Har checket at pærerne er iorden
Det skal siges at jeg har været så dum at jeg ikke har fået skrevet den originale coding ned den gang jeg begyndte at 'lege'
Mvh. Anders
Hej FlbakFlbak skrev:?? Hvis det er med VCDS
Så kik i din Debug folder, der står der hvad du har leget med
Det er lige præcis blinklyset nede på forskærmenHansH skrev:Nu kender jeg ikke en Leon særlig meget, men er det et blinklys nede på forskærmen som markeret på billeder herunder der er problemet ?
Hvis ja, så prøv at kigge hvad du har i byte 2 bit 6 ...
Så har jeg prøvet at følge din vejledning med hex værdi ændringer til 15 og tilbage til 95 ... i begge tilfælde gjorde det ingen forskelHansH skrev:Ævv..Jeg havde håbet at bit 7 ikke var sat. Men den ER jo sat hos dig.. ?!?
Din VCDS har et lille label issue (ikke unormalt). Min byte 12 ser ud som herunder (bemærk bit 7).
Kan du ikke - bare lige for sjovs skyld - prøve at gøre følgende:
* ændre hex værdi for byte 12 fra dit nuv. 95 til 15 (ret direkte oppe i værdifeltet)
* gem og afslut - tænding fra - tænding til - se om det gør nogen ændring ?
* hvis ikke, så ændre tilbage til 95 - gem og afslut - tænding fra - tænding til - se om det så virker
Hvis stadig ikke, så prøv Flbak's forslag med at pille en pol af batteriet i 20 min - på igen - og se om det så virker.
Allerførst: alle bytes har 8 bits.ASR skrev: Som jeg kan se, så har jeg ikke nogen bit 7 i byte 12 på min bil ... så hvad mener du, når du siger at bit 7 er sat hos mig?
Hvad mener du med at min VCDS har et label issue?
Det giver fint mening ... tak for forklaringen.HansH skrev:Allerførst: alle bytes har 8 bits.ASR skrev: Som jeg kan se, så har jeg ikke nogen bit 7 i byte 12 på min bil ... så hvad mener du, når du siger at bit 7 er sat hos mig?
Hvad mener du med at min VCDS har et label issue?
Selvom din VCDS ikke viser en beskrivelse for bit7, så betyder det ikke at den ikke er der. Det er den.
Det betyder bare at der i beskrivelsesfilerne på din VCDS installation ikke findes en beskrivende tekst for den bit. Funktionen er der bagved, uanset.
Det forudsætter at man forstår både det binære (base-2) og det hexadecimale (base-16) talsystem, for at kunne forstå det.
Værdien 95 (hex) svarer til 149 i vores normale (base-10) talsystem, og det svarer igen til binært 10010101
Når man snakker binært tælles bits fra højre mod venstre, dvs. 1-tallet længst til højre er bit0, 0'et som er nr 2 fra højre er bit1 osv.
Bit'en længst til venstre er altså bit7 - og som du kan se, havde den allerede værdien 1 i din opsætning. Det svarer til at fluebenet er sat i bit 7.
Bit 7 repræsenterer en værdi på hex 80. Dvs. hvis man vil sætte den, lægger man 80 (hex) til det tal der står oppe i talfeltet. Vil man fjerne fluebenet, trækker man 80 (hex) fra. Derfor jeg bad dig ændre værdien til 15 og derefter tilbage til 95 igen. Det svarer til at fjerne og derefter sætte fluebenet igen.
Bare fordi VCDS ikke giver dig en nice lille checkbox du kan sætte/fjerne et flueben i, betyder det ikke at man er kogt. Så fikser man det bare ved at redigere værdien direkte.
Men det kræver altså lige at man har fod på binær og hexadecimal.
Håber det gav lidt mening..
Uha.. jeg ville godt nok tænke mig om.. ikke 1 eller 2, men 10 gange inden jeg overhovedet pillede ved byte18Flbak skrev:Hvis det er et byte 18 issue, kan det måske hjælpe med denne fremgangsmåde foreslået af Dana fra Ross-tech
Til en med samme problem.
Kan se at byte 18 er 00 men der er måske ikke brugt denne måde.