Jeg har lige et pr spørgsmål.
Lang forklaring bære lige over mig lidt svært at fortælle på 2 linier
Har i dag fået obd tunet min Seat Leon FR med manuel gear. Bilen er lidt over et år gamle og har igennem længere tid tænkt på at give bilen lidt mere NM-HK.
Men har været lidt tøvende ang det med garanti på bilen og man har tilkøbt 2 års ekstra garanti osv og om den kan holde til det osv,så har læst bla herinde om at få den chippet fra andre brugere og andre steder på nettet.
Krav til at få den chippet er at den skal kunne holde til så ikke noget med max power bare for at banke nogle NM og HK ud af bilen tænker på bla kobling Motor osv.
ER en ældre knægt på vej mod de 50 sommer så det er ikke forbi jeg kører som da jeg var 20 eller 30 år. Bare så den få et bedre træk og gør heller ikke noget den går lidt længere pr L Benzin som jeg kan se andre har god erfaring med hvis ellers kørestillen er som før tuning.
Har læst bla her og andre steder en god normal tuning på min 1.4 tsi motor ligger på 180-185HK og 300-315 NM (Manuel gear)
Nå men fik bil på rullefeltet den sagde standart 154HK-273NM. Tuningsfirmaet skrev så efter en original fil ved nogle i Italien ca20min efter modtog han den og fik nu en af hans folk til at lave en ny fil til bilen som man nu skal gøre så langt så godt.
1 test med ny fil der var åbenbart gået noget galt med kodning af filen så den fik færre HK 148-279NM Som han sagde der var sket en fejl og det sker jo så der blev lavet en ny fil.
2 test sagde den 176HK-302NM så langt så godt. Så snakkede vi om det og han vil give den lidt mere så den fik de ca 180-185HK. Så ny fil blev lavet
3 test der gik den lige pludselig ned på 167HK men høje 346NM Han sagde det med de HK passede ikke fordi motoren var for varm.
Sagde det er et problem på nogle af de 1.4 tsi motor men mente den var på omkring de 180-185hk. Så han ventede lige 10 min mere med blæser ved motoren som ved de andre test og tog den igen en test med næsten samme resultat hvor den sagde 170HK men stadig de høje 346NM.
Pga af den første fejl kodning og de 2 efter følgende kodninger og vente tiden imellem tog de 3 test godt 2.45time efter vi startede.
Han undskyldte efter 1.5 time og sagde normalt tager det omkring 1 time at chip den motor her men nu var der lige den kodningsfejl og ventetid ved nye filer.Sagde det var helt fint ingen problem der.
Sagde om det ikke var for højt med de 346NM og det at den nu også sagde mindre med HK han sagde han ikke var rigtig glad for de 1.4 tsi motor fordi de godt kunne drille og det ikke var første gang med lige netop den motor og havde en andre der skulle komme og få chippet hans bil så han sagde køre i den og se hvad du synes så skulle jeg bare ringe så måtte vi tage den der fra.
Ved godt der kan være forskel på den ene motor frem for en anden af samme model
Mit spørgsmål er så kan bilen (kobling osv) virkelig holde til de 346NM???
samt hvad med de HK som gik ned i stedet for op.
Er det ikke en ordenligt kodning den sidste siden tallene er gået så meget op i NM og længere ned i HK???
Jeg vil jo mene man skulle holde den på de 300-315 NM og så lidt flere HK som andre her på siden og andre steder også lander på
Bor i Ålborg og tuningsfirmaet ligger omkring Århus så fik testet bilen de ca 140km hjem og der er ikke noget der siger forkert eller noget i det stil. Den har fået et bedre optræk og trækker også mere i mellem området men på toppen er der overhovedet ikke sket noget lidt underligt
På forhånd tak