Miger skrev:Hej GT,
Helt enig i at kørbarheden og komforten ikke skal ofres. Men kan bilen optimeres så den føles mere levende og sportslig i det daglige, så vil det jo være fedt.
Det lyder til, at roll-bar er et godt sted at starte
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg vil lige understrege, at mine tanker om opsætning er baseret på mange års erfaring fra opsætning i simracing. Så jeg vil da anbefale at tage andre med på råd og ikke blot stole 100% på mine input. De grundlæggende ændringer i opsætning giver ganske vist teoretisk set samme effekt som i virkeligheden, men det er stadig virtuelt.
Bl.a. John Nielsen deltager i flere af de events trackdayklubben arrangerer og giver sikkert gerne gode råd. Du kan se kommende events her:
https://www.facebook.com/Trackdayklubben/?fref=ts
Hvis jeg selv skulle ændre på min bil og gøre den mere responsiv uden at miste for meget komfort, så ville jeg nok starte med den bageste roll-bar.
Hvis det øgede grip i forenden giver en for kraftig lift-off-oversteer (til trods for at inderste baghjul nu står bedre fast), så ville jeg tilføje en roll-bar foran også.
Hvis jeg stadig ikke var helt tilfreds, så ville jeg få monteret en gevindundervogn, og tilpasse balancen mellem for og bag på ridehøjden. Jo højere røven er, jo mere grip vil det give forenden i indstyringen, men vil samtidig forøge tendensen til lift-off-oversteer. Og omvendt.
Jeg ville ikke gøre affjedringen hårdere end højest nødvendigt, da en hård undervogn er en fordel i store bløde sving, men ikke i snævre sektioner (som der er mange af på de små danske baner).
Da det er en bil som skal bruges som daily driver, ville jeg ikke begynde at tweake på toe og camber af hensyn til dækslid.
Hold os endelig orienteret om, hvad du ender op med at gøre. Jeg synes det er super spændende.