Den er blevet sænket 40mm med hr fjedre.
Efter dette, er den begyndt at hoppe/sitre og det er slemmest fra 70kmt+.
Det er værst med 18" på 40 profil, men det er der også på vinterdækkene på 16" alu.
Mekanikeren kan ikke finde noget galt med bilen og har også afbalanceret dækkene igen, med mindre rettelser.
Det er irriterende, men nogle vil nok mene det ikke er så slemt. Nu er der jo så også vinterdækkene på. Så til forår, bliver det slemt igen.
Det føles ikke som dæk der skal afbalanceres. Det er ikke konstant, men er den næsten hele tiden. Selv når man kører på en vej som er meget ny og virker til at være meget plan.
Kører jeg på samme vej i min s-max, som også er sænket 40mm med hr, så er denne sitren der slet ikke.
Skoda kan ikke hjælpe, da det ikke er originale fjedre
min mekaniker vil gerne hjælpe, men ved ikke hvad der er galt.
Desværre så blev den sænket samtidig med at jeg fik de nye 18" hjul og de originale alu (16"), fik vinterdækkene på , som sad på nogle stålfælge der fulgte med bilen.
Vognen var 5mdr gammel og 4000km da jeg købte den og der var der ikke nogen problemer.
Mekanikeren har tjekket bilen efter og kan ikke finde noget som skulle sidde forkert eller som går på nogle steder.
Jeg kan jo desværre ikke udelukke hjulene, da jeg ikke har kørt med dem inden jeg fik den sænket.
Men skulle også være lidt mystisk at 2 sæt hjul gør det samme.
Nogen bud på hvordan jeg kommer videre med fejlsøgningen.