaenheden... Pris ukendt
Jeg vil tro at køber du delene fra nye af kommer du vel af med 10.000 kr + arbejdsløn
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
Pallesen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tak for dit indlæg.
Mine hænder sidder nogenlunde rigtigt, så jeg havde tænkt mig at lave det selv, hvis delene kan købes for rimelig penge.
Hvis nogen ved hvilke dele det præcist drejer sig om, så vil jeg blive meget taknemmelig for en liste.
Mine hænder sidder nogenlunde rigtigt, så jeg havde tænkt mig at lave det selv, hvis delene kan købes for rimelig penge.
Hvis nogen ved hvilke dele det præcist drejer sig om, så vil jeg blive meget taknemmelig for en liste.
-
Gossa
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
Det kan være, at der een eller anden som har foretaget denne operation og som ligger inde med listen, ellers må du bare klø på selv
Eller google - der er vel for pokker een eller anden i denne verden som har fået samme tanke???
Eller google - der er vel for pokker een eller anden i denne verden som har fået samme tanke???
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
Jeg fandt på et tidspunkt en guide (eller i hvert fald en omgang billeder), men har også set en 3L'er der er splittet ad... Det er godt nok et større projekt! - men alt er jo muligt for den der bærer viljen 
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
-
Pallesen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
Har du en idé om hvor du så guiden henne? Så jeg prøve at lede lidt efter den. 
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
Fandt lige et par sider på nettet: (nok ikke lige til en SEAT men det giver et meget godt billede af hvad der skal til
)
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=413346&page=2
http://uk-mkivs.net/forums/p/152505/101 ... px#1013834
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=130196
Tror det bliver et rimeligt dyrt projekt og jeg har allerede droppet det... Har nok i at få sat orginal centrallås / el-ruder / tyverialarm med kabineovervågning i 3L'eren... Små 43 ledninger der skal rundt i hele bilen
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=413346&page=2
http://uk-mkivs.net/forums/p/152505/101 ... px#1013834
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=130196
Tror det bliver et rimeligt dyrt projekt og jeg har allerede droppet det... Har nok i at få sat orginal centrallås / el-ruder / tyverialarm med kabineovervågning i 3L'eren... Små 43 ledninger der skal rundt i hele bilen
-
Fabia Combi
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
Varmeapparathus med fordamper (køleflade)
Komplet rørsystem til kompressor
Kondensator (køler foran vandkøleren)
Styrerelæ til kompressor
Temperaturføler til udeluft
kompressor
Betjeningspanel med A/C knap, hvi du ikke bare bruger en anden on/off kontakt.
Ledningsdiagram og forståelse af dette
Fremstilling af eget ledningsnet
Evt. fremstilling af konsol til kompressor, hvis den du får ikke passer til din motor.
Et sted hvor du kan stå uforstyrret med bilen.
Der skal bores hul i torpedopladen.
God tid
En anden bil at køre i mens det står på.
Adgang til A/C værktøj og kølemiddel.
Been there, done that, med A/C fra en Polo 1,4 benzin og en Lupo 3L uden A/C.
Aldrig mere en bil uden A/C fra fabriksny.
Komplet rørsystem til kompressor
Kondensator (køler foran vandkøleren)
Styrerelæ til kompressor
Temperaturføler til udeluft
kompressor
Betjeningspanel med A/C knap, hvi du ikke bare bruger en anden on/off kontakt.
Ledningsdiagram og forståelse af dette
Fremstilling af eget ledningsnet
Evt. fremstilling af konsol til kompressor, hvis den du får ikke passer til din motor.
Et sted hvor du kan stå uforstyrret med bilen.
Der skal bores hul i torpedopladen.
God tid
En anden bil at køre i mens det står på.
Adgang til A/C værktøj og kølemiddel.
Been there, done that, med A/C fra en Polo 1,4 benzin og en Lupo 3L uden A/C.
Aldrig mere en bil uden A/C fra fabriksny.