Skift alm rat til multifunkt. i golf v vartiant

Besvar
danvest
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skift alm rat til multifunkt. i golf v vartiant

Indlæg af danvest » 11. aug 2009, 19:58

Hej

Jeg er helt ny i dette, så håber der er nogen eksperter eller bare nogen med lidt viden ;)

Som overskriften antyder, har jeg alm rat i bilen som jeg gerne vil have udskiftet til et GTI rat med betj. panel, hvad skal jeg bruge til dette, udover selvfølgelig rattet?

er der forberedt til sådan et rat, eller skal der ny ledningsnet til fra radio/styrebox m.m.

håber i ved lidt om det, for hvis det er for besværlig, må jeg nøjes med et GTI rat uden betj. panelet, det kan vel bare skiftes eller hvad?

takker på forhånd for hjælpen

ta5
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Been thanked: 2 times

Re: Skift alm rat til multifunkt. i golf v vartiant

Indlæg af ta5 » 11. aug 2009, 20:02

Du skal med stor sandsynlighed bruge ratelektronik og ratstammeelektronik også, der er det ebay du skal kigge medmindre at der er nogen herinde som har noget liggende. Det er ikke så besværlig at skifte, bilen skal bare kodes bagefter

danvest
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Been thanked: 0

Re: Skift alm rat til multifunkt. i golf v vartiant

Indlæg af danvest » 12. aug 2009, 20:59

Ok, så har jeg bestilt Rat og Ledningsnet til airbag, som passer il rattet, skal bare have fundet det sidste synes ikke helt jeg kan fnde det, men leder videre, Skal jeg til SMC for at få bilen kodet? eller er det noget de fleste mekanikere kan klare?
Kommer fra aalborg

Men det er vel bare at tage det eksisterende rat af og så sætte det nye på? Skal nok huske at tage strømmen fra :-)

ellers nogle gode råd, som jeg skal huske eller skulle det være lige til?

hvor meget skal jeg have pillet fra hinanden inden jeg er færdig :?:

Besvar

Tilbage til "Interiør"