sytnes sq den er blevet flot den lille bil... helt sikkert den bliver nice at se irl...
Big D
Der er bare betalt som 2.8. 2,9'eren er jo bare en kunstruktiv ændring. SKAT har jo intet at basere en sådan beregning på og hvad skulle formålet være?RIX skrev:er den betalt fri som 2.9 eller 2.8???Andy skrev:Afgiften blev 36.755 kr.Turbotrim skrev:stadig ikke betalt afgift ????
og er det en ægte vr,den er jo 1cm bredere mellem vangene i motor rummet.
men den er rigtig fin eneste minus for mig er de skærme.er ikke vild med at de trækker dem så spidse/tynde
VH.
Jeg har faktisk netop valgt kompressor, fordi så kan det nemt afmonteresRIX skrev:ren nysgerrighed ikke andet
og nu 190hk jo et bedre udgangs punkt med hensyn til laderen,det er jo lige 20hk mere der må laves![]()
og er du uheldig næste gang til syn er det no go at have anden motor og lader(med mindre den bliver af monteret)
men held og lykke med projektet
Vh.
Under middel. Jeg udfyldte selv selv toldsynsrapporten, og så spillede jeg lige lidt på violinen for at synsmanden skulle blive enig.Turbotrim skrev:Kanon !
Er den vurderet som Middel/under eller over i stand ???
Hvor betalte du den fri henne ??? Hvilket skattecenter ???
hver sin smag og skal da nok have en vr igen engang og der vil jeg forsøge at få den tüvet for jeg er mega dovn og har passeret de 30Andy skrev:Jeg har faktisk netop valgt kompressor, fordi så kan det nemt afmonteresRIX skrev:ren nysgerrighed ikke andet
og nu 190hk jo et bedre udgangs punkt med hensyn til laderen,det er jo lige 20hk mere der må laves![]()
og er du uheldig næste gang til syn er det no go at have anden motor og lader(med mindre den bliver af monteret)
men held og lykke med projektet
Vh.
At bilen Skattemæssigt er betalt "fri" til 190hk er i mit tilfælde umiddelbart underordnet. For synsmyndigheden må 20 % grænsen stadig blive målt i forhold til de oprindelige 174hk.
Bilen kører jo stadigvæk med standard bremser og undervogn, så jeg kan ikke se at man "bare" kan betale afgift af 190hk og så opskriver synsmyndigheden bare bremser til 190hk + 20%. Det vil jo være omgåelse af reglen om 174hk + 20 %.
Alt dette er selvfølgelig underordnet, fordi jeg går ud fra at de siger, at en kompressorombygning bliver en over 20 % forøgelse, hvor de vil se yderligere dokumentation for, at bilen kan holde til det.
** Bliver lige nødt til, at modificere mig selv![]()
Motorskifte:
20 % reglen kan udløse forøget afgift, hvis man skifter til en motor som er mere end 20 % større, eller laver ombygninger som har karakter af motorskifte (væsentlige dele såsom krumtap, indsprøjtning og topstykke). Eller ved identitetsskifte.
Tuning:
Udløser ingen afgift, medmindre det har karakter af motorskifte.
Hej igen Rix,RIX skrev:Andy skrev: hver sin smag og skal da nok have en vr igen engang og der vil jeg forsøge at få den tüvet for jeg er mega dovn og har passeret de 30,så jeg gider ikke så meget afmontering til syn,men de ser ikke at det er en 2.9,så det er bare at finde en der er lidt blind så han ikke ser den snurre kasse på siden tror bare at min den næste skal være syncro igen,men det er ikke fast men det skal være en 96ér model med den nye styreboks(det har jeg nemlig ikke haft endnu
) så har jeg også haft alle udgaver en 92 en 93/94 ny tænding,en 95 med ny tænding og ny lmm.
VH.
Den sidder lige under bundkaret.sorensen skrev:hvor sidder olie pumpen? er den nem og skifte? er der en masse der skal skilles af for at komme til den?
Ja jeg syntes også det er synd at de er så langt ude, men hver sin smag velandy9095 skrev:Flot bil, men de fælge er en ommer, Det ser forfædeligt ud at de stikker så meget ud over
Fælgene er monteret med 22mm spacerandy9095 skrev:Flot bil, men de fælge er en ommer, Det ser forfædeligt ud at de stikker så meget ud over
Tak tak..... Synes også den er blevet okay, det er jo alligevel en gammel bil efterhånden, men sjovt at rode medBrixxx skrev:Det er faktisk en af de flotteste golf 3ere som jeg har set og den står sku flot det må man sige![]()
![]()
Hvad tror du den kommer til at lave med komprssor![]()
En små 300hk eller sådan

Chip kostede 6.000 + moms....West skrev:Ser sku godt ud
Hva sku du smide for at få den chippet?
På video'en er det bare mig eller er lyden til sidst efter du slipper speeder'en ikke fordi du ikke har BOV eller recirkulerende på og det så er kompressor-stall? Hvor det luft der ryger tilbage i kompressoren?
For mig lyder det sådan men skal på INGEN måde gøre mig klog
Ellers lækkert resultat!
Okay men havde den samme problemer hos dem eller opdagede du det først da du kom hjem? For ellers burde det vel være noget de burde kunne diagnoisticere sig ud af?Andy skrev:Chip kostede 6.000 + moms....West skrev:Ser sku godt ud
Hva sku du smide for at få den chippet?
På video'en er det bare mig eller er lyden til sidst efter du slipper speeder'en ikke fordi du ikke har BOV eller recirkulerende på og det så er kompressor-stall? Hvor det luft der ryger tilbage i kompressoren?
For mig lyder det sådan men skal på INGEN måde gøre mig klog
Ellers lækkert resultat!
Den kører med recirkulerende, bare fordi at jeg kalder den bypassventilDu kan også se den på billedet.
Jeg opdagede det først, da jeg kørte hjem. Hvis man accelererer med omkring 50-60% speeder, så ruller den også fint op på 6.800 omdr. Men giver man fuld gniv, så prutter den og sætter ud. Så prøvet lige med nye tændrør, ellers er det en tændkabel som er ikke kan klare belastning.West skrev:Okay men havde den samme problemer hos dem eller opdagede du det først da du kom hjem?
Hvordan er den ellers at køre i efter indkøring? Ligger den godt i tomgang i lyskrydsene?
Super og endnu mere super at du kan sige det værste er tændkabel for selvom det ikke er billigt som så så det da ikke en bondegård jo.Andy skrev:Jeg opdagede det først, da jeg kørte hjem. Hvis man accelererer med omkring 50-60% speeder, så ruller den også fint op på 6.800 omdr. Men giver man fuld gniv, så prutter den og sætter ud. Så prøvet lige med nye tændrør, ellers er det en tændkabel som er ikke kan klare belastning.West skrev:Okay men havde den samme problemer hos dem eller opdagede du det først da du kom hjem?
Hvordan er den ellers at køre i efter indkøring? Ligger den godt i tomgang i lyskrydsene?
Den kører fint efter indkøring, ingen problemer med choker når den er kold og tomgang er fint.
Det var tændrørerne som var ikke var i orden, den kører kanon nu.West skrev: Super og endnu mere super at du kan sige det værste er tændkabel for selvom det ikke er billigt som så så det da ikke en bondegård jo.
De tændrør som kom i hos RH skulle dog have været gode nok.... Men man kan også se på HK kurven, at den dør efter 5.500... Lidt ærgeligt, at det ikke var i orden da den blev rullet......duckstar skrev:Min erfaring med eftermontering af trykladning, er at én grad koldere tændrør og gerne iridiumrør stopper alle problemer med antændelsen af blandingen.