Jeg tror (håber) at 996 modellen har ramt det nederste af afskrivningskurven, så forhåbentligt bliver afskrivningen meget beskeden.
Bilen er en Porsche 911 Carrera 2 med Tiptronic. Det vil sige basismodellen af 911 serien med baghjulstræk og 300hk fra en 3,4 Boxer motor. Den er fra 1997 så en af de første af denne model og den har kørt 185.000km.
Bilen har selvfølgelig lidt kosmetiske ting jeg skal have kigget på hen ad vejen, men taget i betragtning af at den er 21 år gammel og har kørt næsten 200.000km. så står den super fint.
Efter at have kørt i den i en uges tid fik den en lidt træls "hvine" lyd under acceleration. Jeg gik straks i panik og var sikker på det var gearkassen der var ved at springe i luften
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at skifte IMS lejet, men jeg blev enig med mig selv om at jeg er en for stor bangebuks til at lade være, så jeg har lige fået den retur hvor den har fået skiftet det defekte remhjul, IMS leje samt skiftet olie på motor og gearkasse.
Næste projekt er fire nye dæk samt spacere på baghjulene så de kan komme ud til skærmkanten.

..