Dual sim telefon kan ikke ringe op
-
Aslarsen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Dual sim telefon kan ikke ringe op
Har en dual sim telefon (oneplus 3T). Den kan ikke ringe op med android auto og heller ikke bilens bluetooth. Har prøvet at tildele sim kort til alle mine kontakter, men virker stadig ikke, da der kommer en dialogskærm frem på telefonen som spørger hvilket sim kort jeg vil benytte til det givne opkald.
Nogen der har erfaringer med om eller hvordan det kan bringes til at virke?
Vh,
Anders
Nogen der har erfaringer med om eller hvordan det kan bringes til at virke?
Vh,
Anders
-
kGlerup
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 618 times
- Been thanked: 352 times
Re: Dual sim telefon kan ikke ringe op
Har du prøvet at bruge "dual SIM selector" som nævnt i denne tråd?
https://www.reddit.com/r/oneplus/commen ... roid_auto/
https://www.reddit.com/r/oneplus/commen ... roid_auto/
-
RFalle
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 17 times
Jeg havde lignende problem... men måske ikke ens.. men du kan da tjekke om det er tilfældet for dig.
Jeg skulle vælge et standard sim kort og så havde jeg af en eller anden grund fået fjernet assistentens rettigheder til at se mine kontakter...
Jeg skulle vælge et standard sim kort og så havde jeg af en eller anden grund fået fjernet assistentens rettigheder til at se mine kontakter...
2019 VW Touran Highline 1.5 TSI DSG
2020 Seat Mii electric Plus
2020 Seat Mii electric Plus
- majland
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 366 times
Jeg har bare sat min 3T til som default at ringe ud via det ene sim kort istedet for at spørge. Har fungeret fint i nu 3 år med forskellige biler.
Nogle kontakter er kodet til at ringe ud via et bestemt sim kort
Og så kan jeg se at jeg har "Smart returkald" til så den vælger samme simkort som der er ringet ind på - har dog ikke lagt mærke til om det også virker via android auto
Og så kan jeg se at jeg har "Smart returkald" til så den vælger samme simkort som der er ringet ind på - har dog ikke lagt mærke til om det også virker via android auto
Anders Majland,
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2003 VW Beetle Cabriolet 2.0
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Skoda Fabia Fl 1,0 MPI 60
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2020 Skoda Fabia Fl 1,0 MPI 60-
Aslarsen
- Helt nyt medlem
@majland
Skal det forstås således, at du angiver f.eks. sim 1 som standard og koder nogle kontakter til sim 2. Sidstnævnte kontakter vil så virke med sim 2 i bilen på trods af sim 1 står som standard?
Skal det forstås således, at du angiver f.eks. sim 1 som standard og koder nogle kontakter til sim 2. Sidstnævnte kontakter vil så virke med sim 2 i bilen på trods af sim 1 står som standard?
- majland
- Aktiv medlem
Ja - men ikke testet om den får ringet fra detvrigtigevsim kort.men den ringer fint op
Anders Majland,
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
SzleeperDK
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 93 times
Hvordan koder du kontakter til sim 2? Har jeg ledt efter i årevismajland skrev:Jeg har bare sat min 3T til som default at ringe ud via det ene sim kort istedet for at spørge. Har fungeret fint i nu 3 år med forskellige biler.
-
383CI
- Helt nyt medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vest for Hobro
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 4 times
Du har sikkert styr på det, MEN der gik rigtigt lang tid inden jeg fandt ud af at på min OP6èr skulle jeg sætte specifikt SIMkort til hver og en kontakt, et helt andet sted i den dialog boks der kommer når du "ringer ud"
Hvis jeg valgte der skulle jeg vælge kort hver gang, hvis jeg gik ind under den enkelte kontakt kunne jeg sætte vælge fast kort til udgående opkald.
Det giver så igen rod hvis jeg blander dialogboksen ved opkald ind i det.
Min løsning blev at tildele hver kontakt det specifikke sim kort for udgående opkald på den langsommelige måde og aldrig bruge "Brug altid dette kort" i dialogmenyen.
Det er lidt som der ikke er 100% styr på den dual funktion på OP(6)èrne
Hvis jeg valgte der skulle jeg vælge kort hver gang, hvis jeg gik ind under den enkelte kontakt kunne jeg sætte vælge fast kort til udgående opkald.
Det giver så igen rod hvis jeg blander dialogboksen ved opkald ind i det.
Min løsning blev at tildele hver kontakt det specifikke sim kort for udgående opkald på den langsommelige måde og aldrig bruge "Brug altid dette kort" i dialogmenyen.
Det er lidt som der ikke er 100% styr på den dual funktion på OP(6)èrne
383CI
2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.
2002 VW Lupo R3 1,2 3L Stabil til hverdag. 3,2/100km +600k km. Stabil og optimeret til små 100hk.
1968 Dodge Charger V8 383CI (6,3L) 22/100km. På lift
1969 Buick Elektra 225 cab, V8 430CI (7,0L) 20/100km. Bidrager til den globale opvarmning.
-
Aslarsen
- Helt nyt medlem
For mig ser det ud til, at man skal vælge et standard sim for opkald for at bruge telefonen i bilen.
Ringer du så normalt, overtrumfes dette hvis du har specificeret et andet sim kort for den givne kontakt.
Men når man ringer via bluetooth vil der ringes op fra dit standard sim uanset hvad du har angivet for kontakten.
Sætter man spørg ved hvert opkald og specificerer sim for hver kontakt så kan man slet ikke ringe fra bluetooth på trods af at der ikke er nogen dialogboks på telefonen...
Vil lige teste med opkald via android auto med standard sim for opkald samt specificeret sim for hver enkelt kontakt.
Ringer du så normalt, overtrumfes dette hvis du har specificeret et andet sim kort for den givne kontakt.
Men når man ringer via bluetooth vil der ringes op fra dit standard sim uanset hvad du har angivet for kontakten.
Sætter man spørg ved hvert opkald og specificerer sim for hver kontakt så kan man slet ikke ringe fra bluetooth på trods af at der ikke er nogen dialogboks på telefonen...
Vil lige teste med opkald via android auto med standard sim for opkald samt specificeret sim for hver enkelt kontakt.
-
ij6210
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 273 times
Og et anden udfordring ville være hvis man brugte rSAP via bilen. Så vil den vel vælge SIM1 og så har man slet ikke mulighed for at skifte (og vel heller ikke modtage opkald via SIM2).
Men det kan jo ikke være her problemet ligger, hvis der køres med Android Auto.
Men det kan jo ikke være her problemet ligger, hvis der køres med Android Auto.
Audi A3 2.0 TDI 2011, Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011, Audi SQ5 3.0 TDI 2013, VW Touran 1.5 TSI DSG 2020, Tesla Model 3 (2024), Tesla Model 3 (2023), VW ID.4 (2021)
VW ID.Buzz GTX (2025)
VW ID.Buzz GTX (2025)
- majland
- Aktiv medlem
Jeg har det ene kort stående som standard sim kort
Har også slået til at det skal ringe ud fra det sim kort der er ringet ind på.
Under kontakter har jeg under indstillinger valg standard sim for en håndfuld private kontakter
Jeg tror det er det sim kort der så bliver anvendt ved bluetooth forbindelser og android auto - men har ikke lige testet om den skulle være det rigtige nummer den har ringet fra
Har også slået til at det skal ringe ud fra det sim kort der er ringet ind på.
Under kontakter har jeg under indstillinger valg standard sim for en håndfuld private kontakter
Jeg tror det er det sim kort der så bliver anvendt ved bluetooth forbindelser og android auto - men har ikke lige testet om den skulle være det rigtige nummer den har ringet fra
- Vedhæftede filer
-
- Screenshot_20191108-093444.jpg (24.41 KiB) Vist 721 gange
-
- Screenshot_20191108-093438.jpg (19.04 KiB) Vist 721 gange
Anders Majland,
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
Vader
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 21 times
På min Samsung S10 kan man ikke vælge sim per kontakt etc. Det er møg irriterende da den netop gør det samme.
Så jeg kan ikke gemme den væk, men bliver nød til at have den fremme og bruge den i et split sekund når der skal vælges sim før den ringer op.
De sydkoreanske genier der har udviklet det burde sendes til nordkorea
Så jeg kan ikke gemme den væk, men bliver nød til at have den fremme og bruge den i et split sekund når der skal vælges sim før den ringer op.
De sydkoreanske genier der har udviklet det burde sendes til nordkorea
-
Aslarsen
- Helt nyt medlem
Testede på vej hjem. Jeg har dedikeret sim til alle mine kontakter.
For at få ringe op i bilen skal der vælges et standard sim for opkald.
Ved opkald bruges dog altid standard sim uanset om man har sat et andet sim til den kontakt man ringer til. Det gælder både opkald via infotainment system og opkald gennem android auto. Sært men sandt.
Vil prøve dual sim appen, men mener at huske at den kommer med irriterende dialogbokse ifm. opkald.
Tak for input
For at få ringe op i bilen skal der vælges et standard sim for opkald.
Ved opkald bruges dog altid standard sim uanset om man har sat et andet sim til den kontakt man ringer til. Det gælder både opkald via infotainment system og opkald gennem android auto. Sært men sandt.
Vil prøve dual sim appen, men mener at huske at den kommer med irriterende dialogbokse ifm. opkald.
Tak for input