Hentede spindler og fik lidt Superpro dele hjem i torsdags.

Og et lille billede af bremser næsten færdig monteret

Har lige været på ferie, så der er da landet lidt smådele som skal sættes i værk i den kommende uge hehe.
Men lyder godt, man begynder jo at være spændt på den Golf; hvad end model den nu efterhånden er Ja, havde nu hellere smidt pengene efter bilen og kunne have lavet den færdig for halvdelen af hvad den ferie kostede

Jo tak Carten, det er jo en helt anden bil at køre i efter udskiftning af tandstangen - fantastisk. Samtidig er det jo muligt at ændre styre kurven efter andre bil modeller Audi TT RS, R20, og mange andrecarstenhjorth skrev: ↑25. sep 2018, 20:54Det ser så fedt ud! Køre med powerflex i min, kunne faktisk ikke rigtig mærke forskel med vibrationer og støj, men sådan er det vel når man kører kutterbrændsel![]()

Jeg synes ikke du har fortalt om den nye motor kørte som den skulle ? Blev det som en ny bil ?ChristianK skrev: ↑18. nov 2017, 21:31Efter den kære BKD motor har rundet 350.000km at den begyndt at gå utrolig dårligt. Hopper ved acceleration, går ujævn i tomgang, stort udsving på dyser m.m
Håbede på det var en blanding af de "billigere" løsninger nogle har skrevet kunne afhjælpe problemet.
Startede med at købe 4 nye gløderør hos VW gladsaxe hvor jeg har handlet stort set alle mine dele. Fik så leveret nogle forkerte gløderør som var 10mm til en CR motor og ikke 8mm som passer på min PD motor.
Havde taget det hele med til Bornholm da jeg kunne låne min fars garage lige til at stå i tørvejr. Pakke alle gløderør ud af æskerne og lagde dem klar til montering på en klud. Piller topcoveret af monteren for så at stå med lang næse og se de ikke passer i min motor.
Giver VW Gladsaxe et kald for at få at vide de ikke tager dem retur , eller har mod på at lave en ombytning til de korrekte 8mm. Jeg havde endda oplyst min nummerplade ved bestilling så forstår ikke lige hvordan den kunne smutte. Men de mente åbenbart ikke jeg var god nok kunde til trods for utallige besøg og ordre på over X antal 1000kr.
Kørte til en andne VW forhandler og fik fat på de korrekte gløderør og en udskiftning hjalp ikke på problemet.
Købte derefter en nyt ledningsnet til dyser og gløderør
Dette afhjalp heller ej problemet. Så jeg kunne bleve ved at finde på mulige løsninger eller købe ny brugt motor.
Jeg traf beslutningen om at handle ny brugt motor.
Fandt en motor fra 2008 der ikke havde kørt mere end små 70.000km på eBay.
så meget øget effekt???? hvor meget mere har den da?ChristianK skrev: ↑25. okt 2018, 16:04Har ikke fået sat den motor i bilen endnu - det ville ikke være forsvarligt at smide motor med så meget øget effekt på dårlig undervogn osv.. Så har brugt meget tid på at få bedste mulige løsning af bremser, uden at få dem op i alt for store størrelser som vejer ser godt ud, men også tilføjer en del vægt
312 mm foran på 4 stemplede kalibre med 288 bagpå og 41mm stempel er noget der duer. Fik udluftet systemet igår af en kammerat hos VW...
Så nu skal der lige styr på et par enkelte småting og der skal tages stillling til om motoren skal i før DSG ombygning eller ej
Nej det godt nok skuffende at det skal være sådan. Handler kun mit ved VW flensburg nu hos Torsten. Der er service og ja, bedre priser!

Nej, hvorfor dog Carsten? =)

Ja, det blive fedt altså!
Tak - Det om ikke andet et rigtig godt tidsfordriv
Ja det var da okay, nåede ikke halvdelen af hvad jeg havde tænkt på grund af ufattelige tømmermænd d. 26/12 - føj!
Jeg købte en nyere brugt på eBay, den fik jeg blæst og pulverlakeret.carstenhjorth skrev: ↑27. dec 2018, 20:15Hvor stort arbejde var det at skifte bagbroen, skal udstødningen ned?
Da jeg for nylig ordnede bøsninger m.m i forbroen var der flere af boltene der var groet fast, de knækkede og måtte bores ud![]()
Jævnt træls liggende på ryggen i garagen..
Er din gamle bagbro rådden? Eller kunne den også blæses og pulverlakeres?