Sænkning af Golf 3 årg. 97' (1,6)

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
c-hartmann
Helt nyt medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sænkning af Golf 3 årg. 97' (1,6)

Indlæg af c-hartmann » 1. apr 2009, 12:48

Hej!

Jeg overvejer at få min Golf 3 lidt tættere på jorden ;) Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget det skal være. Jeg har org. stænklapper foran samt GTI/VR6 spoilerlæbe. Jeg gider IKKE at skulle køre skråt hen over kantsten og fartbump med 2 km/t, når der sidder et par folk i bilen, eller der er lidt læs på. Så hvad gør man lige hvis man blot vil være lidt cool, uden at være super T-Hansen-Brian. Er 40/40 for meget?? Den org. GTI er jo ca. 20 mm lavere, så vidt jeg ved?? Nogen der har erfaringer?? Og hvor meget kan man sænke uden at skulle skifte støddæmpere??

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 254 times
Been thanked: 270 times

Re: Sænkning af Golf 3 årg. 97' (1,6)

Indlæg af majbom » 8. apr 2009, 11:40

havde min gamle 3'er sænket 40/40, hvilket jeg synes vare meget passende til 17" fælgene.

der er et enkelt billede, hvor du får en ide om det her: http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27658

den var stadig rigtig fin at køre i, havde aldrig problemer med kantsten osv. dog havde jeg standard-læbe på...
//morten

Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026

kristoffer gh
Nyt medlem
Geografisk region: København

Indlæg af kristoffer gh » 8. apr 2009, 13:30

Jeg kører med 8x17 på min golf3 gti og den er sænket 60/40 og der er absolut ingen problemer med det ;)

Mvh Kristoffer

c-hartmann
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Odense

Indlæg af c-hartmann » 12. apr 2009, 15:10

Ok, det lyder jo altsammen lovende :D Jeg går lidt og overvejer, hvad jeg skal stille op. Har set et Lowtec (sportfahrwerk) med både dæmpere og fjedre 35/30. Det skulle eftersigende også være TÜV-godkendt, så det burde kunne gå gennem et evt. syn. Jeg har også set på et sportfahrwerk fra Vogtland 35/35. Jeg ved således ikke helt om jeg blot skal nøjes med at få skiftet fjedrene eller om jeg ikke lige så godt kunne få et komplet set med dæmpere osv?? Hvad siger I, herinde? Nogen der har erfaringer med Vogtland/Lowtec eller andre. Og hvad med syn af bilen???

webexp
Helt nyt medlem

Indlæg af webexp » 6. maj 2009, 21:51

jamen igen hvorofr kun fjedere er de døæmpere nu siddet der i længere tid kan du risikere at de bliver utætte når du sænker den pga den kommer til at kører på et ikke brugt område så vil klart anbefale at skifte begge dele eller alternativt en gevind undervogn da du så kan sænke den lige nøjagtig det den kan og hæve den igen hvis det var for meget har selv lige købt gevind til min Passat kan ses her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=504858den er dog ikke monteret endnu men det kommer i weekenedn regner jeg med

Besvar

Tilbage til "Undervogn"